Lego Indiana Jones - done!

Flakmonkey
Lego Indiana Jones - done!

När jag efter en del om och men kunde sätta mig ner för att spela på min Xbox 360 så föll valet som du kanske (eller kanske inte) vet på #Lego Indiana Jones vilket kanske inte är ett helt självklart för många. Själv har jag emellertid alltid gillat #Telltale Games serie eftersom den bjuder på lättsamma underhållning som inte kräver alltför mycket av dig som spelare. Det är spel att slappna av till, att bara spela och ha småflina lite åt hur de valt att återskapa gamla eller skapa helt nya med kända karaktärer. Och det var just detta som jag kände passade mig som handen i handsken nu när det var ett tag sen jag spelade något ordentligt och jag nu ville ta tag i det hela och klara ett spel.

Klarade det var också precis det jag gjorde och det rätt fort. Jag spelade det lite smått under förra veckan och sen på söndagen så satt jag väl en 5 timmar efter lunch och plöjde igenom det. Nu är det såklart ingen större bedrift med tanke på hur lätta de här spelen är (du kan ju tex inte dö) men det kändes ändå bra att komma igång igen och av någon anledning är det alltid tillfredsställande att se sluttexten rulla förbi på TV:n. Här fick man ju till och med se texten tre gånger eftersom de av någon anledning har valt att slänga in det efter varje "film".

[ia=21934; large]

Hur som helst så levde spelet upp till mina relativt högt ställde förhoppningar även om det inte övertygade. Rent generellt så tror jag att ens åsikt om hela serien till stor del beror på vad man tycker om förlagan och enbart pga det håller jag Star Wars-liren högre eftersom de filmerna ligger mig närmare hjärtat. Det mesta är ju intakt vilket innebär att det är ett perfekt spel för den som gillar att samla och hitta allt som finns. Vet inte hur många extra speltimmar det skulle innebära att försöka låsa upp allt och få 100% och ska jag vara helt ärlig så vill jag nog inte veta det heller. Men jag är uppenbarligen enklare att tillfredsställa, jag behöver bara kunna hoppa runt lite, lösa pussel och bygga lego för att vara nöjd

Men men, även om det här inte vara någon av mina största spelupplevelser direkt så gjorde det mig iaf rejält gamingsugen igen och nu har jag tagit mig an #Final Fantasy XIII som blir det första JRPG:et som jag lirar igenom väldigt länge... Tror faktiskt det senaste var #Tales of Symponia till Gamecube så det är ju verkligen på tiden att man kommer in i den världen också, men mer om det vid ett senare tillfälle.

#blogg

Medlem
Lego Indiana Jones - done!

Som sagt, det är utvecklat av Traveller's Tales, inte Telltale Games.
Kollade upp min sparning och insåg att jag spelat det i totalt 30 timmar. Lite skrämmande.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Flakmonkey

Jo men nu skriver jag ju fel bara för att jag alltid gjort det

1
Skriv svar