Artikel i DN - UFO

Medlem
Artikel i DN - UFO

Artikel i DN om UFOn

Ja vad säger ni? Vad ska man tro igentligen... DN är ju inte Aftonbladet precis...

Medlem

Tja, fast så hemskt är det väl inte? ^_^

Nyheten handlar ju om att brittiska försvaret släppt filer dem samlat om ufon och inte en artikel i AB stuk såsom "BRITTERNA SÄGER ATT UFON FINNS!".


signatur

Videomupp

Medlem

Det är ingen kritik på artikeln från min sidan, den är saklig och informativ.

Det är innehållet jag reagerar på, jag tror på liv i universum, även sannorligheten att intelligent liv finns med tanke på de näst intill oändliga alternativen på stjärnor leder till att intelligent liv bör finnas, men att de flyger hit är en helt annan sak...

Medlem

Viktigt att här komma ihåg innebörden av akronymen UFO (Unidentified Flying Object) - man bör alltså inte sätta likhetstecken mellan UFO och utomjordiskt rymdskepp.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Viktigt att här komma ihåg innebörden av akronymen UFO (Unidentified Flying Object) - man bör alltså inte sätta likhetstecken mellan UFO och utomjordiskt rymdskepp.

Självklart inte, det finns ju en möjlighet att det är "man made" men i ena delen av artikeln så handlar det om en händelse på 50-talet och att skeppet bara "försvann" visst kan det också vara "man-made" men de är ju inte lika troligt med tanke på hur länge sedan det var... Men då gör jag antagandet att det som sägs är sant... Det har jag svårare att tro på.. jag vill gärna se nått sånt för att tro på det.

Medlem

Deras minne är troligtvis förvanskat också efter den långa tiden. Minnet är inget att lita på.

För mig känns det rätt otroligt att folk från andra planeter skulle åka i ett rymdskepp i flera år, för att komma hit, sen visa sig för någon enstaka person och sedan flyga tillbaka.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Deras minne är troligtvis förvanskat också efter den långa tiden. Minnet är inget att lita på.

För mig känns det rätt otroligt att folk från andra planeter skulle åka i ett rymdskepp i flera år, för att komma hit, sen visa sig för någon enstaka person och sedan flyga tillbaka.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Kan väl bara vara någon snubbe som byggt ett eget litet flygplan lr nåt?


signatur

Rawr

Medlem

om ni läser artikeln så är det ju iförsig inte bara en händelse det handlar om...

Medlem

Test av ballistisk robot kanske? Rymskepp kommer ganska långt ner på sannolikhetsskalan...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av lillhenke:

om ni läser artikeln så är det ju iförsig inte bara en händelse det handlar om...

Men det är enskilda händelser. Alla ser olika, alla ser bara något. Alla har skett för ett bra tag sen. Ingenting talar för att det skulle vara utomjordingar.

Medlem

Men shit vad tråkiga ni är...

Jag har inte påstått att det MÅSTE vara utomjordingar, men ni finner det alltså inte ett dugg intressant att en tidning som Dagens Nyheter publicerar en artikel som den ovan om tidigare hemliga dokument som Brittiska försvarsdepartementet offentliggjort?

Medlem

Men du vill att det ska vara utomjordingar?

DN har publicerat liknande artiklar förut, så inget nytt under solen där.

Citat:

Men shit vad tråkiga ni är...

För att vi inte plockar fram våra ljussvärd och springer runt och skriker may the force be with you så fort det publiceras någonting om UFO?

Medlem

En händelse från 1956, det var ett tag sen. Och den andra händelsen låter mer som ett luftskepp.
Jag tror alla UFOn vi ser ifrån jorden är manmade eller andra logiska orsaker. Tycker dom där SECRET NASA UFO bilderna är intressanta dock.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Deras minne är troligtvis förvanskat också efter den långa tiden. Minnet är inget att lita på.

För mig känns det rätt otroligt att folk från andra planeter skulle åka i ett rymdskepp i flera år, för att komma hit, sen visa sig för någon enstaka person och sedan flyga tillbaka.

Det tyder förvisso på högintelligent liv. Finns väl ingen normalbegåvad livsform som skulle vilja stanna här med tanken på hur sjuk världen är.

Medlem
Skrivet av erge:

Det tyder förvisso på högintelligent liv. Finns väl ingen normalbegåvad livsform som skulle vilja stanna här med tanken på hur sjuk världen är.

Om de är så högintelligenta borde de kunna räkna ut det redan innan och strunta i att åka hit över huvud taget.;)

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av erge:

Det tyder förvisso på högintelligent liv. Finns väl ingen normalbegåvad livsform som skulle vilja stanna här med tanken på hur sjuk världen är.

Om de är så högintelligenta borde de kunna räkna ut det redan innan och strunta i att åka hit över huvud taget.;)

Hm, du har en poäng där.

Medlem

Jag tror inte att utomjordingar skulle se ut som Hollywood har utformat dom som heller, vilket är lite roligt att majoriteten av dom som "sett" utomjordingar har berättat om, så ser dom alltid ut som hollywood-utomjordingar.

Chansen finns tror jag att om det skulle finnas utomjordingar som kommer hit så kommer dom absolut inte vara kolbaserade, kommer ha en helt annan anatomi än vad vi kan fantisera om, skulle ju tillochmed kunna vara typ... Energi i samlad form, typ som ett strålande ljus som kommunicerar genom att trigga olika elektriska impulser i våra skallar.

Det sista behöver såklart inte vara sant, är inte särskilt logiskt eller hur, men om man lyckas med rymdfärd över flera ljusår så måste man nog vara något alldeles spektakulärt, eller hur?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tror knappast det är "utomjordingar" i de där dokumenten.
Tänk på att folk trodde på de konstigaste saker för 50år sen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av båtsman:

Men du vill att det ska vara utomjordingar?

DN har publicerat liknande artiklar förut, så inget nytt under solen där.

Ja det skulle helt klart vara spännande. Men som jag skrev tidigare så tvivlar även jag på att så är fallet. Men till skillnad från andra tycker jag det är kul att spekulera, fast jag får nog passa mig för det.

Citat:

Men shit vad tråkiga ni är...

Citat:

För att vi inte plockar fram våra ljussvärd och springer runt och skriker may the force be with you så fort det publiceras någonting om UFO?

Ja precis... mitt i prick!

Medlem
Skrivet av lillhenke:

Ja det skulle helt klart vara spännande. Men som jag skrev tidigare så tvivlar även jag på att så är fallet. Men till skillnad från andra tycker jag det är kul att spekulera, fast jag får nog passa mig för det.

Visst är det kul att spekulera, men jag tycker bara det blir löjligt när man pratar om att det var utomjordingar en snubbe såg 1956 när han såg en sak han inte kunde identifiera.

Citat:

Ja precis... mitt i prick!

Jag kanske är ensam om att tycka att verkligheten är väldigt mycket mer spännande än folks berättelser om hur de tror att de såg utomjordingar en gång för länge sen.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av lillhenke:

Ja det skulle helt klart vara spännande. Men som jag skrev tidigare så tvivlar även jag på att så är fallet. Men till skillnad från andra tycker jag det är kul att spekulera, fast jag får nog passa mig för det.

Visst är det kul att spekulera, men jag tycker bara det blir löjligt när man pratar om att det var utomjordingar en snubbe såg 1956 när han såg en sak han inte kunde identifiera.

Citat:

Ja precis... mitt i prick!

Jag kanske är ensam om att tycka att verkligheten är väldigt mycket mer spännande än folks berättelser om hur de tror att de såg utomjordingar en gång för länge sen.

Nu handlade ju inte artikeln bara om vad en gubbe på 50-talet såg, utan flera händelser ända fram tills nu.

Men om du nu tycker artiklar så som denna är så himla tråkiga varför besvärar du dig då?

Medlem
Skrivet av lillhenke:

Nu handlade ju inte artikeln bara om vad en gubbe på 50-talet såg, utan flera händelser ända fram tills nu.

Enskilda händelser som inte går att verifiera.

Citat:

Men om du nu tycker artiklar så som denna är så himla tråkiga varför besvärar du dig då?

För att jag inte har något bättre för mig?

Medlem

Shit, vilken omogen nivå diskussionen hamnade på.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av lillhenke:

Nu handlade ju inte artikeln bara om vad en gubbe på 50-talet såg, utan flera händelser ända fram tills nu.

Enskilda händelser som inte går att verifiera.

Citat:

Men om du nu tycker artiklar så som denna är så himla tråkiga varför besvärar du dig då?

För att jag inte har något bättre för mig?

Klart de inte går att verifiera, men.... ähhh varför orkar jag för...

Om du nu inte har nått bättre för dig så kanske du skulle börja spekulera lite mer om annat än bara verkligheten...

Medlem
Skrivet av lillhenke:

Klart de inte går att verifiera, men.... ähhh varför orkar jag för...

Om du nu inte har nått bättre för dig så kanske du skulle börja spekulera lite mer om annat än bara verkligheten...

Det var ett dåligt svar av mig. Anledningen till att jag tycker det är onödigt att spekulera kring just det här är att det är så mycket som talar för att det finns en naturlig förklaring, som inte innebär utomjordingar.

Jag tycker det vore underbart om det var så att vi stötte på liv på andra planeter, och att de kommer hit. Men jag tycker bara det är onödigt att hoppa av glädje när jag läser sådant här.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av lillhenke:

Klart de inte går att verifiera, men.... ähhh varför orkar jag för...

Om du nu inte har nått bättre för dig så kanske du skulle börja spekulera lite mer om annat än bara verkligheten...

Det var ett dåligt svar av mig. Anledningen till att jag tycker det är onödigt att spekulera kring just det här är att det är så mycket som talar för att det finns en naturlig förklaring, som inte innebär utomjordingar.

Jag tycker det vore underbart om det var så att vi stötte på liv på andra planeter, och att de kommer hit. Men jag tycker bara det är onödigt att hoppa av glädje när jag läser sådant här.

Jag håller med om att det finns lite som talar för att det är nått annat än ett naturligt fenomen eller nått "man made", man behöver inte heller hoppa av glädje för att tycka att artikelns innehåll är lite spännande.

Jag tykte att det var lika spännande när jag såg ett Youtube klipp om när Edgar Mitchell (astronaut som var med på Apollo 14 och har gått på månen) i ett brittiskt radioprogram i juni i år talade om att utomjordingar fanns och har funnits här enda sedan Roswell.

Jag har väldigt svårt att tro på det han säger, men man kan ju inte låta bli att tycka det är riktigt spännande vad han säger... för tänk OM

Medlem

Det var bara träskgas som reagerade med atmosfären och skapade reflektioner i en väderbalong.

Medlem

Tycker det är intressant, men om det stämmer vet jag inte.
Bra läsning iaf


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av lillhenke:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av lillhenke:

Nu handlade ju inte artikeln bara om vad en gubbe på 50-talet såg, utan flera händelser ända fram tills nu.

Enskilda händelser som inte går att verifiera.

Citat:

Men om du nu tycker artiklar så som denna är så himla tråkiga varför besvärar du dig då?

För att jag inte har något bättre för mig?

Klart de inte går att verifiera, men.... ähhh varför orkar jag för...

Om du nu inte har nått bättre för dig så kanske du skulle börja spekulera lite mer om annat än bara verkligheten...

Nu ska ni få höra visa ord:
"Arguing on the internet is like Competing in the paralympics. Even if you win, you'r still retarded"

12
Skriv svar