Nytt album från Rymdkakor!

Medlem
Nytt album från Rymdkakor!

Visst minns du Rymdkakor? Bandet som 2004 slog igenom med låtar som Visa om Pikmin 2 och Gordon Freeman & jag, med texter av Oskar Skog och musik av Andreas Sånglöf.

Minns du inte 2004 så kan du mycket väl minnas 2007 då bandet kom med hiten Olle & Märta, som blev populär bland gamers på Internet.

14 november kommer Rymdkakor med en ny singel, Alla älskar retrospel (som blir nedladdningsbar kostnadsfritt), och 24 november kommer albumet Spelberoende med tio nya låtar om spel och spelande.

Här är låtlistan:
01. Spelberoende (P.Myrsten/A.Sånglöf)
02. Alla älskar retrospel (P.Myrsten/A.Sånglöf)
03. Generation 7 (O.Skog/P.Myrsten/A.Sånglöf)
04. Rubacava är så vackert i natt (P.Myrsten/A.Sånglöf)
05. Om Link inte fanns (P.Myrsten/A.Sånglöf)
06. Slä eller gä? (P.Myrsten/A.Sånglöf)
07. Bowser är så orättvis (O.Myrsten)
08. Jag hatar Dracula! (P.Myrsten/A.Sånglöf)
09. Olle & Märta (P.Myrsten/A.Sånglöf)
10. En arkadhall i Tokyo (P.Myrsten/A.Sånglöf)

Mer information finns på www.rymdkakor.se

Medlem

Ditt band?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ditt band?

Jag skriver texterna och spelar bas, men det är Andreas Sånglöfs band. Han startade Rymdkakor tillsammans med Oskar Skog och han gör musiken till låtarna och är den som sjunger.

Medlem

"06. Slä eller gä? (P.Myrsten/A.Sånglöf)"
Shadowgate<3
Synd att spel idag inte bli översatta... fel. Det är ju mer komiskt än tråkigt : )


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

"06. Slä eller gä? (P.Myrsten/A.Sånglöf)"
Shadowgate<3
Synd att spel idag inte bli översatta... fel. Det är ju mer komiskt än tråkigt : )

RÄTTELSE
Vi beklagar följande fel som tyvärr uppkommit på huvudmenyn:
Istället för "GÄ" läs "GÅ"
Istället för "SLÄ" läs "SLÅ"

Medlem

Aldrig hört talas om. Är det något att ha eller är det bara fjanterier med "gejmer" texter?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Aldrig hört talas om. Är det något att ha eller är det bara fjanterier med "gejmer" texter?

Ha ha... Låtarna handlar om spel. Om det är fjanterier eller ej kan du avgöra själv genom att lyssna på www.rymdkakor.se

Inaktiv

Varför kan man bara få tag i 2/12 av deras nya album?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Varför kan man bara få tag i 2/12 av deras nya album?

Jag är inte helt säker på att jag förstår din fråga, men i dagsläget kan man ladda hem en av de tio låtarna från albumet. Det är singeln Olle & Märta. Nästa låt för nedladdning, Alla älskar retrospel, släpps 14 november 2008. Hela albumet kommer gå att köpa, i både digital och fysisk form, på www.rymdkakor.se från och med 24 november. I takt med att nya singlar släpps blir de även nedladdningsbara på hemsidan.
Samtliga låtar från förra albumet, Sju sorters kakor, finns att ladda hem redan idag.

Medlem

Nice, vad är det för genre? Behöver ni en trummis by the way?^^


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Nice, vad är det för genre? Behöver ni en trummis by the way?^^

Det är pop i huvudsak. Lyssna gärna på några av låtarna på www.rymdkakor.se
Vi har en trummis, Axel "Bowser" Kardell, så den platsen är tyvärr redan upptagen.

Medlem

Skivan kommer kosta 60:- (50:- om man väljer att ladda ner den digitalt). Singlarna kan laddas ned gratis på www.rymdkakor.se
Singeln Alla älskar retrospel släpps om nio dagar.

Medlem

Från och med nu kan du boka Rymkakors nya album! Om du gör det så bjuder vi på fraktkostnaden (22 kronor). Boka på http://rymdkakor.se

Spelberoende släpps 24 november och innehåller tio nya låtar om spel och spelande.

Singeln Alla älskar retrospel kommer 14 november och kommer kunna laddas ner gratis.

Inaktiv

Jag skulle lätt kunnat betalla det om jag vågade handla på internet.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag skulle lätt kunnat betalla det om jag vågade handla på internet.

Det finns ett alternativ, albumet kommer även säljas på Hjalmar B:s skivbörs i Uppsala.

Men det här är annars en säker banktransaktion. Du för över pengar till mitt bankkonto, jag skickar skivan. Inga kontokortsnummer inblandade.

Men som sagt, annars finns en del av låtarna att höra gratis på vår webbplats, t.ex. Olle & Märta och snart även Alla älskar retrospel.

Medlem

Det finns inga kakor i rymden!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Det finns inga kakor i rymden!

Haha:) Definiera kakor! Kan det vara så att en rymdkaka är något helt obekant för människan?

Medlem

På torsdag är det världspremiär för Rymdkakors nya låt Alla älskar retrospel! Det är P4 Uppland som kommer spela låten i samband med en intervju med Andreas Sånglöf och mig.
När? Torsdag 2008-11-13 kl. 10.30, direkt efter nyheterna.
Var? www.sr.se/uppland eller i din radio om du bor i Uppsala län.
Missa inte!

Medlem

Ååååååååååååååååååååååååååååh Gordon!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Nu är Rymdkakors nya album Spelberoende, med tio helt nya låtar om tv-spel, släppt! Ladda ner tre av spåren gratis på http://rymdkakor.se

Medlem

Ladda ner Rymdkakors nya jullåt Bara spel under granen gratis på www.rymdkakor.se nu!

Medlem

Nu, kl. 21, släppte vi ytterligare en låt från albumet Spelberoende för fri nedladdning på vår webbplats. Det är Shadowgate-låten Slä eller gä? som nu går att ladda ner på http://rymdkakor.se
Vad skulle du göra om du mötte Lord Warlock idag... slä eller gä?

Medlem

I kväll släppte vi Oskar Skogs Generation 7 för fri nedladdning på http://rymdkakor.se
Ladda ner den och lyssna!

1
Skriv svar