Priset för en middag

Medlem
Priset för en middag

Hade lyxen igår att det blev stekt strömming till middag, och även om jag försökt mig på att steka strömming själv några gånger sedan jag flyttade hemifrån har de aldrig blivit som mammas, så det var fröjd vid matbordet att få hennes hemlagade igen!

Maten kostade rätt mycket dock: Bygga en bro till hennes och hennes fästmans nya hus ena entré. Det gick bra dock, och jag är en hantverkserfarenhet rikare. Gubben sågade och mätte och jag snickrade, och det blev riktigt fint till slut.

Generellt så brukar jag undvika att bygga saker, men då jag har en händig far (elektriker) och mammas nya karl är ännu värre (snickare och bonde) så kanske det är dags att ta och börja lära sig saker medan de fortfarande bygger prylar och jag är i närheten.

På tal om hantverk så är det nu bara en vecka kvar av sommarjobbet som elektriker. Det har varit riktigt skoj, trots att jag är morgontrött och det är en riktig plåga att kliva upp kvart i sex på morgonen.

#blogg

Priset för en middag

Morgonstund har el i mun


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Träffas igenom 20 år, då kommer ni ha roligare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Hoppsan, hamnade i fel inlägg, skulle hamna i "klassåterträff"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hehe. Yep. Morgonstund har el i mun. Åkte på en skaplig känga för ett par veckor sedan då jag klantade mig med ett uttag som det var ström på. Snacka om bortdomnad i fingrarna.

Och jo, nu blev det mest chillaxing med pizza och alkohol. Men det var trevligt det med. Får se när det blir en stor återträff sedan!

1
Skriv svar