Medlem
Skrämmande!

Klicka på länken och skriv gärna ett svar om vad ni tycker om detta!Jag tycker att detta är en skrämmande utveckling,som även kommer till Sverige inom en väldigt snar framtis:down:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article4749183...

Medlem

jupp, helt sjukt, helt sjukt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

tror inte det kommer till sverige.
dessutom så läste jag någon annanstans (minns tyvärr inte vart) att det inte var så "illa" som det beskrivs i artikeln.

Medlem

Vad är nästa steg? "Företagspolis"? "Företagsdomstolar"? Medborgargarden?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

I min mening har Islam gått för långt, eller snarare vår idiotiska förmåga att böja oss för den.

De vill ha egna lagar och domstolar i alla länder i världen, i en del länder KRÄVER de att få det, vilket är löjeväckande i min mening.

Testa att fara till ett land i mellanöstern och be om en "kristen" eller "västerlänsk" domstol då du begått ett brott, chansen att de ens lyssnar på dig är i princip noll. De ställer krav på oss om att anpassa sig efter dem, men tvärt om vägrar de ens fundera på.

Patetiskt av England att gå med på detta, i vilken utsträckning det än blir.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av s3ng:

tror inte det kommer till sverige.
dessutom så läste jag någon annanstans (minns tyvärr inte vart) att det inte var så "illa" som det beskrivs i artikeln.

Det kanske inte var så illa vid införandet. Men stort börjar litet. Med mentaliteten i Sverige så får man inte yttra sig negativt om invandrare och deras religion för då blir man stämplad som rasist.

Skulle förslaget att införa Sharialagar i Sverige komma så skulle ingen i beslutande position säga nej för då skulle denne hängas ut i svensk media som rasist. Det är så det ser ut tyvärr.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Fast om en invandrare attackerar Sverige verbalt så är denne inte rasist enligt dagens uppfattning, eftersom förvånande många anser att bara vita människor kan vara rasister.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Fast om en invandrare attackerar Sverige verbalt så är denne inte rasist enligt dagens uppfattning, eftersom förvånande många anser att bara vita människor kan vara rasister.

Ja man får inte tycka att det finns för mycket inflytande av vissa grupper,då blir man genast klassad som rasist.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Hukkie:

Fast om en invandrare attackerar Sverige verbalt så är denne inte rasist enligt dagens uppfattning, eftersom förvånande många anser att bara vita människor kan vara rasister.

Ja man får inte tycka att det finns för mycket inflytande av vissa grupper,då blir man genast klassad som rasist.

Om man inte är invandrare i någon grad eftersom du räknas som minoritet, då är det moraliskt accepterat.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Kan bli kallad rasist dagligen i mitt jobb om jag skulle säga emot alla invandrare..

Men muslimerna är de värsta i mitt jobb.. De kräver allt möjligt.. För några veckor sedan kom en in och bad om ett rum som dom kunde be i för det var så många.. Tänkte direkt att "ni ska inte be här överhuvudtaget, ni är här för att lära er svenska"..

Är inte rasist, men klarar inte av att muslimerna ska kräva att alla andra ska anpassa sig efter deras seder och vanor..

Inaktiv
Skrivet av Hukkie:

I min mening har Islam gått för långt, eller snarare vår idiotiska förmåga att böja oss för den.

De vill ha egna lagar och domstolar i alla länder i världen, i en del länder KRÄVER de att få det, vilket är löjeväckande i min mening.

Testa att fara till ett land i mellanöstern och be om en "kristen" eller "västerlänsk" domstol då du begått ett brott, chansen att de ens lyssnar på dig är i princip noll. De ställer krav på oss om att anpassa sig efter dem, men tvärt om vägrar de ens fundera på.

Patetiskt av England att gå med på detta, i vilken utsträckning det än blir.

Nu får vi inte glöma att Islam är en religion med miljoner människor och inte en enda person. Muslimska invandrare behöver inte nödvändigt vis tycka samma sak som de som bor kvar i sina hemland.

Den enda folkgruppen som inte whinar är vita män +40 av någon konstig anledning. Det finns feminister, pirater, muslimer, homosexuella, tjockisar, negrer, fanboys och så finns det vita män +40


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Ja man kan såklart inte dra en hel religion över en kant, men om du betänker att muslimska föreningar i Sverige har lagt fram förslag om att muslimer ska lyda under andra lagar för att det ska främja deras religion. Detta har såklart blivit nerröstat snabbt och utan åtanke.

Däremot så har det aldrig lagts fram förslag på att kristna ska lyda under andra lagar i mellanöstern. Detta har inte föreslagits, eftersom att vi inser att alla ska behandlas lika under lagen i ett land, det ska inte finnas förmildrande eller förvärrande (Är det ens ett ord tro?) omständigheter för någon människa.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

I den muslimska världen fungerar inte domar på samma sätt. Där är det klaner, familjer och samfund som dömer beroende på brottet. Den islamska domstolen är mycket liten där och bestämmer bara i enskilda fall där koranen måste tolkas av kunniga.

Så jag tvekar på att de skulle leva under andra lagar. Det fungerar helt enkelt annorlunda där.

Det skulle kunna underlätta saker, då hedersmord och annat skräp oftast är muslimer som tar saker i sina egna händer när ingen islamsk domstol finns. Dessutom så är Sharia noggrann, bevis måste vara väldigt tydliga.

Men nej, det ska inte hit. Men lite mer förståelse för islamsk kultur skulle inte skada.

Och det heter "dra alla över en kam Hukkie


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av s3ng:

tror inte det kommer till sverige.
dessutom så läste jag någon annanstans (minns tyvärr inte vart) att det inte var så "illa" som det beskrivs i artikeln.

En sak ska man ha mycket klart för sig: Islam är väldigt mycket värre än vad gemene man begriper.

I filosofin ligger också att föda så många barn som möjligt och att så småningom ta över land efter land tills hela världen är erövrad.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ah, dessa muslimer... de ska ha specialmat i skolan, få gå ifrån lektion för att be till någon profet som inte finns, och så drar de in våra spel


signatur

B lup

Medlem

Jag kommer säga kant tills den dagen jag dör, bara för att trotsa dig!

Eller inte, tack för upplysningen HinduTimes ^^

Jag anser att man ska ha förståelse för religion till en viss grad, men jag anser också att religion ska aldrig, absolut aldrig få påverka en domstol eller lagfattning på något sätt. Religion får inte styra vårt samhälle, det ska en opartisk domstol utan förutfattade meningar baserade på tusentals år gamla riter och bestämmelser göra.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Eottt:

Ah, dessa muslimer... de ska ha specialmat i skolan, få gå ifrån lektion för att be till någon profet som inte finns, och så drar de in våra spel

Jag blir orolig när jag hör sånt där! Tänk om du skulle åka till ett kannibal-land och gå i skolan där. Skulle du be om specialmat då eftersom din kultur förbannar ätandet av andra människor?

Man ska inte låta hat väckas från kulturella skillnader, det är värdelöst och farligt.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Hat är aldrig bra, däremot så ska man inte böja sig för allt, man måste sätta tydliga gränser för vad även stora religioner får inverka på i världen.

Att de får specialmat, be under lektionstid etc har jag inget emot, det påverkar inte samhället på ett negativt sätt utan snarare ett positivt sätt eftersom att idag är det många som anser att skolmaten inte alltid är god, och att vi har mat som är anpassar för sådant som laktosallergiker, muslimer, veganer etc ger ett större urval av mat som ALLA elever kan välja mellan.

Att de går ut och ber är väl deras problem om något, de missar lektionstid, vilket inte påverkar oss andra på något vis.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Helt sjukt vilket förakt det finns mot något som människor inte ens sätter sig in i. Argument som "men 'vi' hade inte fått det i 'deras' land" är också ganska naiva.
Däremot tycker jag absolut inte att det ska införas speciella lagar eller liknande, och jag tror knappast det kommer hända i Sverige heller. En mer aktuell fråga är att börja rensa ut kristna saker och formuleringar från Sveriges grundlag istället.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av Eottt:

Ah, dessa muslimer... de ska ha specialmat i skolan, få gå ifrån lektion för att be till någon profet som inte finns, och så drar de in våra spel

Jag blir orolig när jag hör sånt där! Tänk om du skulle åka till ett kannibal-land och gå i skolan där. Skulle du be om specialmat då eftersom din kultur förbannar ätandet av andra människor?

Man ska inte låta hat väckas från kulturella skillnader, det är värdelöst och farligt.

Kultur och kultur. För det första är man dum om man bosätter sig i ett kanibal-land.
Och även om jag skulle göra det så skulle jag vara tvungen att acceptera att äta kannibal-mat eller skita i att äta alls. Jag kan ju inte precis säga till att kocken i skolan ska laga potatis och köttbullar för att det sitter en snubbe uppe i himlen och vill det.


signatur

B lup

Medlem

bjosarn:

Jag har inte läst Svea Rikes Lagbok till punkt och pricka. Finns det kristna regler och lagar som måste följas? Eller är det bara kvarglömt svammel?

Jag ser också gärna att allt som har med religion att göra ska bort från allt vad lag heter.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Hat är aldrig bra, däremot så ska man inte böja sig för allt, man måste sätta tydliga gränser för vad även stora religioner får inverka på i världen.

Helt min åsikt också.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Oh my god!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Eottt:

Kultur och kultur. För det första är man dum om man bosätter sig i ett kanibal-land.
Och även om jag skulle göra det så skulle jag vara tvungen att acceptera att äta kannibal-mat eller skita i att äta alls. Jag kan ju inte precis säga till att kocken i skolan ska laga potatis och köttbullar för att det sitter en snubbe uppe i himlen och vill det.

Att muslimer inte äter gris är mer kultur än religion, griskött är faktiskt inte så fint kött och är verkligen inte ett särskilt bra kött att ha liggandes omkring i varma länder, det blir dåligt jävligt snabbt då och är en hälsorisk.

Så det härstammar från kulturen i mellanöstern, precis som vårat alfabet t.ex.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ariath:
Du verkar inte speciellt påläst. Sveriges grundlagar är inte Svea rikes lagbok (även om många av gundlagarna finns med i den). Grundlagar är det samma som Sveriges författning. Dvs. grundläggande principerna för staten Sverige, t.ex: Vilket statsskick vi har och hur det ska vara utformat. Och eftersom du inte viste det så antar jag att du knappast har läst dom heller, så här kommer det:
Taget ur Successionsordningen.
§ 4. Såsom 2 § i 1809 års regeringsform uttryckligen stadgar, att Konung alltid skall vara av den rena evangeliska läran, sådan som den, uti den oförändrade Augsburgiska bekännelsen, samt Uppsala mötes beslut av år 1593, antagen och förklarad är, sålunda skola ock prinsar och prinsessor av det kungl. huset uppfödas i samma lära och inom riket. Den av kungl. familjen som ej sig till samma lära bekänner, vare från all successionsrätt utesluten. Lag (1979:935).

Ett fint exempel för dig Ariath.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Eottt:

Kultur och kultur. För det första är man dum om man bosätter sig i ett kanibal-land.
Och även om jag skulle göra det så skulle jag vara tvungen att acceptera att äta kannibal-mat eller skita i att äta alls. Jag kan ju inte precis säga till att kocken i skolan ska laga potatis och köttbullar för att det sitter en snubbe uppe i himlen och vill det.

