BFBC2-abstinens

Medlem
BFBC2-abstinens

Det verkligen kliar nu! Har inte haft tillgång till en dator som jag kan spela riktiga spel på under en månad nu. Hade man haft andra spännande saker att göra är det väl en sak, men överlag är det brist på sådant.

Mest saknar jag #Battlefield: Bad Company 2. Jag och en kompis tenderar att smiska rumpa, och jag lyckades övertala en polare till att skaffa spelet så han ska göra debut i det när vi åker tillbaks till universitet.

Det har till och med gått så långt nu att jag börjat studera spelet på forum och sånt bara för att se om det är något jag missat eller kanske borde prova på, och jag har lite nya saker på listan:

  • Assault med ACOG-sikte och 40mm hagelbrakare. ACOG är ju värdelöst i närstrid, men med hagelbrakaren ska man väl klara sig ändå. Jag har faktiskt aldrig använt den än, och brukar inte använda ACOG heller. Kör antingen med 40mm HE, 40mm rök, eller hagelgevär/M14 och C4.

  • Medic med MG36, tracer dart, och fulla medkit upgrades. Brukar normalt köra med PKM med rödpunkt och extra kroppspansar, men om jag ska ha medkit upgrades och inte kan ha rödpunkten lär det bli MG36 istället. Undrar dock hur det går utan extra kroppspansar. Det är ju det som brukar rädda andras liv, då jag kan ta någon kula mer utan att duka under medan jag återupplivar.

  • Engineer med AT-minor, extra minor, och extra ammunition. Kör lite med minor men vill bli bättre. Dock brukar jag köra med explosive damage upgrade. Tydligen är den dock meningslös eftersom tanks ändå behöver 2 minor för att dö, och allt lättare dör på en mina i alla fall. Extra ammunition känns mycket mer välkommet än magnum rounds då man har så tokigt lite ammunition som engineer i alla fall. Spelar man rätt behövs ju inte magnum rounds i alla fall då man har ljuddämpat vapen.

En och en halv vecka till, sen är det dags att sätta skräck i lite folk igen!

#blogg

Medlem
BFBC2-abstinens

Jag *förstår* inte all kritik BC2 får här på FZ. Fantastiskt spel imo, visst finns det bitar där det brister lite (som det väldigt begränsat antal kartor), men det är verkligen verkligen inte det skitspel som många försöker måla det som.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Definitivt. Jag storgillar spelet. Jag kan förstå om det inte har samma tävlingspotential som BF2 t.ex. BC2 är mer ett public-spel, men där tycker jag att det är helt utomstående.

Jag gillar att man inte kan lägga sig ner för det håller upp tempot i spelet, och även om flyg är svårt att skjuta ner så är det helt otroligt dunderbra som det var i BF2 med en bra pilot och skytt.

Visst, spelet led av många buggar och kändes inte färdigt förrän i senaste patchen, men det har varit skoj i alla fall. Lite config-pillande så träffar man ju t.o.m. där man siktar på mål i rörelse.

Tror att för många ville att det skulle vara ett BF3, men det är ju inte ens tanken med spelet, och tar man det för vad det är så är det helt kanon!

1
Skriv svar