Se Rovdjuret samla troféer i AvP

Medlem

FPS på konsoll makes me go LOL. Vad är vitsen igentligen? Klumpigt, långsamt, regeneration, auto-aim m.m. Tack och lov att det kommer till PC, där det riktiga lirandet sker.

Medlem
Skrivet av Phyrex:

FPS på konsoll makes me go LOL. Vad är vitsen igentligen? Klumpigt, långsamt, regeneration, auto-aim m.m. Tack och lov att det kommer till PC, där det riktiga lirandet sker.

Ja äger en PS3:a men är tyvärr beredd att hålla med. FPS är och kommer aldrig (med dagens tillgängliga kontroller) fungera bra på konsoll. Är bara att inse att vissa spel är bättre på vissa typer av underhållningsmaskiner... ;/ Jag hoppas så oerhört på AvP3 eftersom jag älskade föregångarna... Men av dagens trailer blir jag lite besviken... Som många andra intygat ser det ruskigt segt ut!

Medlem
Skrivet av Phyrex:

FPS på konsoll makes me go LOL. Vad är vitsen igentligen? Klumpigt, långsamt, regeneration, auto-aim m.m. Tack och lov att det kommer till PC, där det riktiga lirandet sker.

Tro mig - även om det kommer på PC så kommer det inte direkt vara PC anpassat, förutom kontrollerna då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Såg buggigt, odynamiskt och fult ut. Instängda banor, scriptade hopp, återanvända ansikten, animationer, modeller o dyl, bristande kvalitet på effekter, balansproblem, AI'n var sjukt efterbliven, Aliens ska inte dö fem på dussinet mot en enda predator... The list goes on. Besviken blir man ju.

Medlem

De var då ett jävla gnäll utan att ha sett mycket...
Rebellion gjorde AVP 1 och vi kan nog förvänta oss ett riktigt bra spel. Jag ser inte riktigt problemet, Predator delen skall ju vara sådär och var sådär i de båda tidigare titlarna , dessutom har de nästan ett år kvar att utveckla spelet.

Marine kampanjen är den jag ser fram emot mest , den ägde i 1an.

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av Phyrex:

FPS på konsoll makes me go LOL. Vad är vitsen igentligen? Klumpigt, långsamt, regeneration, auto-aim m.m. Tack och lov att det kommer till PC, där det riktiga lirandet sker.

Ja äger en PS3:a men är tyvärr beredd att hålla med. FPS är och kommer aldrig (med dagens tillgängliga kontroller) fungera bra på konsoll. Är bara att inse att vissa spel är bättre på vissa typer av underhållningsmaskiner... ;/ Jag hoppas så oerhört på AvP3 eftersom jag älskade föregångarna... Men av dagens trailer blir jag lite besviken... Som många andra intygat ser det ruskigt segt ut!

Jo samma här, äger också en PS3:a och jag kommer aldrig i mitt liv få för mig att köpa ett fps/tps/rts till den. PC har dock väldigt lite att komma med när det gäller sport, racing, äventyr(till en viss del) och sociala-spel(typ.. Guitar Hero och Wii grejer).

on-topic igen: AvP3 blir ett givet köp till PC för min del!

Medlem

Vackert. Jag tror att det kommer att axla sina föregångares mantlar med stor värdighet så fort det gått igenom en finputsning.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Givet köp!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Shit, jämfört med filmernas Predators så framstår ju den här som en efterbliven kusin från landet. Och han verkade ha fått second-hand utrustning, för osynlighetssystemet stängdes ju av hela tiden. Verkar ju ganska störigt om det stängs av vid minsta fjärt.

Över lag så verkar hela gränssnittet och kontrollerna vara ganska klumpiga och då menar jag inte enbart för att det är till konsol.

Nej, jag blev ganska besviken på vad jag såg. Man får väl kanske hoppas att GOG eller nån släpper gamla AvP igen.

Inaktiv

Smaken är som baken. Tyckte det verkade kul...

Medlem

Xenomorphs har lidit som FAN sen Alien 3! Jag kommer i håg hur fullkomligt Vidrigt läskiga dom var i första AVP, men nu ser dom ju ut som de urlöjliga versionerna från de senare filmerna. Speeda ut Aliensarna och släck ner ljuset, så kan vi se om det blir något bra av det hela.

Älskar hur Ipreden hoppar dock!

Medlem
Skrivet av Phyrex:

FPS på konsoll makes me go LOL. Vad är vitsen igentligen? Klumpigt, långsamt, regeneration, auto-aim m.m. Tack och lov att det kommer till PC, där det riktiga lirandet sker.

Och dryga PC spelare är ett gäng idioter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om det här spelet kommer bli ett av dom sämsta som någonsin gjorts så är det KONSOLLERNAS FEL! Ta bort "auto heal" och gör Aliens snabbare! Iallafall till PCn!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fyfan vilken gnäll det var här. Kör hellre den här typen av spel till 360n än på nån server med 10 tyska cheaters(Se CoD4).

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Phyrex:

FPS på konsoll makes me go LOL. Vad är vitsen igentligen? Klumpigt, långsamt, regeneration, auto-aim m.m. Tack och lov att det kommer till PC, där det riktiga lirandet sker.

Och dryga PC spelare är ett gäng idioter.

Du måste väl ändå kunna se ungefär vad han menar? Vi som upplevt spelserien tidigare på PC hoppas givetvis att det 3:e spelet blir minst lika bra. Men eftersom allt idag också ska släppas till konsoll måste vissa förändringar ske, bland annat att dra ner tempot i spelen. AvP serien bygger på snabbhet! Alien är snabb det är hela vitsen med den sidan... Om du inte förstår det... ja då vet jag inte om DITT inlägg egentligen bör vara riktat mot dig själv.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Wardancer:

Mjo regenerande hälsa fattar jag inte alls varför dom ska ha. AvP 1 och 2 har ju löst det klockrent tidigare. Medipacks för marines, Headbites och eventuell liiiiiite regenererande häsla för aliens och de där mysiga nålarna som predatorn kör i magen för att hela.

Precis, förstår inte varför de ska fördummas, men det är väl som vanligt tyvärr, konsolifiering

Tror du slog huvudet på spiken där, dom har dragit ner hastigheten för att konsoll spelarna ska kunna hinna med (försök t.ex. att spela AvP 1 eller 2 med en kontroller, lycka till ).
Jag vill i alla fall ha ett (PC) demo så jag själv kan testa.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Phyrex:

FPS på konsoll makes me go LOL. Vad är vitsen igentligen? Klumpigt, långsamt, regeneration, auto-aim m.m. Tack och lov att det kommer till PC, där det riktiga lirandet sker.

Och dryga PC spelare är ett gäng idioter.

Han har ju rätt. FPS på konsol ger ju inte direkt den optimala upplevelsen, hur man än vrider och vänder på det.. dessutom ser spelet otroligt instängt och scriptat ut, just för att det först och främst är en konsolanpassning. Omotiverat att kalla Phyrex för idiot imho.

Medlem

Ser förjävla grymt ut, visst såg de ut som att alien hade fått snigel gener men det kommer förmodligen bli en ändring på, + att dem spelade kanske "Easy" därmed lite långsammare marines/aliens. Tror som fan på det här spelet, vetifan hur många gånger man måste byta kallingar efter ha spelat igen som Marine..gissar på ett bra tal gånger


signatur

FUBAR

Medlem

är det bara jag som är otroligt frustrerad hur dålig spelaren är?

men jo...det är ett tag kvar till release, hoppas dom fixar stelheten tilldess...

Medlem
Skrivet av tewb:

är det bara jag som är otroligt frustrerad hur dålig spelaren är?

men jo...det är ett tag kvar till release, hoppas dom fixar stelheten tilldess...

Vad menar du?

-------
Grym film och grafiken var det verkligen inget fel på. Gameplayet gick lite väl långsamt i.o.m. att allt skulle föklaras under visningen. Att få se folk som lirar normalt ligger nu på min önskelista. Då med fullt surround på ljudeffekter och musik

Medlem

Asså lungna ner er grabbar, det var ju bara en demonstration.
Klart dom tar det lungt då så man hinner se allt.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Förstår inte hacket på konsollen,,Man vänjer sig lätt med en handkontroll,,Jag som inbiten PClirare har vant över mig nu till konsoll,,
Sedan så blir detta ett givet köp.

jag håller med.. vissa fps blir bättre på konsoll, rainbow 6 vegas 2 t ex, men så finns de ju dom som bara förstörs (Cod 3 ) =P..
tror nog att dom som klagar på konsoll kanske inte har koordinationen eller viljestyrkan att lära sig?
hade en polare som tjatade om att handkontrollen var ett dåligt "verktyg".. men om konsollhatarna vill leva med gamnacke och puckel så kan dom gott hålla sig till PC och sluta klaga =).


signatur

I have spoken..

Medlem

Synd.. Ser ut att kunna bli en redig flopp.

Jag som hade skyhöga förväntningar av spelet.


signatur

- Ingen kommer ihåg en fegis! -

12
Skriv svar