Det måste vara karma

Medlem
Det måste vara karma

Jag och mina medarbetare på sommarjobbet har dragits med en besserwisser. En Messerschmidt. Han har varit väldigt högljudd med hur bra han är, och exakt lika höljudd med hur dåliga andra är, även i deras omedelbara närhet när han t.om. talar OM dem och inte med dem.

Fyra veckors lidande, även om han tack och lov var förhållandevis tyst förra veckan (det betyder alltså att munnen inte gick hela tiden).

Idag så var dock olyckan framme. Han skulle ned från vindvåningen på bygget och stegen som kan klättrade ned på gled undan efter bara ett par stegpinnar. Han föll efter men lyckades styra fallet till att landa på stegpinnar och sina egna fötter. En stukad fot, ett skapligt sår på armen, och möjligen brutna ben i den andra foten (vad nu benen mellan vrist och tår heter). Jag körde honom bara till vårdcentralen som skickade honom vidare till Akademiska för röntgen, så vet inte om han faktiskt knäckt några ben eller inte.

Jag är dock fullt övertygad om att det var karma.

#blogg

Medlem
Det måste vara karma

Stegen "gled" undan?

Medlem

Enligt honom själv i alla fall! Han var enda personen i den delen av byggnaden. Vi andra var på lunchrast, så heeelt oskyldiga!

Yeah right


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Han blev i alla fall gipsad tydligen, så antingen sprucken eller bruten.

Medlem

Ifyllnad av senaste svar: Han bröt tre av strålbenen i vänster fot. Säkert minsteligen sex veckor i gips. Inte skoj som elektriker/bonde.

1
Skriv svar