Sony visar rörelsekänslig kontroll

Robot
Medlem
Sony visar rörelsekänslig kontroll

jag tror mer på ps3ans kontroll och även wiis än xboxens. jag ser mycket bra med natal, men den visningen vågar jag inte lita på sen när dom har herr hypare själv som visar upp den med så gör inte det saken bättre.

Medlem

Jag gillar hur den fungerar. Om man går efter demonstrationen igår så verkar den ju faktiskt funka riktigt bra . Hoppas på en vidareutveckling i presentationsväg så vi kan få se andra exempel på vad de har för åtanke.

Det är ju definitivt ett sätt att följa på den vågen som Nintendo skapat på konsolmarknaden. Den påminner lite mycket om Wii kontrollen men så länge den fungerar bättre är inte jag den som klagar. Diggade när han använde två dessutom, för att inte snacka om när han skakade sprayburken för att använda den .

Får väl se vem som kommer ut på toppen här, Microsoft eller Sony. Två olika sätt att använda sig av ett mer fysiskt spelande, i alla fall om man jämför med deras tidigare konsoler och slutar dra linjer mellan dessa och Nintendo.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

FPS-läget skulle kanske göra Railshooters KUL för en gångs skull. Jag tycker det här ser jättebra ut hittills. Tänk att spela Oblivion med det där.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Angående pollen: Wii har redan vunnit konsollkriget. Tyvärr. Det finns inte tillräckligt med folk som vill spela seriösa och riktiga spel. Kolla på alla "seriösa" spel som kommer till Wii...

Medlem

Hoppas bara att Sony blir bättre på att producera spel till denna än vad man varit till PS-eye. Det är inte direkt den mest användna prylen hemma.

Redaktör
Skrivet av Daerken:

Angående pollen: Wii har redan vunnit konsollkriget. Tyvärr. Det finns inte tillräckligt med folk som vill spela seriösa och riktiga spel. Kolla på alla "seriösa" spel som kommer till Wii...

Pollen frågar om (nya) kontroller, inte konsoler.


signatur
Medlem

Wiimoten har gjort sitt, även om den enligt mig inte gjort så mycket. PS3 och Xbox 360 tar över även på kontrollfronten, frågan är bara vilken som kommer va bäst i praktiken.

Medlem

Varken Microsofts eller Sonys kontroller kommer slå igenom eftersom kontrollerna har inte varit bundlade med konsollen från början.

Medlem

Tycker det är komiskt, hur kan ni hävda att Sonys kontroll kommer vara bättre än Wii? Sonys ollon-sticks kräver att man sitter framför kameran, vad händer om det är solljus på stavarna? Går ej att spela "vid sidan" om kameran, skymmer man "bollarna" kommer det inte fungera osv osv. Är en massa aspekter som många glömmer som Wii är så mycket bättre på..

Shigeru's kommentar på Sony och MS kontrollerna : "The things that we've seen here are things we've seen before"

Sedan har ingen ett "sikte" på skärmen, alltså en riktig muspekare. Sonys blir som en PC-mus fast med sämre precision, kolla bara på demon så ser man hur skakigt det är.
Jag är skeptisk tills jag blir motbevisad..

Så ni som säger att Sonys kontroll är så mycket bättre än Wii är bara löjligt, jag försöker inte försvara Wii men jag tror ni blivit lite väl exhalterade.

Medlem

med sonys (säkert microsofts också) nya kontrollsystem så är det ju sin egna skill som gör om det blir skakigt eller inte.

Medlem

Undra hur man spelar fps med microsofts.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Meh, går inte att avgöra efter bara en video. Förstår inte heller hur man kan kalla det ett krig då Wii har haft det ett bra tag även om det inte har varit lika bra som Sony och Microsoft får det att låta.

Den som lever får se.

Inaktiv
Skrivet av Soltorkad2:

med sonys (säkert microsofts också) nya kontrollsystem så är det ju sin egna skill som gör om det blir skakigt eller inte.

Jag vill gärna tro det men jag tvivlar, ser väldigt skakigt ut när killen på presskonferensen demonstrerar. Sedan kan det ju bero på nervositet eller annat men jag har svårt att tänka mig att det inte blir viss brist i precisionen.

Microsofts variant har jag ingen riktig åsikt om, jag gillade idéen men Milo och att inte behöva en kontroll för att gå igenom menyer, voice och facial recognition men jag vet inte hur den fungerar till spel vilket är det jag bryr mig mest om.

