Säsongsavslutning på Penny Arcade-serien

Skägg.
10 Chambers
Säsongsavslutning på Penny Arcade-serien

Nu ska jag tjata lite om mina idoler igen, Mike Krahulic och Jerry Holkins på Penny Arcade. I fredags var det säsongsavslutning för deras egna serie, som enligt deras egen beskrivning "balanserar på linjen mellan dokumentär och skamfull uppmärksamhetskåthet på ett smakfullt sätt". Vi har bland annat fått se deras underbara anställningsprocess, pingisutmaningar mot #Bungie och hur de arbetar fram de tre rutor som får oss att skratta tre gånger i veckan. Men framförallt har vi fått komma under skinnet på Jerry och Mike, två spelnördar som trots att de måste äta antidepressiva mediciner för att fungera "normalt" inte bara har byggt upp ett företag med ett tvåsiffrigt antal anställda utan varsina familjer och en välgörenhetsorganisation som årligen delar ut tusentals konsoler och spel till barnsjukhus. Jag är så jävla imponerad och faktiskt nära tårarna vid ett flertal tillfällen, speciellt när de visar upp sitt faderskap. Efter att jag själv fick barn är det är en motorväg rakt in i mitt känslocentrum.

#blogg


signatur
Antikvitet
Säsongsavslutning på Penny Arcade-serien

TLDR

(j/k)


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers

You make no sense!


signatur
Medlem

TLDR = too long; didn't read. Du får hänga med i Johns avancerade datorslangskurs.

Skägg.
10 Chambers

Jag får göra det på ett sätt så att han förstår... rita en bild och mobilblogga upp den...


signatur
Medlem
Medlem

penny arcade är underbar :,)
tldr... ja man lär så länge man lever.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar