Sämre än Operation Flashpoint!

Skägg.
10 Chambers
Sämre än Operation Flashpoint!

Med risk att pissa på en myrstack, kommentaren "jaha, så detta är sämre än Operation Flashpoint!? Piiinsamt!" var mer än väntad när vi publicerade recensionen av #Starcraft 2 igår. Dragon Rising fick en femma när det begav sig, Starcraft 2 en fyra. Två olika spel, två olika skribenter, två olika recensioner. Självklart går de under samma flagg, vår lilla hemsida, men vi måste också ge våra skribenter utrymme att både hata och älska spel, helt oberoende av läsarnas (och utgivarnas förväntningar). Jag vet att många, inklusive jag själv, som också väljer att inte läsa andras recensioner förrän man är helt klart med sin egen. Risken är att andras omdömen färgar ens eget och då blir isen vi går på tunn, och hal, väldigt snabbt.

#blogg


signatur
Medlem
Sämre än Operation Flashpoint!

Bra sagt

Medlem

Haters gonna hate Personligen anser jag recensionen var rättvis och korrekt och recensenten ska ha kredd för den.

Man får tycka vad man tycker... Själv tycker jag spelet är retro så det stänker om det, men jag är ingen RTS-fantast.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har inget emot att han sätter en fyra egentligen, inte alls. Det är hans åsikt och det verkar många inte förstå. Min reaktion var den att han jämför det för det första med Fifa och att hans multiplayer upplevelse verkade inte vara så djupgående. Hur som helst var det ändå en rätt okej recension till skillnad från andra jag läst som gav det C+ ;P

Medlem

man kan ju skaffa sig en uppfattning och sen titta på vad andra tycker. ser inget fel att snegla på andras recensioner,. angående sc2 så lät det väl vettigt, förstår inte varför man hetsar för att det inte fick fullpott.

Medlem

Bara bra med olika recensioner. Även om man inte håller med recensenten så har man i alla fall fått se det på ett synsätt till.

Medlem

tycker betyget va ok......

Medlem

Ja, en 4'a är ett säkert kort. Folk som ogillar spelet rasar mer över en femma, folk som älskar spelet rasar mer över en trea. Ett säkert kort att bara göra folk lite irriterade eller smånöjda.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser man hur det ser ut på servrarna idag för Flashpoint så verkar den där 5an vara mycket märkligt. Jag själv skulle ge den en 2a.

Medlem
Skrivet av Bard:

Min reaktion var den att han jämför det för det första med Fifa

Han har ju en poäng dock, man ändrar inte reglerna i fotboll för varje nytt spel - man försöker förbättra allting runt omkring istället. Tycker det är ett ganska bra sätt att belysa vad det är för slags uppdateringar som gjorts. Jag tror inte man ska stirra sig för blind på att det är just Fifa han jämför med.

1
Skriv svar