Det jag gillar med alla dessa nya lösningar (även Nintendos) är vilka möjligheter det öppnar upp för framtida spelsystem.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

http://www.unitedwestay.com/trub/temp/169_project_natal_milo_...

ett video klipp från natal videon.
kolla vänster handen och jämnför den med hennes reflektion, inte bara vatten effekten, det jag ser är förgjorde rörelser som hon härmar. snackat med en kille som är skeptiskt dock, men jag tror att det är fake, om inte hela videon, varför visa dom inte det där live tro?

sen att molyneux tidigare sagt saker om spel som kommer komma och som inte levt upp till hans ord gör ju saken bara mindre trovärdig

edit
http://www.youtube.com/watch?v=3vLtwIPlQps
bättre länk

Inaktiv
Skrivet av TruB:

http://www.unitedwestay.com/trub/temp/169_project_natal_milo_...

ett video klipp från natal videon.
kolla vänster handen och jämnför den med hennes reflektion, inte bara vatten effekten, det jag ser är förgjorde rörelser som hon härmar. snackat med en kille som är skeptiskt dock, men jag tror att det är fake, om inte hela videon, varför visa dom inte det där live tro?

sen att molyneux tidigare sagt saker om spel som kommer komma och som inte levt upp till hans ord gör ju saken bara mindre trovärdig

Får bara "Waiting for video".


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Finns det någon video till Sony's lösning? Borde ju isåfall finns länkad i nyheten...

Medlem

Skrev det i en annan tråd, är det bara jag som är väldigt besviken på Sony?

Att sen Wii kontrollen kallas dålig är väll halvsanning, den är egentligen väldigt exakt, men alla spel jag testat är det tyvärr utvecklarna som gör den dålig. Dock kan man hoppas på ändringen iom en ny "axel" - dvs säga den får i princip samma kvaliteer som Sony visade upp.

Sen att få ett företag att våga utveckla ett seriöst och bra spel till Sony och deras kontroller ser jag som väldigt liten. Om man tar andelen PS3'or och sen hurmånga av dem som köper till moten (eller ficklampan?) så är man nere på ganska snäva nummer och stora risker.

Tror utvecklare som vill utvecka motion systemet vänder sig till wii, se antalet Wiin som har en rörelse mote, så är det nog relativt större chanser att lägga pengarna där för investerare. Möjligtvis väldigt synd, hade varigt kul att se någon satsa på ett välutvecklat spel med detta till PS3.

Sen Xbox mojängen, bara saken hur menysystemet fungerar hade jag velat ha den fast till pc som tv media station. Blir en dyr mp3 spelare om inte annat. Men till spel är jag extremt tveksamt, dock kul att den bryter lite ny mark för framtiden.

Nästa våg konsoller ser jag fram emot.

Medlem

damn. läste konsoll, inte kontroll... Tror Ps3 tar hem den.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Lootskin:

FPS-läget skulle kanske göra Railshooters KUL för en gångs skull. Jag tycker det här ser jättebra ut hittills. Tänk att spela Oblivion med det där.

Fan va kul det skulle vara
Dream coming true.


signatur

Rawr

Medlem

Sonys variant ser det i alla fall ut som det går att spela spel med och tekniken verkade fungera bra under visningen.

Jag har lite svårt att se vad man ska kunna spela förutom "gimmick-spel" med Natal. Hur skjuter man i ett fps? Ska man ropa "pang" eller ska man vifta med pekfingrarna i luften som om man trycker på en avtryckare?

Jag har lite svårt att se att man skulle vilja använda någon av dem om man kommer hem sent en natt och vill spela en stund.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag har lite svårt att se vad man ska kunna spela förutom "gimmick-spel" med Natal. Hur skjuter man i ett fps? Ska man ropa "pang" eller ska man vifta med pekfingrarna i luften som om man trycker på en avtryckare?

Jag har lite svårt att se att man skulle vilja använda någon av dem om man kommer hem sent en natt och vill spela en stund.

Jag vet inte om det faller under kategorin gimmick-spel, men Eye toy till PS2an har visat att det går att göra riktigt roliga spel med bara en kamera. Tycker dessutom att precisionen är bättre än vad den är i de Wii-spel jag testat. Iaf för t ex boxning.

Jag hänger inte riktigt med på vad som är nytt i Project Natal förutom röststyrningen. I övrigt så tycker jag den är rätt lik eye toy. Är det någon som har lite mer koll på det här som kan rätta mig?

Skoj iaf att kontrollerna utvecklas, även om jag inte tror att det ersätter de gamla styrsätten så är variation alltid kul.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Tycker det är komiskt, hur kan ni hävda att Sonys kontroll kommer vara bättre än Wii? Sonys ollon-sticks kräver att man sitter framför kameran, vad händer om det är solljus på stavarna? Går ej att spela "vid sidan" om kameran, skymmer man "bollarna" kommer det inte fungera osv osv. Är en massa aspekter som många glömmer som Wii är så mycket bättre på..

Shigeru's kommentar på Sony och MS kontrollerna : "The things that we've seen here are things we've seen before"

Sedan har ingen ett "sikte" på skärmen, alltså en riktig muspekare. Sonys blir som en PC-mus fast med sämre precision, kolla bara på demon så ser man hur skakigt det är.
Jag är skeptisk tills jag blir motbevisad..

