Nostalgi: Korsriddare i rött!

Medlem
Nostalgi: Korsriddare i rött!

Filmen ovan är från ett spel jag spelade i stort sett oavbrutet på mina bröders datorer, när de bodde på Spencer Street i Monterey, CA. Jag cyklade över på morgonen, eller kvällen om det var en skoldag, och satt sedan och ockuperade en av deras datorer för att kunna spela <i>Crusader: No Remorse</i>. Fast som kompensation spelade vi en hel del <i>Warcraft</i> och <i>Doom II</i> mot varandra också - med nollmodemkabel!

[ia=396706; large]

På den tiden (1995) var det nog det coolaste jag någonsin sett, förutom kanske <i>AirWarrior</i> (slå upp), men såhär i efterhand känns det kanske en smula stelt och gammalt, trots sin härligt entusiasmerande slogan (se ovan). Tänk dig ett The Last Ninja, fast med en huvudperson som såg ut som <b>en rödmålad Boba Fett</b> och kunde göra osannolikt coola moves i ett isometriskt (fusk-3D) perspektiv. Plus en story om uppror och förräderi, och givetvis ohyggligt svåra nivåer som man tvingades spela om igen och igen för att klara spelet... Och som brukligt var på 90-talet, inramades även detta spel av riktigt ostiga filmer. Nostalgi när den är som bäst, men jag ska nog inte prova att spela det igen, för att säkert kunna behålla de rosafärgade glasögon jag just nu ser spelet igenom.

#blogg

Medlem
Nostalgi: Korsriddare i rött!

Vissa spel ska definitivt bara kommas ihåg och inte återupplevas.

Något gammalt som jag dock smakade av för första gången för ett tag sedan var Star Wars: Dark Forces. Det var grejer det! Provade sen att spela Dark Forces 2 (som jag spelat förut) och det kändes mest 'meh'. Tror jag lämnar det spelet till de gyllene minnenas vrå

Medlem

Jag spelade nog aldrig Dark Forces särskilt mycket... Mest för att jag inte fick tag på det förrän jag redan spelat det mycket bättre Jedi Knight. Som jag nog inte heller ska spela om, tror jag :).

1
Skriv svar