Matkasse á 100;- ?

Medlem
Matkasse á 100;- ?

Ja, Eftersom det är lön på Fredag så är en del stackars satar fattiga. Jag dividerade det här med en vän på väg upp till stockholm , att det fanns ett program där de frågade folk vad de skulle göra för 100;-. Klassikern var "En öl o en pizza".

Hur som helst, min vän hade ett nätt saldo på 103;- enligt han själv och ett tomt kylskåp. Han ville köpa mat, men visste inte vad han skulle handla. Jag kom med lite förslag och det löste sig till slut ( Han fick pengar av mig ).

Hur som helst, det är en rätt intressant tanke - Hur skulle just du kombinera en "matkasse" för 100 pix?

Säg att du behöver äta 2 gånger per dag, lunch och middag , men att du kanske mixar in frukosten i lunchen och sådär, jag ni fattar.

Shoot!

Medlem

Ramen nudlar, mättande och väldigt gott... Räcker långt!

Medlem

Bli vän med snubben som äger pizzerian på hörnet.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Pasta, Creme fraiche, 1 pkt billig skinka, mjöl, jäst och mjölk borde du få för en hundralapp.

Baka brödet själv och gör pastarätt med skinka och creme fraiche. Jag skulle aldrig klara mig fem dagar på mat för bara 100:-

Rätt vanligt med mycket månad kvar i slutet av pengarna:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ring mamma eller pappa och fråga om du får komma på middag. Sen ere bara att käka havregryn och vatten. Kan du köpa öl för resten om det nu är det man vill ha. Eller varför inte ett sjukt dyrt konsollspel!?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

investera och låt pengarna växa

Medlem

4 burkar norrlandspölsa.

eller:

6kg socker, jäst

Medlem
Skrivet av DreadX:

investera och låt pengarna växa

Väldigt bra tips nu när börserna går så bra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

lillbrossan körde med pasta, creme fraiche, tonfisk till lunch/middag under ett halvår, det var det enda han åt under en dag. Sen kan jag anta att han åt hemma hos föräldrarna då och då, men jag har förstått att han var riktigt less på den maträtten

Själv skulle jag nog satsa på soppa, potatis, morötter, lök, kålrot, palsternacka. Vill man piffa till så köper man också creme fraiche och nån billig djupfryst lax.
Gör man en sats så räcker det till flera dar.

Jag brukar inte äta frukost, men jag skulle nog äta middan nånstans mellan lunch/middag, så då skulle det bli havregrynsgröt till frukost. Vill man piffa till den så lägger man till mjölk.


signatur

thank you, come again

Medlem

Oboý och macka:P


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av DreadX:

investera och låt pengarna växa

Väldigt bra tips nu när börserna går så bra.

Det är ju nu du ska investera.. Medans allt ligger så lågt.. Sen när det vänder så är det vinst vinst vinst

Medlem

Storpack av väldigt billiga pasta sorter och ketchup, tar långtid innan man får någon direkt brist på något om man trycker i sig detta, så bara att äta på även om det inte är så gott.

Medlem

Jag skulle göra som jag gärna gör titt som tätt

köpa 1kethup och sen köper man 10min macaroner för resten, mumms!! Perfekt att leva på, gott och bra för magen! oh, lite sallt till så klart.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nudlar, Pan Pizza, Gorby's, Äppel juice.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Spaghetti är den billigaste pastan, per kilo räknat. Kostar runt 10 kr kilot om man har tur. Köp 3 kilo / 30 kr. Det var kolhydraterna det.
Äpplen är ganska billiga såhär års, köp äpplen för 25 kr. Det var frukten det.
Grönsaker är ganska dyra så det får väl räcka med äpplen.
När det gäller kött så är nog fläskfärs billigast, köp ett kilo för en 30-40 kr och ett paket, då har du kvar 25-15 kr som du kan köpa ett paket havregrynsgröt som du kan ta lite och dryga ut köttfärsen, vatten, smör och salt har du förhoppningsvis så då har du ingredienserna till fattigmansköttbullar...
Sen så kan du göra havregrynsgröt till frukost med resten av havregrynen, tillsätt bara vatten och salt och mickra det en stund... lite torftigt kanske, men det håller dej på fötterna ett bra tag.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Exeron:

Nudlar, Pan Pizza, Gorby's, Äppel juice.

Ungefär vad jag skulle köpa också.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

potatis o kött +sallad

citygross har ganska billig blandfärs, iallafall om man jämför med ICA butikernas smutsiga kött, mosa potatis eller bara koka den, fixa köttbullar eller vad du vill av färsen, funkar riktigt bra.

har bott hemifrån ett par år nu men har nyss börjat med potatis haha fick alltid det hemma innan så man har inte pallat att göra det själv..men fy fasen va gott det är

fixade potatisgratäng idag..sjukt gott

Medlem

Nu insåg jag att man är ganska bortskämd ändå. Har liksom aldrig ens reflektera i vad mat kostar då jag dels får rikskuponger från jobbet och kan äta tre rätters middagar ute varje dag om jag så vill men samtidigt alltid haft det bra ställt inkomstmässigt.

