Forza 3 blir stort

Robot
Inaktiv
Forza 3 blir stort

Har endast 20 GB men får väl köpa in en hårddisk då spelen blir större!

Vill så gärna ha detta spel!

Medlem

Låter ju lovande. Jag sitter dock fortförande och oroar mig över den löjliga trailern och deras uttalanden om hur "förenklat" allt har blivit.

Medlem

Bra knep för att sälja hårddiskar, alla vill ha forza 3

Medlem

Nu visar det sig att Bluray lönade sig. Typ alla PS3 spel tar väl mer plats än två vanliga skivor?
Så skönt att slippa hålla på med flera olika skivor och liknande. Om ett par år blir det väl att jag får sitta med två Bluray skivor och jonglera istället ändå
Gran Turismo 5 lär ju vara hur stort som helst, oj vad jag längtar!

Kul iaf att man märker att det var värt dem där dyra pengarna det kostade för att införskaffa PS3. Blir mer och mer nöjd.

Medlem

Är ju synd att dom sätter sig i den situationen. Att först var DVD helt okej, men nu ska vi plötsligt ha 2skivor +Hårddisk.

--
Hazzlare: Samtidigt så behöver dom ju inte vara så noga med utrymmet på blu-ray skivor. Men skulle dom velat hade dom ju lätt kunna få ned storleken till 8-9gb. Får ju också säga så här, om deras spel är 20gb, ja hur många piratare vill tanka spel på 20gb? Nu kan man ju iofs inte kopiera PS3-spel, men ändå.

Medlem

Filmstarten påminndes man av AHA-take on me. lalalla


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Låter ju lovande. Jag sitter dock fortförande och oroar mig över den löjliga trailern och deras uttalanden om hur "förenklat" allt har blivit.

Jag är också oroad... När dom gjorde en 360 graders sväng hur lätt som helst, det är inte sånt man vill se från forza, det hör hemma i NFS serien:(

EDIT: då menar jag första trailern man fick ta del av från E3:)

Medlem

>>Håkan

Nja säger jag. Till viss del kan jag hålla med dig om att man kan pressa ner spel, absolut. Lite av en lyxvara med Bluray. Även därför man känt: varför ska jag ha en konsol med Bluray?
Men ta MGS4 (som var värt varenda krona jag la på PS3an) tex. där fick dem, enligt Hideo Kojima själv, banta ner spelet på diverse punkter just för att slippa använda två Bluray skivor. Han nämnde även att MGS4 aldrig skulle komma till 360 pga att han inte skulle kunna komprimera det och inte ville använda typ 10-12 skivor.

Sen om jag fattat det rätt så verkar det som om utvecklarna börjat lära sig att utnyttja PS3an och detta lär väl betyda att allt som läggs på spel innebär större mängder på skivorna.

Detta är väl egentligen fel nyhet att diskutera PS3 och liknande grejer på. Men men, kul att ni som är på andra sidan (Xbox) också får ett förhoppningsvis bra bilspel. Som vi ska få i GT5

Inaktiv

Jävlar! Dehär kommer ju att äga sönder gt5. VILL HA!

Medlem

Gt5 blir bättre


signatur

Meep!

Medlem

Framförallt ser jag fasiken fram mot den nya ratten, spela bilspel med kontroll . . usch! Ingen kan säga med gott samvete att den förra 360 ratten var något att hänga i granen men med den där tror jag Forza kommer bli väldigt väldigt mycket mer uppskattat.

Bra läge att kanske recensera båda på en gång, FZ? /wiggle wiggle. Jag håller i alla fall tummarna på det.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Framförallt ser jag fasiken fram mot den nya ratten, spela bilspel med kontroll . . usch! Ingen kan säga med gott samvete att den förra 360 ratten var något att hänga i granen men med den där tror jag Forza kommer bli väldigt väldigt mycket mer uppskattat.

Bra läge att kanske recensera båda på en gång, FZ? /wiggle wiggle. Jag håller i alla fall tummarna på det.

Sweet ratt!!! Ett måste! Skönt att man har en Elite maskin med mycket utrymme kvar, så detta blir ett defenitivt köp!! Lätt den bästa racing simulatorn, längtar som fasen till i höst nu. (COD: MW 2 och Forza 3)

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Framförallt ser jag fasiken fram mot den nya ratten, spela bilspel med kontroll . . usch! Ingen kan säga med gott samvete att den förra 360 ratten var något att hänga i granen men med den där tror jag Forza kommer bli väldigt väldigt mycket mer uppskattat.

:O:O:O
Grymt cool!
Hoppas den funkar med Dirt 2 också!
Har en Logitech själv och den suger.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Har endast 20 GB men får väl köpa in en hårddisk då spelen blir större!

Vill så gärna ha detta spel!

Men tänk på att du förmodligen bara behöver lagra andra skivan...och att en skiva (DL) rymmer ca 8 gig så det är vad som krävs.

Jag har själv en 20gig från den gamla goda tiden (då det var vad som ingick i Premium) och jag tror/hoppas att det skall räcka till mer än forza3


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det finns ju åtminstånne 10 minuter gameplay ute på nätet att kika på för er som är oroliga.

jag tror knappast spelet blir mindre realistiskt i alla fall.

Medlem

var har du hittat 10min gameplay? länka gärna!

EDIT: behövs inte, var ju inte så svårt att hitta (det är bara jag som är lat )
för dom som inte redan vet var man kan hitta videos så finns de bl.a. här ;
http://media.xbox360.ign.com/media/143/14345839/vids_1.html


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Intressant att det kommer in folk som inte ens är intresserade utav spelet och klagar på att det ligger på mer än en skiva.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Kommer äga GT5 som har noll körkänsla

KoP
Medlem

Nemas problemas.. har gott om space kvar på 120 giggaren. Give me Forza 3!

Medlem

Detta har jag sett fram emot under lång tid, ibörjan hade jag svårt för Forza 2, men efter att ha lärt sig körkänslan är det underbart. Längtar som fan, btw fet ratt kanske blir inskaffa!

Medlem
Skrivet av Hazzlare:

>>Håkan

Nja säger jag. Till viss del kan jag hålla med dig om att man kan pressa ner spel, absolut. Lite av en lyxvara med Bluray. Även därför man känt: varför ska jag ha en konsol med Bluray?
Men ta MGS4 (som var värt varenda krona jag la på PS3an) tex. där fick dem, enligt Hideo Kojima själv, banta ner spelet på diverse punkter just för att slippa använda två Bluray skivor. Han nämnde även att MGS4 aldrig skulle komma till 360 pga att han inte skulle kunna komprimera det och inte ville använda typ 10-12 skivor.

Sen om jag fattat det rätt så verkar det som om utvecklarna börjat lära sig att utnyttja PS3an och detta lär väl betyda att allt som läggs på spel innebär större mängder på skivorna.

Detta är väl egentligen fel nyhet att diskutera PS3 och liknande grejer på. Men men, kul att ni som är på andra sidan (Xbox) också får ett förhoppningsvis bra bilspel. Som vi ska få i GT5

Istället för att byta skivor fick vi sitta och vänta 5min på varje chapter för att installera på mgs4 och det går snabbare att byta skiva än att installera i 5min:)

Avstängd
Skrivet av LyktstolpeN:

Kommer äga GT5 som har noll körkänsla

Hmm, jag tycker tvärtom, ja.

1
Skriv svar