Så ni som säger att Sonys kontroll är så mycket bättre än Wii är bara löjligt, jag försöker inte försvara Wii men jag tror ni blivit lite väl exhalterade.

Det där va de dummaste ja hört på länge. "skymmer man "bollarna" kommer det inte fungera osv osv", skymmer du sensorn på Wiimoten så kan du inte sikta, ungefär lika dumt. Kan inte spela vid sidan av kameran? Varför skulle du vilja de egentligen? Designen är dessutom ett koncept, skulle tippa på att "stavarna" kommer fungera som dubbla wiimote plus

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av TruB:

http://www.unitedwestay.com/trub/temp/169_project_natal_milo_...

ett video klipp från natal videon.
kolla vänster handen och jämnför den med hennes reflektion, inte bara vatten effekten, det jag ser är förgjorde rörelser som hon härmar. snackat med en kille som är skeptiskt dock, men jag tror att det är fake, om inte hela videon, varför visa dom inte det där live tro?

sen att molyneux tidigare sagt saker om spel som kommer komma och som inte levt upp till hans ord gör ju saken bara mindre trovärdig

Får bara "Waiting for video".

la upp på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=3vLtwIPlQps

KoP
Medlem
Skrivet av Oktagon:
Skrivet av Margy:

Jag har lite svårt att se vad man ska kunna spela förutom "gimmick-spel" med Natal. Hur skjuter man i ett fps? Ska man ropa "pang" eller ska man vifta med pekfingrarna i luften som om man trycker på en avtryckare?

Jag har lite svårt att se att man skulle vilja använda någon av dem om man kommer hem sent en natt och vill spela en stund.

Jag vet inte om det faller under kategorin gimmick-spel, men Eye toy till PS2an har visat att det går att göra riktigt roliga spel med bara en kamera. Tycker dessutom att precisionen är bättre än vad den är i de Wii-spel jag testat. Iaf för t ex boxning.

Jag hänger inte riktigt med på vad som är nytt i Project Natal förutom röststyrningen. I övrigt så tycker jag den är rätt lik eye toy. Är det någon som har lite mer koll på det här som kan rätta mig?

Skoj iaf att kontrollerna utvecklas, även om jag inte tror att det ersätter de gamla styrsätten så är variation alltid kul.

Medan Eye toy och den vanliga kameran som finns att köpa till 360'n bara är vanliga 2D kameror så är Natal en 3D kamera som klarar av att läsa djup i bilden. Vilket innebär att Natal har 2 st. kameror som läser av och tolkar rörelser. Dessutom har den en inbyggd stereomikrofon som känner av ifrån vilket håll ljudet kommer ifrån. Och som lök på laxen har Natal sin egna mjukvara inbyggd som processar intrycken den tar in.

Medlem

tror nog samtliga kräver mjukvara för att fungera, vissa mer krävande än andra.
ps3an känner av djup via sensorn och det borde även wiimoten göra nu.

tror att natal har mer limits på vad man kan göra nu när man inte har nån som helst knapp att kunna trycka på.

Medlem

Här såg ju ps3:an klart överlägsen ut. Men till vad?

Medlem

men snälla rara barn.

Radiuz har helt rätt.
Sony och Microsoft har ingen chans mot Wiimoten.
Alla överglorifierar sig alltid för att sälja skiten som TVshop.
typ denna Kontroll får slut på världsvälten!
Om ni snackar rörelsekontroller så är redan kriget över.
Nintendo sopade mattan i ren innovation med kontrollen, oavsett hur HDbögiga ni vill bli. Kriget för kontrollerna är redan över, GÖR OM GÖR RÄTT. Bättre lycka med nästa generation
Och nej jag är ingen fanboy, Min 360 funkar och wiimotesen är i smådelar

Medlem
Skrivet av jabba777:

men snälla rara barn.

Radiuz har helt rätt.
Sony och Microsoft har ingen chans mot Wiimoten.
Alla överglorifierar sig alltid för att sälja skiten som TVshop.
typ denna Kontroll får slut på världsvälten!
Om ni snackar rörelsekontroller så är redan kriget över.
Nintendo sopade mattan i ren innovation med kontrollen, oavsett hur HDbögiga ni vill bli. Kriget för kontrollerna är redan över, GÖR OM GÖR RÄTT. Bättre lycka med nästa generation
Och nej jag är ingen fanboy, Min 360 funkar och wiimotesen är i smådelar

Exakt hur kan ni tro att Sony och MS har någon chans emot Nintendo och deras Wii mote? MS och PS3 är ju bara copycats som också vill ha sin del av den nya casual marknaden. Natal verkar intressant och kan nog bli populärt men angående Sony`s uppfining så vet jag inte hur det kommer att gå jag menar utan stöd från utvecklare är den dömd att flopa.


signatur

I got a Goldenshower.

12
Skriv svar