Snart blir det uppackningsporr igen.....

Medlem
Snart blir det uppackningsporr igen.....

Då var det dags. Dags att byta upp sig när det kommer till den stationära datorn.

En iMac blev det. Jag har varit äpplet troget sedan barnsbem då vi i slutet av 80-talet kastade ut de spår av Commodore vi hade kvar och ersatte rubbet med ett gäng Macar hemma. Kvar stod endast en relik från det forna Commodore och det var min Amiga CD-32 som det investerades i på release dagen (1993 om jag inte minns fel).

Under nästa vecka kommer så äntligen men något mer upphottade iMac att anlända, då den stackars kinesen som slavat i hop denna dator är färdig med bygget, och sätts på planet till Amsterdam där den paketeras för att sedan skickas vidare till Sverige och destination väst.

Följande blev specarna för min nya älskling.
3.60GHz Intel Core i5
8GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 4x2GB
2TB Serial ATA Drive
ATI Radeon HD 5670 512MB GDDR3 SDRAM
8x double-layer SuperDrive
Apple Wireless Keyboard
Magic Mouse + Magic Trackpad
Apple Remote

Det rycker till lite i byxan vid tanken på att få slita upp den blankvita kartongen och sätta besten på mitt billiga Ikea-skrivbord, där den med omedelbar verkan kommer avge ett mer lyxiöst intryck av mitt hem.

#blogg

Snart blir det uppackningsporr igen.....

Hur mycket kostade den? ...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

På tok för mycket (har för mig att den hamnade på ca 20.000) Men ibland får man skämma bort sig lite.

Runt 20k för det där?! Man betalar verkligen bara för äpplet. :/


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Haha, verkligen. Usch.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

"där den med omedelbar verkan kommer avge ett mer lyxiöst intryck av mitt hem."

Nej, där den avger att du betalar överpris, tyvärr.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ca 6000-8000 i merpris för ett designat chassi och OS om man tar motsvarande delar på Komplett.se.
Huruvidare det är ett dåligt köp eller ej låter jag vara osagt, suktar ju själv efter en BMW, samma sak där.
Blev det en 27"?


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Att man betalar bra mycket mer för hårdvaran när man köper en Mac är ingen hemlighet, den som säger något annat är förblindad av äpplet. Dock är det en uppoffring jag kan göra när jag så sällan köper ny dator, det är också priset för att använda Mac OS, och jo, det känns mer "lyxiöst" intryck vidhåller jag då det finns få datorer jag anser vara så snygga.

Dock vet jag att komponenterna får ett högre pris när de hamnar i en något snyggare förpackning och äpplet stansas på.

Precis som Hammer säger så väljer vissa att lägga mer på bilar, en stor och dyr tv, eller mobiltelefoner.

1
Skriv svar