Intervju med funktionshindrade spelare

Inaktiv
Intervju med funktionshindrade spelare

Hallå gott folk!

Jag heter Mathias och är journalistikstuderande på Södertörns Högskola i Stockholm. Jag håller just nu på med ett arbete på c-nivå som ska resultera i en artikelserie om tv- och datorspel för funktionshindrade.

En amerikansk undersökning påstår att nästan var tionde spelare har någon form av funktinsnedsättning som "stör" spelandet. Om du eller någon ni känner har ett handikapp som försvårar spelande, eller tvärtom kommit på ett bra sätt att gå förbi dessa problem och skulle vilja ställa upp på en intervju om detta kan ni gärna ta kontakt med mig antingen här eller på mail mathias.gerdfeldter@hotmail.com

Det kan gälla allt från mindre hörsel- och synfel till någon nervsjukdom eller förlamning. Artikelseriens mål är att undersöka om och hur svenska spelbolag anpassar sina produkter för olika människor, och hur de funktionshindrade spelarna anser att det fungerar.

Tack för hjälpen!
Mathias

P.S. Det underlättar såklart om den intervjuade bor i Stockholmsområdet och kan träffas, men jag talar gärna med andra via mail eller telefon också. D.S.

Medlem

När arbetet är klart, klistra gärna in en länk till den i denna tråd.

Som intresserad av speldesign så vore det rätt intressant att läsa.

Inaktiv

Känner tyvärr inte en enda annars hade jag gärna hjälpt till.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Skickade ett mail till dig Mathias...

Inaktiv

tack seven8nine, fick ditt mail och har svarat!

Ichinin: absolut, jag jobbar med att få arbetet publicerat nånstans (kanske redan här på siten) när det är färdigt (december/januari) och meddelar i såna fall var!

Medlem

Hmm. räknar Ashberger syndromet?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det finns en sida med eldsjälar kring just detta - kolla in http://www.spelhalan.se/


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar