En liten hyllning till den lokala pizzerian

Flakmonkey
En liten hyllning till den lokala pizzerian

Oftast ser den inte ut att vara något att hänga i julgranen. Faktum är väl att de snarare ser rätt sunkiga ut. Det är dock inte något direkt negativt utan kanske snarare något positivt då det är en del i charmen. Jag talar om något som jag tror att många av oss (för att inte säga alla) har - den lokala pizzerian. Du vet den där som ligger några hundra meter/kilometer bort där de känner igen en när man ringer, som har knappat in ordern och börjat laga pizzan innan man stiger in i lokalen eftersom de såg att man var påväg och som man snackar skit med medans man väntar på maten.

Jag har en sån och givetvis så tycker jag att den är den bästa då den uppfyller alla krav som jag har på den perfekta lokala pizzerian med råge. Som ni själva kan se på bilden så är det inte den glassigaste lokalen. Det ser i det närmaste ut som ett förråd, med taskig julgransbelysning i fönstret och klotter på väggarna. De vet vem jag är, vet vad jag vill ha och vi snackar om alltifrån stundande giftermål i "hemlandet" (i det här fallet Turkiet) och fotbolls-VM. Maten är fantastiskt god, faktiskt den bästa jag stött på i en pizzeria och det gäller allt från salladerna via pizzorna till pitaburgarna och det är inte heller något jag är ensam om att tycka. De är också väldigt villiga att skräddarsy saker och ting. Vill man ha extra här eller ta bort något där så är det inga som helst problem och tills nästa gång kommer du givetvis få precis det nästa gång, men då har pizzan säkerligen fått ett passande namn.

Så det här är en hyllning till Pizzeria Side i Bagarmossen och alla andra lokala pizzerior som ligger era hjärtan. De kommer aldrig få några Michelinstjärnor men i det långa loppet vinner de ändå!

[ia=21973; large]

#blogg

Medlem
En liten hyllning till den lokala pizzerian

Ah, dom har gjort våra söndagar bättre vill jag lova.

Medlem

"Perfect Pizza" i Finspång säger jag bara Där har du min lokala pizzeria som jag har ätit på sen jag var liten.

Medlem

Mardo's i Höganäs, men hyffsat nyligen så har en ny pizzeria dykt upp och ska proväta(?) dem sen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Flakmonkey

Perfect Pizza... det var ju ödmjukt av dem att kalla den så

Medlem

Haha, ja precis

1
Skriv svar