Riktigt korkade grejer?

Medlem
Riktigt korkade grejer?

Satt för ett tag sen och kollade på film på datorn och fipplade samtidigt med min remote control (Macbook). Helt plötsligt ringer telefonen och jag avbryter filmtittandet för att prata, men när jag kommer tillbaka så upptäcker jag att något saknas... "vart fan är min remote control?"

Letar som en tok under både stol och bord, genomsöker fickor och t.om hela hyllan brevid mig. Ingen remote... Ger upp och tittar ledsamt vidare på filmen.

Nu nästan 2 timmar efter att filmen är klar, böjer jag mig för att klia på mig foten, vad upptäcker jag inte där om inte något konstigt hårt i strumpan? Jo men visst, där var den! Min remote instoppad i min förbaskade strumpa?

Jag kan inte annat än att bli förvånad och skratta åt hur puckad man kan vara ibland. Hur fan kom den dit? varför? 8)

Har ni några idiotiskt puckade smågrejer ni gjort på sistone?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Vila i frid

Jag simmar två till tre gånger i veckan men likt fan får jag nästan panik ibland precis när jag hoppar i.

Anledningen? Jo, jag får någon slags fantomringning på högerben och tror således att jag hoppar i vattnet med mobilen på mig.

Illa.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Jag simmar två till tre gånger i veckan men likt fan får jag nästan panik ibland precis när jag hoppar i.

Anledningen? Jo, jag får någon slags fantomringning på högerben och tror således att jag hoppar i vattnet med mobilen på mig.

Illa.

Haha :heart:

Roligt att du nämner det förresten, får väldigt ofta fantomringningar själv. Även om man sitter och håller telefonen i fråga i handen, så måste man likt förbannat känna efter i fickan!

Kanske är en börda de flesta mobilanvändare har?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Letade som en tok efter fjärrkontrollen till tvn igår innan jag skulle gå och lägga mig, efter ungefär 20 minuters letande ger jag upp och rycker bara ur sladden. I morse när jag vaknade låg jag och drog mig ett tag, stoppade in handen under kudden och mycket riktigt, där låg den, under huvudet på mig hela natten. ;s

Medlem

Jag letade efter min keps en gång, letade och letade och brukar ALDRIG slarva bort såna grejer bara sådär. När jag hade letat i alla rummen så gick jag förbi vardagsrums spegeln och såg att den satt på huvudet.

Medlem

Letade efter mina moppenycklar i 2 dagar, visade sej att dom låg i en blomma


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Haha, minns när jag var liten. När vi spelade brännboll och jag skulle slå, jag höll bollen i handen men likförbannat kunde jag inte hitta den.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag hade svårt att hitta min plånbok i somras, letade över hela huset i timmar och blev övertygad om att jag tappat den på vägen hem från butiken. Naturligtvis så ringer jag och spärrar mitt kort, idiotiskt för det fanns fan inte mycket pengar på det hur som helst. Aja, eftersom mitt busskort låg i plånboken kunde jag inte gå till jobbet föränn jag stack till banken, tog ut pengar och sen stack till jobbet, jag hade nu slösat en dag på att leta efter plånboken och en halv dag på att vänta på att banken skulle öppna på morgonen. Jag köper nytt busskort för typ 600 spänn och det går 3-4 dagar. Då bestämmer jag mig för att ta på mig mina andra jeans och BAM längst ner i byxbenet låg min plånbok, benet hade krullat upp sig så jag märkte inte det när jag lyfte byxorna alla 20ggr och kollade fickorna etc. Det var fucking idiotiskt, hade jag bara lagt undan dom och inte lämnat dom på golvet där dom låg hade jag märkt det. Jag gör för övrigt idiotiska saker hela tiden, så fort jag slutar kolla på nått försvinner det ut huvudet.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Två gånger har min ipod hamnat i tvätten genom mina byxor. Nu ska jag önska mig en tredje.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag tänkte bara starta min gamla moped för att se om den går,
kickade en stund men ingenting hände, efter en kvarts kickande så tänkte jag att jag kanske kan rulla igång den.
Rullade nerför backen några gånger men inget hände, 5 minuter senare kom jag på att tändingen inte var på!
La på tändningen och en kick så var den igång.

Man kände ju sig lite dum efter det


signatur

Hette förut :FRAGstealer

Medlem

Både mobiltelefoner och fjärkontroller har man ju lyckas tappa bort tusentals gånger, allt som oftast hittar jag prylen i kylskåpet av någon anledning...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Kan inte komma på nått som hänt mig själv sådär huxflux men en klassisk grejj som en hel del av dom som har glasögon råkar ut för är att leta efter glasögonen men så sitter dom på huvudet.

Har hänt både mamma och pappa ett par gånger, rätt roligt att de klagar och frågar om man gömt glasögonen nånstans och att nu är det inte kul längre.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Två gånger har min ipod hamnat i tvätten genom mina byxor. Nu ska jag önska mig en tredje.

Du kanske borde önska dig nåt som inte får plats i byxfickan?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

kanske


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Mobil i höger ficka, nycklar i vänster. Stämmer inte detta blir det panik


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Mobil i höger ficka, nycklar i vänster. Stämmer inte detta blir det panik

+1


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Naraccas:

Mobil i höger ficka, nycklar i vänster. Stämmer inte detta blir det panik

+1

+1

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Naraccas:

Mobil i höger ficka, nycklar i vänster. Stämmer inte detta blir det panik

+1

+1

= 3

?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Naraccas:

Mobil i höger ficka, nycklar i vänster. Stämmer inte detta blir det panik

+1

+1

+1, fast tvärtom


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Var på en utbytesgrej med skolan i Tyskland en vecka. Hamnade hos en tråkig typ med lika mycket humor som en sten. Nåja, för att ta mig runt i staden fick jag ett busskort. Detta kortet kostade nog en del, kanske ett årskort eller något, men jag fick iaf låna det. När jag fick det i min hand yttrade han orden "Do NOT lose this" på dålig engelska, och han lät väldigt seriös.

Ser ni vart jag är på väg här?

Självklart efter ett par dagar upptäckte jag att jag inte hade det någonstans! Inte i väskan, plånboken, ingenstans! Mådde uselt veckan ut, men som tur var är kl. 18 00 sent och 21.00 läggdags, så kortet kom aldrig till användning. Sista dagen kom, och oundvikligen så frågade han efter kortet. Jag hade lite halvt planerat vad jag skulle göra, lite halvt förträngt det. Men planen var att kolla i väskan och på något sätt övertyga honom om att det blev stulet. I was not to blame. Skådespelet satte igång, jag grävde frenetiskt i väskan och mumlade fram lite svagt frågande och irriterade uttryck för att övertyga så mycket som möjligt.

Kallsvett...

Sedan, efter att ha lyft och flyttat, ligger korthelvetet i ett litet hörn och ler mot mig. Hånflinar! Tja, jag plockade upp det och överlämnade det.

Pheeeeeeeeeeeeeew!!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Det händer att jag letar efter mobilen när jag står och pratar i den.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Nu kan jag inte komma på nått korkat jag gjort på siståne, men jag kommer däremot nått väldigt korkat jag gjorde när jag var typ 3 eller 4 år... Ok det är lite befogat att göra korkade saker då men detta var väldigt korkat.

En vacker sommardag så var jag ute och gjorde villaområdet i min blänkande trehjuling. Plötsligt kommer jag fram till en väldigt brant och lång backe. Kul tänkte jag, det borde ju gå jättefort att åka där. Så jag cyklade över kanten och jösses om det gick fort! Enda problemet är ju att pedalerna sitter ju fast på framdäcket så det gick inte att bromsa elelr nått, så det var bara att styra så gott det gick... det var ju inte speciellt enkelt för det gick jättefort! Och detdär stora staketet som var på väg mot mig väldigt fort såg inte skönt ut, pang sa det! Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer...

Medlem

Jag kom ihåg när hockeymålvakten Stefan Liv berättade att han inte kunde hitta sin fjärrkontroll till TVn. Han hade letat överallt och kompisar hade hjälp till osv.
Några veckor senare hade han hittat den längst in i kylen...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

jag är duktig att tappa bort saker vid maten, tex mjölken. även fast den är precis på bordet, brevid mig.
Letade en gång efter min mobil. Jag ringde på den och hörde den, Jag letade igenom rummet jag absolut var säker på att den var i. Den var i min ficka. Jag var antagligen väldigt trött där, men ändå.

Medlem

Känner vibrationen från mobilen och ska ta upp den för att svara, jag upptäcker dock att jag inte har mobilen på mig.
När jag sedan letar upp den så är det nån som ringt eller skickat ett sms.
Spökvibrationer :S

Medlem

man har minne som emn 2åring så jag har nycklar o mobil etc på hallbordet finns dom inte där på morgonen är det panik för då kan jag garantera jag spendera flera timmar efter nått som troligtvis ligger under nått reklamblad eller nått grrr


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tyvärr så sker det ofta att oboyen hamnar i kylen och mjölken i skafferiet.

Medlem

saker som försvinner är vanligt hemma hos oss, fjärren har varit på vift i 2 veckor, osäkert om vi nånsin finner den.

någon morgon då frugan vaknade så kollar hon efter sin mobil och hittar den inte, så hon tänker inte på det så mycket mer utan går och gör frukost till sig själv och barnen, lite senare så finner hon telefonen på golvet i barnrummet, blöt, och så kommer hon på att sonen var utan blöja på morgonen när hon vaknar, 1+1.. ja han hade kissat på den.

annars är det nycklar som försvunnit bakom bokhyllan med 2 veckors letande till följd och ibland inne i högtalare.. man börjar ju undra om vi har nåt troll här hemma.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Mobil i höger ficka, nycklar i vänster. Stämmer inte detta blir det panik

det är viktigt att jag har det så, men bara för att telefonen blir skrapig ifall nycklarna är i samma ficka.
Eftersom jag har plånboken i vänster, så funkar det inte att ha telefonen i samma. Hmm, kanske ska testa nån dag att ha precis tvärtom.


signatur

thank you, come again

Medlem

Tappade en tia (okej, ingen stor grej men ändå.) på den lokala pizzerian. Den gled alltså ner från bordet. Böjde mig ner för att hitta den - men nej - där fanns då ingen tiokrona.
Senare, när jag kom hemoch tog av mig skon så ser jag längst där nere en liten tia som har gömt sig i skon. Den hade alltså glidit ner från bordet och rätt in i dne där lilla springa vid foten utan att jag kände något ; O


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

12
Skriv svar