Island = Terrorister?

Medlem
Island = Terrorister?

Som fler kanske läst så har England utnyttjat en antiterrorlag mot Island.

Orsaken till detta enligt media är att pga kriserna de Isländska bankerna har/hade så kunde de inte betala ut pengar till Engelska kunder i bankerna. Detta hade aldrig varit ett problem om inte Isländska staten tidigare gått in som ägare i bankerna. Med andra ord så kan man se det som att den Isländska staten inte betalade ut till Engelska kunderna, Väldigt illa!

Svaret på detta är att England låser Islands tillgångar i England med hjälp av lagen och jämställer Island med terrorister. VÄLDIGT VÄLDIGT ILLA!

Jag jämför det ungefär med att riva grannens hus bara för att du förstörde ena fönstret.

Det finns en sida där man kan skriva in sitt namn för att visa sitt stöd till Island och sitt misstycke till Engelska lagen.

http://www.indefence.is/

Medlem

Ännu ett bevis på att anti-terror lagar faktiskt kan missbrukas och användas till annat än anti-terror.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Medlem

Löjligt tilltag av Mr. Brown.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Löjligt tilltag av Mr. Brown.

Japp väldigt onödigt Mr.Brown


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Gillar inte Brown.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

det är lynchstämning i island, den isländska regeringen (finansminsistern om jag inte missminner mig) gick ut med saker som gjorde att england gick in med anti-terroristlagen, övertog en välfungerande och framgångsrik bank och skrotade den och stoppade pengaflödet till island.
Det var extrema åtgärder för en kommentar och tråkigt nog nåt som hela isländska befolkningen får bittert känna på en lång tid framöver. Inflationen är på topp, priset på en ny bil har fördubblats på några veckor, de som tagit huslån i euro får betala 75% mer i lån pga den fallande kronan samtidigt som man i vissa fall gått och halverat lönen med 50%.

Istället för att andra länder hjälpte ryckte man verkligen mattan under island och hela landet är i kris.

Såg nån artikel häromveckan från en större matimportör som sa att de inte tror att pengarna kommer att räcka i mer än 5 veckor för mat, då den isländska regeringen dementerade och sa att statens reserver täcker 10 månader.
Det visar hur snabbt det kan gå från topp till praktiskt taget 0.


signatur

thank you, come again

Avstängd

Vad hände med Flash Gordon? :/

Edit: Av vad jag har hört kring den isländska krisen så har deras enorma ras att göra med att de lånade för mycket pengar utan någon ordentlig inkomst.

Medlem

Som vanligt får de "stora" länderna trycka ner de mindre, denna gången med hjälp av en "anti-terrorist lag"?
Lol!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tänkt just posta den länken med orden "Islands sak är vår!"


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

wooohooo! första gången sen trettio kriget som sverige leder någonting och inte följer efter någon annan med böjt huvud! och vi hjälper våra isländska bröder och systrar på de också! bravo sverige!:up:

okej, jag kanske tar i lite men...ja, ni fattar hoppas jag?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Bröder och systrar vet jag inte, jag har alltid svårt för att rättfärdiga grannländers sammanhållning med såna tomma flockord, men visst måste några ställa upp för dom.

Tänk om vi inte hade haft Sigur Rós!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

"Tomma flockord"? Så är det inte riktigt. Vi delar samma historia, kultur och religion.

Medlem

Gör det dom mer värdiga för oss? Det är sådana tankebanor som enligt mig separerar oss människor från varandra. De är inte mina bröder för att vikingarna hängde där några hundra år sedan.

Du är väl han "Nordiska union"-killen om jag inte minns fel. Då blir det nog svårt för mig att argumentera denna fråga mot dig


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag tycker det är jättebra att de nordiska länderna går ihop och hjälper ett grannland.

Förhoppningsvis ser övriga världens länder detta och inser att man kan hjälpa sina grannar istället för att kriga med dem.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Som vanligt får de "stora" länderna trycka ner de mindre, denna gången med hjälp av en "anti-terrorist lag"?
Lol!

1
Skriv svar