Gym = muskler

Medlem
Gym = muskler

någon som kan lägga upp en bra schema över en vecka vad man ska göra för att bygga muskler?

hur många reps o vad man ska göra

o de är rätt bra att de är bilder med:)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

vem är det du ska spöa?

Inaktiv

dreadX, det är nog någon brud som han är intresserad i.

Testa att googla Styketräningsschema +ungdom


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Beror på vilka muskler du vill träna. Jag skulle säga att det vore svårt att satsa på allt samtidigt (tidsmässigt) men då får man inte glöma att
1. Jag inte är väl tränad
2. Att jag inte kommer in på gymet
(ej lämpad för att svara på din fråga alltså)


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

HAHAH!;) spöa alla vet du;) neej då:P vill ba bygga lite muskler o bli av med fett:P ps! har sökt men hittar inget vettigt plus om någon lägger in något här så kan alla se de:)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

theHarmlessWarrior. svar: hmm.. just nu tränar jag 2 muskelgrupper per dag. 8-12 * 3 de är så jag kör på allt


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:

theHarmlessWarrior. svar: hmm.. just nu tränar jag 2 muskelgrupper per dag. 8-12 * 3 de är så jag kör på allt

Fast jag är inte säker på att alla kan ge 4h utan mirakel medeln och om man använder sig av sånt så kan man lika gärna ta mer sånna för att på så vis slippa gå ditt.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

det får du nog frågan en som arbetar på gymmet.
Jag fick ett bra schema för 2 ggr i veckan, men det är ju anpassat för mig.


signatur

Rawr

Medlem

käkar man anabola utan o träna så händer det inte mkt, tro mig.
+ att man kan få leukemi, nervsjukdomar, impotens, stelhet i leder blodproppar o lite annat smått o gott, men beror såklart på hur stora doser man tar.

men det beror ju på vad man prioriterar här i livet.

Medlem

aa de är väl de bästa.. men dom kommer säga att jag inte ska dra tungt ba för jag bara är 17 år... dom tycker ba att jag ska få upp styrkan ..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Beror på vilka muskler du vill träna. Jag skulle säga att det vore svårt att satsa på allt samtidigt (tidsmässigt) men då får man inte glöma att
1. Jag inte är väl tränad
2. Att jag inte kommer in på gymet
(ej lämpad för att svara på din fråga alltså)

Det är bra att du postar om det här så vi vet att du inte är lämpad för att hjälpa
Eftersom du bara är 17 så är det såvitt jag vet inte allt för bra att träna kroppen med maskin, iochmed att du inte är färdigväxt än.
Men du kan ju alltid göra olika övningar där du använder din egna kropp för att bli starkare, och det första jag tänkte på då var följande ;
En 'guide' till att klara göra hundra push-ups på sex veckor

Det kan nog hjälpa dig att träna upp dina arm-muskler, är gratis och fungerar nog alldeles utmärkt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Alltså... Tycker ju att du ska träna som du själv vill. Det är ju olika för alla hur mycket just DU måste köra för att du ska bygga muskler. Kör så att det blir jobbigt Pumpa som saaaaatan!

Medlem

Ska du köra på gym rekommenderar jag att du pratar med gymmets instruktör så dom/han/hon får gå igenom alla övningar hur dom utövas korrekt så du inte står och gör fel vilket inte ger bra resultat (eller inget resultat alls).

När jag tränade så körde jag 2ggr i veckan.
1a dagen: Överkroppen
2a dagen: underkroppen

Du börjar med att värma upp så vill du bränna fet på en gång som du bygger så kör minst 40-60min på en motions cykel innan du börjar med själva lyftande, minst 15min uppvärmning iaf (man har sina slöa dagar ).

Min polare lillebror med och har var 16-17år och det var inga problem alls för han att träna samma schema som oss som var över 20år.

Jag köpte en träningsbok som du skriver ner alla övningar i samt hur många reps du gjorde med vilka vikter, på det sättet ser du dina resultat och får mer koll på vad du gjort.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Glöm inte att äta och vila. Det är utan tvekan det viktigaste.

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Du börjar med att värma upp så vill du bränna fet på en gång som du bygger så kör minst 40-60min på en motions cykel innan du börjar med själva lyftande, minst 15min uppvärmning iaf (man har sina slöa dagar ).

Förstår inte... vill bränna fett? Det är i princip omöjligt att förbränna fett samtidigt som man bygger massa eftersom han måste ligga på energi överskott, och det antar jag att han vill eftersom han vill ha massa.

Dock skulle jag inte rekommendera en 17 att börja bygga muskler, skaffa en hobby istället där du får röra lite på dig och anstränger kroppen lite så kommer du få en vettig form tillslut i vilket fall som helst.

Inaktiv

Vad alla undrar, inklkusive greger, är om du vill få killer abs eller om du bara vill bli starkare


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av pufferman:

käkar man anabola utan o träna så händer det inte mkt, tro mig.
+ att man kan få leukemi, nervsjukdomar, impotens, stelhet i leder blodproppar o lite annat smått o gott, men beror såklart på hur stora doser man tar.

men det beror ju på vad man prioriterar här i livet.

Precis. Det går inte att sitta hemma och tro att det är sprutorna eller tabletterna som gör jobbet åt en. De som tar anabola äter som djur och tränar som galningar. Synd bara att hälsan kan ta rejält medstryk.
Men myten om att anabola inte kräver egen motivation, uppoffring och energi är visst fortfarande utbredd.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte... vill bränna fett? Det är i princip omöjligt att förbränna fett samtidigt som man bygger massa eftersom han måste ligga på energi överskott, och det antar jag att han vill eftersom han vill ha massa.

Dock skulle jag inte rekommendera en 17 att börja bygga muskler, skaffa en hobby istället där du får röra lite på dig och anstränger kroppen lite så kommer du få en vettig form tillslut i vilket fall som helst.

Ok det stämmer, rätt ordval är nog att få kondition på en gång när man gymmar.

Många skolor har samarbete med gym så redan vid högstadiet kan dom gå till gym istället för att vara med på idrotts lektionen.
Att gå på gym vid ung ålder är inte så farligt men det beror på hur dom utövar sina träningar också.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Ett hett tipps om du vill få en snygg kropp.

Åk längdskidor(rullskidor om det inte finns snö), efter träningen gör du 50 - 100 sittups, 30 - 50 armböjningar och rejäl bålträning i ca 10 min.

Du kommer se ut som Brad Pitt i Fight Club om du tränar så 5 gånger i veckan.

Inaktiv

Som en tidigare redan nämnt kan man inte bygga muskler och bränna fett samtidigt. För att kroppen ska bränna fett måste man göra slut på depåerna av energi och alltså då ha ett energiintag som är lägre än åtgången. Kroppen kan/vill/kommer inte bygga muskler i det fallet utan måste tvärtom, ligga på ett energiöverskott i det läget.
Det många gör för att både gå upp i muskelmassa och ner i fettmassa på kort tid är att under en period bulka (äta och träna ordentligt) för att sedan deffa (träna hårt men äta mycket mindre).

Medlem
Skrivet av lillhenke:

Ett hett tipps om du vill få en snygg kropp.

Åk längdskidor(rullskidor om det inte finns snö), efter träningen gör du 50 - 100 sittups, 30 - 50 armböjningar och rejäl bålträning i ca 10 min.

Du kommer se ut som Brad Pitt i Fight Club om du tränar så 5 gånger i veckan.

det där varje gång 5 gånger i veckan?

Say hi 2 övertränad/skada.

Medlem

Nej du har rätt. Man måste börja lugnt, säg 3 gånger i veckan för att efter 3 månader öka till 4 gånger i veckan, efter ytterligare 3 månader 5 gånger i veckan. Minsta lilla sveda eller verk så dra ner ett pass i veckan tills det känns bra igen, sen ökar du tillbaka.

Jag tränar för övrigt 6 gånger i veckan, löpning och längdskidor på vintern, jag är inte övertränad eller skadad. Det gäller bara att lyssna på kroppen.

Men om du vill ha en snygg kropp så finns det inga genvägar, tro inte att du kan festa fredag och lördag varje helg, tro inte att du kan röka eller nått sånt skit. Skräpmat och godisk får du skippa med förutom max EN dag i veckan! Ska man bli fin får man lida pin.

Medlem

Det är när man vilar som musklerna byggs, när man tränar så bryter man ner dom.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Det är när man vilar som musklerna byggs, när man tränar så bryter man ner dom.

Ja men när du tränar så bryter du ner dom så att de kan byggas upp när du vilar, 5 pass i veckan är inte för mycket.

Allt beror såklart på vad för muskler du vill ha.. Vill du se ut som Arnold i hans yngre dagar så är det skrot som ska lyftast som beskrivs ovan.

Vill du se ut som Brad Pitt i fight club så är mitt förslag bättre.

Sen har alla såklart olika lätt/svårt för att bygga muskler.

Medlem

Måndag
Ben/Övre-rygg/Mage (tungt)

Tisdag
Axlar/Triceps/Bröst (tungt)

Onsdag
Biceps/Nedre-rygg (tungt)

Torsdag
Ben/Övre-rygg/Mage (lätt)

Fredag
Axlar/Triceps/Bröst (lätt)

Lördag och söndag
Vila

Tunga pass: 8-11 set per muskel.
4-6 reps per set.
Tonvikten ligger på basövningar med isolationsövningar och maskiner som komplement.
Var tredje vecka går jag ner till ca: 3 reps per set.

Lätta pass: 8-11 set per muskel.
9-12 reps per set.
Varannan vecka kommer jag att köra dropsets.
Tonvikten ligger på basövningar med isolationsövningar och maskiner som komplement.

=


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tack för alla svaren!!! mycket till hjälp!! fortsätt o skriv vad ni tycker o såå alla kan se !


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

JAG HOPPAS DEN BILDEN ÄR FEJKAD :S


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

JAG HOPPAS DEN BILDEN ÄR FEJKAD :S

Word!
Man blir bara äcklad av sånt, min idrottslärere höll på med sånt i många år


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Boka tid med en instruktör på ditt gym så får du ett schema anpassat för dig.

Det folk säger här är anpassat efter hur dom tränar och kanske inte rätt för dig.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ska se vad jag kan göra:) ska prata med dom


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

123
Skriv svar