100kr? Hmm, nudlar verkar ju funka. Köper själv nudlar ibland mest pga lathet. Köttfärs, lasagneplattor och gör en stor sats med lasange. Så jävla gott och jag kan äta det flera dagar i sträck.

Sen kan man göra som en polare gjorde en gång. Idiotisk men ändå ganska komiskt. Han hade runt 1000kr att leva på under en hel månad (han hade köpt en bil i början av månaden) så istället för att snåla eller tigga pengar av sina föräldrar eller kompisar så satsade han allt på nätpoker med mig som coach och slutade med närmare 12000 kr att leva på istället. Flyt kan man ju ha

Medlem

Nudlar, bacon/korv och grönsaksbuljong. 3 packet nudlar om dagen (6-10kr) kokta i buljong och bacon/korv för resten av pengarna.

Det kan man nog leva på ett tag. Om man vill ha lite vitaminer kan man slänga in några äpple istället för kött.

Kom också på att löksoppa är jävligt billigt att göra. Potatis, purjolök, gullök, bacon (bacon är aldrig fel ) och timja. Man kommer nog inte ens över 50kr för en stor gryta om man skippar baconet.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Exeron:

Nudlar, Pan Pizza, Gorby's, Äppel juice.

samma för mig, ramen skulle sitta fins också.


signatur

Rawr

Medlem

1 kg Euroshopper tortellini kostar 25 -30 kr.

På 3 kilo tortellini går att leva jävligt länge.

Blir förmodligen oerhört trist efter ett tag. (Åh nej, tortellini idag igen )


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:

1 kg Euroshopper tortellini kostar 25 -30 kr.

På 3 kilo tortellini går att leva jävligt länge.

Blir förmodligen oerhört trist efter ett tag. (Åh nej, tortellini idag igen )

Varför inte köpa in en av de där 25kg säckarna med ris vid nästa lönedag så har han mat för mer än en månad.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skribent

Makaroner och ketchup är billigt.

Medlem

NookiE-afk: så länge det går neråt så investerar jag helst inte.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

när jag har risigt med pengar saktar jag ner takten på dygnet som fan, rör mig lite så jag klarar mig på två mål om dagen. Sen köper jag 1kg musli för drygt 20 kronor och mjölk. Lever på detta i 3-4 dagar, repeat. Personligen så avskyr jag nudlar om jag äter det mer än en gång i veckan. Pasta och ketchup är även det riktigt vidrigt. Fördelen med musli är att det finns bra med proteiner och kolhydrater.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

nudlar + wokgrönsaker, billig pasta, gröt och tonfisk.

Borde gå att få detta för hundringen. Men det bästa tipset är ändå att köpa en öl och en pizza sedan äta hos folk som har det bättre

Inaktiv

potatis,lök,pasta,eldorado salladsgrönsaker och diverse sojaprodukter lever jag på då jag är vegan.

sojafärs går på 30kr och det gör ungefär 1.5kg "färs". perfekt i pastasåser då det innehåller 80% protein.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

nudlar + wokgrönsaker, billig pasta, gröt och tonfisk.

Borde gå att få detta för hundringen. Men det bästa tipset är ändå att köpa en öl och en pizza sedan äta hos folk som har det bättre

Klippa häcken hos ens föräldrar och sedan äta gratis middag i en hel helg funkar ju. Win-win scenario. Du äter gott och mycket i 2-3 dagar och de får sin häck klippt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av mkmkmk1:

potatis,lök,pasta,eldorado salladsgrönsaker och diverse sojaprodukter lever jag på då jag är vegan.

sojafärs går på 30kr och det gör ungefär 1.5kg "färs". perfekt i pastasåser då det innehåller 80% protein.

Jag vill bara varna dig som är vegan för en sak. Du kan riskera att få B-12 brist och jga lovar dig att det är inget kul. Så håll koll på detta.
Och säger en läkare att du är yr för att du är lång (om du är det) så be honom att dra åt helvete och sök upp en annan läkare.

"Symtom/Status: Initialt symtomfrihet utan påverkan av blodvärdet. Successivt tillkommande trötthet, tungsveda, håravfall. Anemin kommer smygande och ger sällan symtom förrän vid mycket låga Hb. Senare en polyneuropatibild där debutsymtomen ofta är domningar och stickningar i fötterna. Nedsatt ytlig sensibilitet (monofila-ment) och vibrationssinne följt av nedsatta extremitetsreflexer och muskulär svaghet. Progress till nedsatt känsel, fumlighet, muskeltrötthet och pareser. CNS-symtom i form av depression, nedsatt minne, yrsel, nedsatt balans och demens. Autonoma dysfunktioner i senare skede (ortostatism, anhidros, impotens och blåsatoni)."

Själv kan jag ha fått bestående nervskador p.g.a. underbehandling... eller snarare ingen behandling under flera år.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

NookiE-afk: så länge det går neråt så investerar jag helst inte.

Det är dags nu tror jag. Makrnaden har sjunkit lågt, men alla krispaket ger en känsla av trygghet. Och alla vet vi ju att dagens ekonomi går efter börsmäklarnas morgonhumör.

Jag skulle köpa alghrens bilar för hela lappen. Blir det några kronor över så lägger man dom på några påsar. Påsar är alltid bra att ha.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

12
Skriv svar