Crysis snyggare än verkligheten.. Ja, nu äre bevisat

Medlem
Crysis snyggare än verkligheten.. Ja, nu äre bevisat

http://img1.hugeup.com/f/10292008/629466.jpg

Ja, kan det bli mycket bättre?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Är inte Crysis verkligt? Va faan har jag då pysslat med?!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Haha, jag fattar ingenting. Tycker "REAL" var mycket mjukare och kändes mer naturlig (verklig). Men men.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Haha, jag fattar ingenting. Tycker "REAL" var mycket mjukare och kändes mer naturlig (verklig). Men men.

verkligen, kolla bara på träden! dom på "crysis" har ju nästan ingen textur alls.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Har inte du gjort en sån här tråd innan Laxen?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

asså, den är menad lite som på skämt... Klart det går inte att få den 100% men nära nog!

Greger, nej.. det var en tråd där jag visade en skog och ingen jämförelse


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Undrar hur grafiken i spel kommer att se ut om 5 år...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Undrar hur grafiken i spel kommer att se ut om 5 år...

Crysis x10:P

Medlem

Som CGI filmer ungefär, i klass med pixarfilmer som shrek, hitta nemo etc... Efter ett utlåtande av crytek om deras nästa motor som vi får förmoda blir cryengine3...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ljuset är rätt likt iaf. Men verkligheten är grymt snygg!

Medlem

Man borde testa att ta en sådan bild, men skriva "real" på bilden från Crysis och vice versa. Undrar om alla kommer svara "Ser ni inte hur mycket bättre det är i verkligheten!":D

Men jag håller med, tycker också att den riktiga bilden har mjukare linjer och ser mer naturlig ut. Men jag kanske lurar mig själv eftersom det står utskrivet vilken som är fake.

Inaktiv

Asså, lite småläskigt nästan när man tänker efter


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Här är en annan bild som är ganska så verklig!

http://img1.hugeup.com/f/10302008/a0394f.jpg

d^_*b


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tycker att det ser väldigt bra ut men det som är speciellt med crysis är att det verkar simulera ljus bättre än något annat spel jag sett och tror att det är deras ess som gör väldigt mycket för upplevelsen.

Medlem

båtsman: Jo, det hade varit intressant. Men jag tycker fortf. ljuset ser för "spretigt" ut oftast. Men på senare tid har det blivit fantastiskt mycket bättre och snart tror jag dom kan fixa till det ännu bättre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av WaltX:

Undrar hur grafiken i spel kommer att se ut om 5 år...

Till slut kommer man troligen att kunna återskapa samma lagar som gäller för vår riktiga värld. Gravitation finns, om än inte fulländad, material har börjat återskapas på molekylär nivå för att få till rätt känsla på det. Så till slut kommer vi att ha återskapat världen som den är i ett program.

Plötsligt blev Gud inte så mycket respekt längre...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av WaltX:

Undrar hur grafiken i spel kommer att se ut om 5 år...

Till slut kommer man troligen att kunna återskapa samma lagar som gäller för vår riktiga värld. Gravitation finns, om än inte fulländad, material har börjat återskapas på molekylär nivå för att få till rätt känsla på det. Så till slut kommer vi att ha återskapat världen som den är i ett program.

Plötsligt blev Gud inte så mycket respekt längre...

Matrix är ett faktum!

Den vänstra (och förhoppningsvis också den riktiga) ser ju klart bättre ut.

Medlem

Spel ska vara spel och inte verklighet. för bra grafik så slutar säkert alla gå ut :/


signatur

Rawr

Medlem

hahaha...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Här är en annan bild som är ganska så sjukt verklig:

http://img1.hugeup.com/f/10302008/65337a59a14a.jpg

Cinematisk, see those textures baby? That's what am talkin bout!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jo, texturerna är sjukt skarpa i Crysis...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Avstängd

Bilderna är mycket snygga, men de är fortfarande inte i närheten av verkligheten. Det finns alldeles för många detaljer som kännetecknar en animerad bild.

Jag vill för övrigt inte ens tänka på systemkraven för att kunna köra sånt där flytande.

Medlem

nja, så snyggt är det väl inte ändå så. Special effekter gör det inte verkligare eller kantiga träd.


signatur

"du, hur känns det att vara en skitgubbe?"

Medlem

Vad refererar du till nu sundborn? Inga kantiga träd i mina bilder.. inga special effekter heller. Bara effekter som gör bilden mer vacker och trovärdig.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Visst var bilderna vackra ,men den första bilden är vilseledande för när de jämför verkligheten och crysis, så har verklighetsdelen dålig upplösning och kunde lika gärna varit målad av en konstnär för den är så pixlig så att gräset är en enda stor ihopgrötning och likadant med grenverken och när jag betraktar mitt skrivbord repor och skavanker samt flingorna som flyter runt i min kvarglömda frukost så känns det som det är en bra lång bit kvar tills spel kan se någolunda "verkliga" ut.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av Laxen:

Här är en annan bild som är ganska så sjukt verklig:

http://img1.hugeup.com/f/10302008/65337a59a14a.jpg

Cinematisk, see those textures baby? That's what am talkin bout!

Den där var garanterat snyggast hittils, och det inkluderar allt som finns i din gigantiska "snygga crysisbilder"-tråd.

Tackar!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hehe, tack ja, ska fylla på den lite snart med en bunch nya bilder...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

dagen det kommer upp "semesterbilder" från ett spel på facebook är jag övertygad .

Medlem
Skrivet av Tetris||:

dagen det kommer upp "semesterbilder" från ett spel på facebook är jag övertygad .

Det är värt ett försök.;)

Någon som har Facebook som ställer upp på experimentet?

Medlem
Skrivet av båtsman:

Någon som har Facebook som ställer upp på experimentet?

Shot! Jag kör på hårt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar