"Spel kan uppgraderas för Natal"

Robot
Medlem
"Spel kan uppgraderas för Natal"

Ska man spela tvspel då ska det vara med en handkontroll, sittandes..Helt stilla rakt upp och ner. Visst, det här ser väll lite ballt ut.. Men jag är väll helt enkelt för lat.. Eller nej, jag är bekväm. Jag gillar att sitta. Men det finns säkert en marknad för det här.. Typ någonstans i Japan.


signatur
Inaktiv

Haha exakt samma anledning som jag inte spelar på min Wii, jag orkar inte hoppa omkring i rummet :D.
Därför gillar jag PS3 och Xbox bättre, sitta stilla i soffan och spela spelet.

Medlem

Jag gillar detta, det är en smart sak som jag hoppas kommer att användas till det mesta tillslut. Att vara bekväm är en sak men man måste endå se var tekniken kan ta en. Kameran lär nog säkert kosta sin lilla slant. Men om den kommer att fungera med äldre spel så får den gärna göra det.

Natal lär nog bli som hjulet en väldigt användbar grej för lite mer intressant körning/gaming

Medlem

Kommer nog bli som Eye toy, typ. Spelar i 10 minuter och tröttnar sen. Kul grej, men det är inte direkt något jag skulle vilja göra mer än kanske en 30 minuter. Jag spelar f*n mer på min Wii än så.

Medlem

Totalt ointressant pryl för mig. Varför skulle jag vilja ratta i luften eller hoppa runt i rummet när jag kan avnjuta spelet med en handkontroll i soffan? man får hoppas att det stannar som ett tillbehör och inte något man måste använda.

Medlem

Det kan nog funka vid sociala party-tillfällen när man ska spela en stund med bekanta men annars vet jag inte. Vem vill på allvar sitta med armarna rakt ut och vifta i en timme för att spela ett bilspel?

Medlem

Det bästa med Microsoft är att dom förstår att det inte är varken eller, dvs. de som vill sitta stilla och hatar all alternativitet, kan fortsätta spela med sina handkontroller stilla sittandes, medans de som vill röra på sig kan göra det. Vissa titlar kommer nog utgå från Natal men det är inte direkt så att t.ex. Modern Warfare 2 bara kommer gå att använda med Natal. Fler kommer ge support till båda.

Jag själv kommer nog spela en del Natal men när jag är trött eller vill chilla så kör ja med handkontroll!


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

Fortfarande inte säker om denna går att använda till dagens spel. Men eyetoy hade ju stora tekniska problem som stjälpte den. 3D motion control eller icke, det är hur bra precision det är i slutändan som gäller.

Fast jag hoppas ändå att detta blir motsvarighetens till Wiis classic controller, var och varannat spel stödjer det men utan tvång.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Jag ser lite brister i deras kontroll, hur känner den av när jag går, t ex framåt/bakåt? Hur kommer kontrollen fungera till hockey/fotbolls spel? måste jag göra alla finter själv?

Tittar man på deras demonstration när två kvinnor lägger straffar mot varandra så skjuter hon bollen ca 1 meter ifrån målvakten, hur blir det om hon vill slå den 5 meter från målvakten, måste målvakten då kasta sig 5 meter? då kan man nog inte vara inomhus och spela iaf.
Jag tycker dock kontrollen är intressant.

Medlem

"man kan ratta Burnout Paraidse utan ratt; man håller händerna i luften och låtsas att man greppar en ratt."

Ni måste hålla med om att det här är hyfsat coolt om de lyckas få det att funka så att du kan låtsas att du håller i en pistol och skjuter och så gör du det på spelet vilka möjligheter.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Dom lovar att den KAN, men inte att de kommer...

Skrivet av Hardboiled15:

Ni måste hålla med om att det här är hyfsat coolt om de lyckas få det att funka så att du kan låtsas att du håller i en pistol och skjuter och så gör du det på spelet vilka möjligheter.

Jo de hade varit coolt om jag fortfarande gick på dagis.

Medlem

Jag förstår fortfarande inte hur denna skall kunna användas till att spela med. Den är jätte cool men som spelkontroll, jag är tveksam.

Medlem

Det blir väl ungefr som i spelet You are in the movies, eller vaddet nu heter igen,
man hoppar dansar viftar och får träningsvärk , river ner halva rummet medmera,
nee inget för mig, sitter kvar i soffan och spelar lugnt och stilla, man är ju trött efter en arbetssam arbetsdag, då vill man ju inte anstränga sig igen för att spela.

Avstängd

Bara jag som tänker på att man kommer bli sjukt trött av att hålla armarna uppe när man kör bilspel med natal?

Medlem

Håller väl med MrStrange och Brandter här men vi står väl inför en form av generation skifte angående hur man spelar spel. Ni har väl sett Back to the Future II? Ungarna som inte ens prövar den gamla Gunmen arkadstationen bara för att man måste använda händerna.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Dom lovar att den KAN, men inte att de kommer...

Skrivet av Hardboiled15:

Ni måste hålla med om att det här är hyfsat coolt om de lyckas få det att funka så att du kan låtsas att du håller i en pistol och skjuter och så gör du det på spelet vilka möjligheter.

Jo de hade varit coolt om jag fortfarande gick på dagis.

Lite ironiskt att du har 1700 poster i ett spelforum och indirekt kallar folk för dagisbarn som tycker natal verkar coolt.

1
Skriv svar