Att muslimer inte äter gris är mer kultur än religion, griskött är faktiskt inte så fint kött och är verkligen inte ett särskilt bra kött att ha liggandes omkring i varma länder, det blir dåligt jävligt snabbt då och är en hälsorisk.

Så det härstammar från kulturen i mellanöstern, precis som vårat alfabet t.ex.

Vårt alfabet kommer från romarna och inte från mellanösten. tänkt du på våra nummer?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Eottt:

Kultur och kultur. För det första är man dum om man bosätter sig i ett kanibal-land.
Och även om jag skulle göra det så skulle jag vara tvungen att acceptera att äta kannibal-mat eller skita i att äta alls. Jag kan ju inte precis säga till att kocken i skolan ska laga potatis och köttbullar för att det sitter en snubbe uppe i himlen och vill det.

Att muslimer inte äter gris är mer kultur än religion, griskött är faktiskt inte så fint kött och är verkligen inte ett särskilt bra kött att ha liggandes omkring i varma länder, det blir dåligt jävligt snabbt då och är en hälsorisk.

Så det härstammar från kulturen i mellanöstern, precis som vårat alfabet t.ex.

Vårta alfabet kommer från romarna och inte från mellanösten. tänkt du på våra nummer?

Oj, det är nog möjligt my bad, sorry.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av MacNille:

Vårt alfabet kommer från romarna och inte från mellanösten. tänkt du på våra nummer?

Skriftteckniken som används i hela världen (edit: med det möjliga undantaget Kina?) härstammar från Mesopotamien, civilisatoinens vagga som det brukar kallas. Mesopotamien kallas ett område som ligger i dagens Irak.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ariath:
Du verkar inte speciellt påläst. Sveriges grundlagar är inte Svea rikes lagbok (även om många av gundlagarna finns med i den). Grundlagar är det samma som Sveriges författning. Dvs. grundläggande principerna för staten Sverige, t.ex: Vilket statsskick vi har och hur det ska vara utformat. Och eftersom du inte viste det så antar jag att du knappast har läst dom heller, så här kommer det:
Taget ur Successionsordningen.
§ 4. Såsom 2 § i 1809 års regeringsform uttryckligen stadgar, att Konung alltid skall vara av den rena evangeliska läran, sådan som den, uti den oförändrade Augsburgiska bekännelsen, samt Uppsala mötes beslut av år 1593, antagen och förklarad är, sålunda skola ock prinsar och prinsessor av det kungl. huset uppfödas i samma lära och inom riket. Den av kungl. familjen som ej sig till samma lära bekänner, vare från all successionsrätt utesluten. Lag (1979:935).

Ett fint exempel för dig Ariath.

Jag påstod aldrig att jag var påläst heller men tack för upplysningen och påpekandet;)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Helt sjukt vilket förakt det finns mot något som människor inte ens sätter sig in i. Argument som "men 'vi' hade inte fått det i 'deras' land" är också ganska naiva.
Däremot tycker jag absolut inte att det ska införas speciella lagar eller liknande, och jag tror knappast det kommer hända i Sverige heller. En mer aktuell fråga är att börja rensa ut kristna saker och formuleringar från Sveriges grundlag istället.

What you give is what you get returned.

Men ärligt talat så har mina åsikter inget att göra med förakt, jag anser bara att religion ska aldrig få påverka en domstol eller lagsättning på något vis.

Ett exempel: Om en person som växt upp som muslim i ett land i mellanöstern dödar någon för familjens heder (Ett såkallat hedersmord) ska hur denna person växt upp och levt aldrig ha någon inverkan på straffet utan han eller hon ska straffas lika hårt som vilken annan person som helst.

Straff ska vara lika för alla, att de gör undantag för de som anses psykiskt sjuka kan jag förstå då vissa av de personerna inte KAN hindra sina infall, däremot bör de få övervakad vård tills de antingen anses fullt friska eller dör av naturliga orsaker.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Skriv svar