Crysis 2 drar ut all kräm ur konsolerna

Robot
Crysis 2 drar ut all kräm ur konsolerna
Medlem
Crysis 2 drar ut all kräm ur konsolerna

Coolt ser fram emot Crysis 2!

Medlem
Medlem

Konsolerna har så mycket mer prestanda än vad man kan tro.

Medlem

Det här blir något att hålla ögonen på, helt klart intressant. Testade aldrig Crysis till PC men jag har läst om det och sett mycket från spelet.

Medlem

Crytek har aldrig varit bra på optimering, så att de drar ur all kräm ur konsolerna är bara bullshit.

Medlem

Intressant att de lyckas få ur de mesta av kraften ur PS3 fast många hävdar att dagens spel till PS3 bara drar ca 50% av PS3 kraft så alltså är det bs då ifall om det Cevat sa stämmer. På xbox 360 är flaskhalsen processorn och på ps3 är flaskhalsen grafik kortet alltså så är de ganska jämn lika.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Fail @ Consoles?

Medlem

Tsk vilket trams, lär er att optimera koden och hårdvaran; är nog tämligen enkelt att skapa kod som använder hårdvaran till 100% utan att få ut ett bra resultat.

Medlem

Dom kör fullt på alla processorerna?
Det säger inte mycket då dålig optimerade spel kan göra det med.
Dock så vet dom här vad dom håller på med, gom är grymt bra på att bygga spel motorer, dock så tycker inte jag om spelen dom gör.

Inaktiv
Skrivet av AstroCreep:

Crytek har aldrig varit bra på optimering, så att de drar ur all kräm ur konsolerna är bara bullshit.

Eller så drar de all kraft ur konsolerna pga dålig optimering, vad vet jag?

Skrivet av Hardboiled15:

Intressant att de lyckas få ur de mesta av kraften ur PS3 fast många hävdar att dagens spel till PS3 bara drar ca 50% av PS3 kraft så alltså är det bs då ifall om det Cevat sa stämmer. På xbox 360 är flaskhalsen processorn och på ps3 är flaskhalsen grafik kortet alltså så är de ganska jämn lika.

Sa inte Naughtydog, under deras visning av Uncharted 2 på Sonys presskonferens, att Uncharted 2 drog det mesta av PS3s kraft? Jag kanske hörde fel men jag har svårt att tro att man bara har använt 50% av PS3s kraft än så länge.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Ett nytt spel att gemföra grafik med .....

Medlem
Skrivet av AhmedW5:

Ett nytt spel att gemföra grafik med .....

hehe, spot on

Inaktiv

Man kanske inte kan skjuta sönder träden.

Medlem

Exakt, bara för att det är 100% load på hårdvaran betyder inte att de använder det så bra det går.. Lär man aldrig kunna veta. Tror ärligt talat inte att nånting till PC dragit nytta av all hårvara, kommer nytt alldeles för fort för att de ska hinna pressa ur allt ur "senaste" hårdvaran innan nästa kommer.

Därför konsoler med "gammal" hårdvara kan få samma grafik som nya datorer knappt orkar med i vissa fall.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Intressant att de lyckas få ur de mesta av kraften ur PS3 fast många hävdar att dagens spel till PS3 bara drar ca 50% av PS3 kraft så alltså är det bs då ifall om det Cevat sa stämmer. På xbox 360 är flaskhalsen processorn och på ps3 är flaskhalsen grafik kortet alltså så är de ganska jämn lika.

Vad har Cevat för anledning att ljuga...
Han vet mer än både dig och mig i vilket fall.

Att ps3an bara skulle vara använd till 50% med dagens spel låter som ett riktigt fanboy statement..

Medlem

Inte för att jag tycker så mycket om Crysis, men det känns lite tråkigt att vi PC spelare ska stå ut med spel som måste anpassas till en tre år gammal konsol.


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv

Ännu en totalt jävla värdelös trailer....vad ger en sådan video, som inte innehåller något annat än ett namn i slutet?

Vilken idiot som helst kan kan göra en 'teaser'...finns ingenting i den här videon som förespråkar spelet på något sätt alls.

Avstängd

Som alla andra här säger så tror jag heller inte att de kommer att optimera allt. Det kommer alltid nya sätt att få mer kräm ur konsolerna. Kolla på ps2an bara, vissa nya spel ser bara bättre o bättre ut...

Medlem

ah , så om inte de lyckats fixa det där lilla på ps3'n så hade consollerna får lida.
360 klarade cryengine 3 gallant med andra ord haahah

nä , det här ska bli att se.

Medlem

Synd att konsolerna aldrig kommer upp i samma skärpa som en PC pga. deras begränsade minne.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Hardboiled15:

Intressant att de lyckas få ur de mesta av kraften ur PS3 fast många hävdar att dagens spel till PS3 bara drar ca 50% av PS3 kraft så alltså är det bs då ifall om det Cevat sa stämmer. På xbox 360 är flaskhalsen processorn och på ps3 är flaskhalsen grafik kortet alltså så är de ganska jämn lika.

Vad har Cevat för anledning att ljuga...
Han vet mer än både dig och mig i vilket fall.

Att ps3an bara skulle vara använd till 50% med dagens spel låter som ett riktigt fanboy statement..

Ja för PS3:an har ju funnits ute så pass länge nu? Utvecklarna borde väl ha lärt sig vid det här laget? Eller är PS3:an verkligen en så pass invecklad plattform?

Medlem

Crysis 1 var bra, Warhead sög. Blir kul å se hur Crysis 2 blir då

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Hardboiled15:

Intressant att de lyckas få ur de mesta av kraften ur PS3 fast många hävdar att dagens spel till PS3 bara drar ca 50% av PS3 kraft så alltså är det bs då ifall om det Cevat sa stämmer. På xbox 360 är flaskhalsen processorn och på ps3 är flaskhalsen grafik kortet alltså så är de ganska jämn lika.

Vad har Cevat för anledning att ljuga...
Han vet mer än både dig och mig i vilket fall.

Att ps3an bara skulle vara använd till 50% med dagens spel låter som ett riktigt fanboy statement..

Ja för PS3:an har ju funnits ute så pass länge nu? Utvecklarna borde väl ha lärt sig vid det här laget? Eller är PS3:an verkligen en så pass invecklad plattform?

Som redan blivit sagt, kolla in PS2an, ingen trodde den någonsin skulle kunna klämma ur sig spel så snygga som God of War 2. Kanske kommer fler snyggare efter, men inte haft koll alls så.

Tror nog PS3 har mycket mer att ge bara de lär sig bemästa hårdvaran, om de nu kommer försöka på riktigt.. Känns som mer och mer spel kör multi-plattform nu för tiden.

Medlem

Vad bra, och kul att dom sa att dem är lika bra på olika sett. Precis vad jag tycker också


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Lite kul hur Crytek totallt dissade konsollerna när de släppte Crysis, medans nu är dom helt fantastiska.

Medlem

bra uttalande när han pratade om prestandan på konsolerna! mkt mkt moget sagt om hur bra de är! de hade varit ännu bättre om de fokusera att uttnytja ps3ans CPU fördel på ett sätt och 360's GPU på annat sätt så att båda lyser på sitt sätt

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Lite kul hur Crytek totallt dissade konsollerna när de släppte Crysis, medans nu är dom helt fantastiska.

kanske pga av att alla feta ungjävlar tankade hem skiten till pc första dagen?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Spelet kostar idag endast 99 kronor. Dom vill krama ut så mycket pengar som möjligt. Detta ska man lira på Full HD!

Blir nice

Medlem

Detta är ett givet köp....

123
Skriv svar