Fjorton lika med dum?

Medlem
Fjorton lika med dum?

http://www.expressen.se/halsa/1.1349242/14-aringar-dummare-an...

Det här är den ultimata bevisen på att fjortisar är dumma.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

och som vanligt skyller dom det på spelen...


signatur

Hette förut :FRAGstealer

Medlem

Ååå ush vad jag är dum då


signatur
Medlem

Ja, man lär ju sig så mycket engelska på att sticka, så det är bäst att vi låter alla tonåringar göra det istället!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Citat:

Det ökande tv-tittandet är en del av förklaringen till att tonåringarnas intellektuella förmåga har sjunkit drastiskt.

VA I...!? de var så här jag lärde mig engelska, jag lärde mig i stort sett inte ett ruttet lingon om engelska i skolan från ettan till sexan.

min morsa brukar fortfarande skryta om när fröken kom och frågade henne om min far var engelsman:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Citat:

Tv och tv-spel är enligt Shayer förkastliga när det gäller den saken eftersom de passiviserar snarare än utmanar barnens förmåga att tänka fritt och lösa problem

Det beror väl jävligt mycket på vad för typ av spel man spelar? Vissa är rena hjärndödare men det finns ju en hel del som man måste tänka på också.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Babbel babbel babbel. Jag var väldigt smart som fjortonåring ska jag säga er.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Babbel babbel babbel. Jag var väldigt smart som fjortonåring ska jag säga er.

dito


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hoppas att jag inte blir så dum, är själv ganska smart nu:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Expressen är värre en ab när det gäller nyheter så vägra klicka på länken, Annars rent allmänt så är det givetvis inte en grej som är orsaken utan multipla saker det säger sig själv.

Sen lär man sig inte engelska i i många av spelen man kanske får ordförståelse och så men nån större engelska expert blir man inte.

Själv så lärde jag mig engelska via plugget och engelska filmer snabbade upp den processen , ett av skälen jag bara läser engelska böcker och undviker subtitles som pesten.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det handlar väl inte om att lära sig språk, utan att lära sig tänka själv?

Medlem

Jaha, nu är ALLA 14-åringar dumma...


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Det handlar väl inte om att lära sig språk, utan att lära sig tänka själv?

Försök att spela igenom en omgång av valfritt Civilization spel utan att tänka.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:
Skrivet av båtsman:

Det handlar väl inte om att lära sig språk, utan att lära sig tänka själv?

Försök att spela igenom en omgång av valfritt Civilization spel utan att tänka.

Yes, det beror ju helt på vilka spel man spelar.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av BULP:

Försök att spela igenom en omgång av valfritt Civilization spel utan att tänka.

Jag har inte sagt något om det.

Medlem

Jag har lärt mig all engelska från spel, inte en liten bajskorv från skolan..
Fast jag är ju än bara 12 så det kanske blir mer sen vem vet..


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av BULP:

Försök att spela igenom en omgång av valfritt Civilization spel utan att tänka.

Jag har inte sagt något om det.

Nej, men det är tämligen dumt att generallisera och säga att det är fördummande att spela datorspel. Vilket du antydde.

Visst, det finns en drös spel som är till stor del tankebefriade, majoritetan av alla FPS spel t.ex.
Men å andra sidan så finns det en drös andra spel, som t. ex Civilization, som inte går att spela igenom utan att gnugga geniknölarna en hel del.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:

Nej, men det är tämligen dumt att generallisera och säga att det är fördummande att spela datorspel. Vilket du antydde.

Du misstog mitt inlägg helt! Jag har inte sagt någonting om det, jag sa bara att artikeln handlade om att tänka själv, inte hur bra folk är på engelska.

Medlem

Aha, OK.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Visst kan man vara smart tonåring, men ack så dumma saker man gör emellanåt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av BULP:

Visst, det finns en drös spel som är till stor del tankebefriade, majoritetan av alla FPS spel t.ex.

Beror ju helt på hur man spelar dessa spel.

En vanlig generalisering av FPS-spel är just det att du inte behöver tänka alls utan endast skjuta på allt som rör sig. Visst, det funkar men då är du också värdelös på spelet jämfört med en som faktiskt tänker. Nu syftar jag förvisso på FPS-spel som spelas över nätet mot/med andra.

Medlem

Delvis sant. Ända tills du har lärt dig favoritbanan bättre än ditt eget sovrum, vilket de flesta entusiaster gör rätt fort. Då slutar tänkandet, och reaktionstävlingen börjar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Tur att jag inte spelar TV-spel då

Nej men jag har märkt att många är o-smarta men jag tror inte det beror på TV och spel.

Medlem

Jag tror personligen inte att TV-spelen gjort mig dummare, snarare har de hjälpt iallafall min engelska en del.

Däremot så måste jag erkänna att de tagit en del tid från skolarbetet, som kunde ha gett mig högre betyg (Vilket jag på den linje jag ville gå inte behövde, så vem bryr sig).

Men det går inte att skylla på TV-spel, då den tiden skulle ha spenderats på annat än skolarbete ändå, vad än annat det skulle blivit.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Artiklen bygger ju på en brittisk studie och jag tror inte de kör så mycket annanspråkig media som det blir i icke-engelsktalande länder som sverige.

Medlem

Tur att jag inte är fjorton längre


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag var ganska puckad som 14 åring... Väldigt naiv och litade allt för mycket på vad folk sa... Men det ordnade sig ändå.

Medlem

Jag är fortfarande rätt puckad.


signatur
Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Tur att jag inte är fjorton längre


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Thumba:
Citat:

Det ökande tv-tittandet är en del av förklaringen till att tonåringarnas intellektuella förmåga har sjunkit drastiskt.

VA I...!? de var så här jag lärde mig engelska, jag lärde mig i stort sett inte ett ruttet lingon om engelska i skolan från ettan till sexan.

min morsa brukar fortfarande skryta om när fröken kom och frågade henne om min far var engelsman:P

Typ samma för mig :/ lärde mig sjukt mkt från tv och lika mycket från alla konsol och dator spel. Men jag lärde mig också ganska mkt i skolan 1-6 gick som en dans (alltså, kunde lika gärna ha skolkat förbi den)
Jag tvivlar starkt på att jag var en dum fjortonåring.
Medans dom andra fjortisarna stack ut om kvällarna och söp sig redlösa så var jag med lite "finare" flickor
P.S hatar dans.


signatur

Rawr

12
Skriv svar