Se Rovdjuret samla troféer i AvP

Robot
Medlem
Se Rovdjuret samla troféer i AvP

Rätt trög AI, extremt instängd bana ("jungel" jajo), väldigt långsamma aliens.

Nja inte direkt övertygande. Men det är AvP så multiplayer blir nog rätt bra röj sen ändå.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ja det skulle jag också vilja säga, håller med om de tre första punkterna, samt att jag kan inte komma undan hur extremt klumpigt det känns att spela fps med handkontroll på konsoll, han sköt ju rätt in i stubben 2 gånger, och det här med regenererande hälsa.. suck.
Första AvP var är förblir en klassiker, den satte ribban.


signatur

Retro.

Medlem

Mjo regenerande hälsa fattar jag inte alls varför dom ska ha. AvP 1 och 2 har ju löst det klockrent tidigare. Medipacks för marines, Headbites och eventuell liiiiiite regenererande häsla för aliens och de där mysiga nålarna som predatorn kör i magen för att hela.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ser ruskigt lovande ut

Medlem

Ser förjäkla segt ut...

Medlem

Mjo de ser allt trögt ut.. Speciellt alla aliens verkar komma i slow motion. men ja de håller ju fortfarande på att utvecklas så.

Medlem
Skrivet av Disasterpiece:

Mjo de ser allt trögt ut.. Speciellt alla aliens verkar komma i slow motion. men ja de håller ju fortfarande på att utvecklas så.

Tror inte det kommer ändras nämnvärt tyvärr


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Mjo regenerande hälsa fattar jag inte alls varför dom ska ha. AvP 1 och 2 har ju löst det klockrent tidigare. Medipacks för marines, Headbites och eventuell liiiiiite regenererande häsla för aliens och de där mysiga nålarna som predatorn kör i magen för att hela.

Precis, förstår inte varför de ska fördummas, men det är väl som vanligt tyvärr, konsolifiering


signatur

Retro.

Medlem

awesome! långt kvar till release så det kommer nog bara bli bättre Sen att aliens är långsamma kan ju vara att det är i början av spelet. Dom verkade rätt enkla att träffa och döda så..
Jag tror på detta spel, längtar!!!

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Wardancer:

Mjo regenerande hälsa fattar jag inte alls varför dom ska ha. AvP 1 och 2 har ju löst det klockrent tidigare. Medipacks för marines, Headbites och eventuell liiiiiite regenererande häsla för aliens och de där mysiga nålarna som predatorn kör i magen för att hela.

Precis, förstår inte varför de ska fördummas, men det är väl som vanligt tyvärr, konsolifiering

Och de dåliga försäljningssiffrorna för PC kommer de att skylla på piraterna som vanligt.

Medlem

Förstår inte hacket på konsollen,,Man vänjer sig lätt med en handkontroll,,Jag som inbiten PClirare har vant över mig nu till konsoll,,
Sedan så blir detta ett givet köp.

Medlem

Som jag sagt många gånger tidigare, konsoler FÖRSTÖR(!!!) spel.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Jo, Aliens och Marines verkar lite cannon fodder .. längtar dock till att få se Aliens-videon.

Medlem

Det kan mycket väl vara så att de gjort allt dummare och långsammare i demot för att kunna visa spelet bättre utan att behöva stressa när de spelar.

Medlem

Ser kanske lite stelt och segt ut, men tror att de fixar det bra till releasen iaf. 2010 års mest intressanta spel enligt mig.

Medlem
Skrivet av Pert:

Det kan mycket väl vara så att de gjort allt dummare och långsammare i demot för att kunna visa spelet bättre utan att behöva stressa när de spelar.

Hur tänkte du där...:P
Tvivlar mycket starkt på det, finns väl ingen vits med att göra spelet mer attraktivt genom att göra folk besvikna.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Emetic:

Som jag sagt många gånger tidigare, konsoler FÖRSTÖR(!!!) spel.

Om det är något så räddar konsolerna spelindustrin.

Den diskussionen åt sidan... Ja, det såg allmänt segt och klumpigt ut men att det skulle ha något med att det även släpps till konsol håller jag inte med om. Det går att göra konsolspel som flyter på riktigt bra i gameplay.

Tyvärr verkar Rebellion inte förstått det. Hoppas de lyckas putsa på det fram tills release, och att de även öppnar upp det hela lite mer. Jag har absolut ingenting emot linjära spel, tvärtom faktiskt, ibland spelar jag hellre någonting som är linjärt än något som är öppet och utan själ. För just det brukar "open-ended"-spel sakna - själ, atmosfär... you name it. I det här fallet såg det dock lite väl strikt och ointressant ut.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

ser nog mest fram emot marine delen, lär nog bli stressigt.

Medlem

Fan så fett! Lite tweaking här och där och vi har ett guld spel att se fram emot!
Tror multiplayer kommer blir något riktigt häfftigt!

Skönt att de tagit bort "se andra predator" synen. Minns att den var jobbig att behöva "bläddra" igenom när man lirade de tidigare spelen.

Medlem

Jag ser besvikelse. Tyvärr.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ser riktigt coolt ut, blir nog ett köp.

Medlem

Har inget alls emot att det nya AvP kommer till konsoll - för det var ju där det började, på Ataris Jaguar. Grymt spel det!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Yikes! Det häftigaste actionspelet som jag längtar efter nu!

Inaktiv

Ännu ett spel som delvis verkar förstöras för att de ska envisas med att släppa fps spel till konsol.

Ser extremt segt ut, kontrollen ser helt värdelös ut, AIn......

Ush vilken besvikelse.

Hoppas gameplayet fungerar bättre till PC, man kan ju alltid hoppas.

Föresten jag har aldrig njutit av att lita ett 1st person fps spel på konsol (hatar Halo mfl), förutom golden eye då

Uugh för dessa konsolspel. Marknadsförda med målgrupp soffpotatis som måste hållas ifrån att zappa till TV3 om det blir för många valmöjligheter att hålla reda på samtidigt. För Odens nåd, låt spelaren själv lära sig hoppmekaniken. Låt oss åtminstonne få hoppa själva. Push B button now to free your daughter and save the world liksom.

Medlem

aliens verkade riktigt nerfade och jävligt trögtänkta. förhoppningsvis så är det konsol easy, tutorial eller nåt som vi just bevittnade. med lite tur och kanske andlig hjälp så kanske vi får uppleva lite "riktiga" aliens, dom ska vara snuskigt snabba, hela tiden utnyttja vertikala ytor och vara det jävligaste du kan möta i närstrid. jag hoppas verkligen att det här spelet blir bra och inte nån "rated 13" för att alla aliens beter sig som taxar på neråttjack eller att marines består folk från samhall (seriöst, om nån sliter av huvudet på en snubbe inom 10 meter ifrån sig så booorde du märka nåt eller?)

det enda man kan göra är att hoppas.

Medlem

Okej de här har ju sina + och -
- Tråkiga ''trophy'' kills, verkar vara en klumpig predator, små seg AI,
Kan ju ha fel, ska bli intressant att prova de här när de kommer


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Var det inte något annat alien spel på gång? typ l4d liknande eller så?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Fan vad jag hatar vissa spel på konsollerna. Detta kommer ju vara megasegt, undrar just hur aliens kommer spelas, skönt ett år det tar att vända sig... konsollerna har verkligen förstört förstaperson...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar