Republikanska anhängare, en fara för obama?

Medlem
Republikanska anhängare, en fara för obama?

Som flera av er säkert vet så har det varit en del smutskastning i den amerikanska presidentkampanjen.

De senaste veckorna så har tonerna mot obama varit hårdare och hårdare.

Vid republikanska möten nyligen så ropade flera anhängare mer eller mindre direkta hot mot Obama som t.ex, "Obama bin laden" och "Kill him".

Så jag undrar hur troligt ni tror att det är med ett nytt "Kennedy mord" om Obama väljs.

http://www.youtube.com/watch?v=zRqcfqiXCX0

http://www.youtube.com/watch?v=Lm70IeBLdcI

Medlem

För några veckorsen tog de han om några rednecks med rasisitiska åsiker som hade snackat om att skjuta Obama. Beslagtogs vapen osv (alla ameriknaer har ju vapen iofs?).
Jag tror risken att Obama blir skjuten är större än om McCain blir det. Men just risken är nog mycket, mycket liten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sorgligt att se det där. Ännu sorgligare är det att kristna människor finns bland dessa obildade fanatiker och rasister. Guds kärlek räcker visst bara för vita. Eller?
Tur att det finns folk som Olbermann som kan ventilera sina och många andras åsikter i TV i.a.f. . Det kanske väcker några nedsövda hjärnor.

Medlem

Sjukt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Om USA verkligen ser ut såhär så har man all rätt att vara orolig.
http://www.youtube.com/watch?v=BGn9F1Jw24U&feature=related

Medlem

Ostmjuk hamster: Det där känns ju inget vidare.

Jag skulle inte bli förvånad om Obama blir utsatt för något attentat om han blir vald.

Medlem

Skrämmande :/ man kan ju undra om delar av USA har fasnat på 1800 talet. Hur kan dom kalla sig land of the fri, om inte alla där är fria Aja, jag hoppas på Obama, och att han kommer få vita och svarta över _hela_ USA att komma närmre varandra.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Det skulle väl spela dom rätt i händerna isf.

"...emerging terrorism within our own borders, among our own people. Nobody is safe, no one can be trusted. Let us pass this new act that will solve everything. If you're not with us you're with them..."

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Sorgligt att se det där. Ännu sorgligare är det att kristna människor finns bland dessa obildade fanatiker och rasister. Guds kärlek räcker visst bara för vita. Eller?

ja, jesus var ju vit.. eller inte.. men är man kristen ska man helt klart tänka på att det är budskapet som är det viktiga, inte hudfärgen.

Jag undrar bara, utan att säga att det finns eller inte finns religösa kristna, varifrån du fått det ifrån att de var kristna?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Det skulle väl spela dom rätt i händerna isf.

"...emerging terrorism within our own borders, among our own people. Nobody is safe, no one can be trusted. Let us pass this new act that will solve everything. If you're not with us you're with them..."

och i den här bemärkelsen betyder "with them" din granne eller arbetskamrat, då har vi en fucked up land


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag har på känn att om Obama blir president kommer Secret Service att bli tvungna att nyanställa. Det finns en hel del galningar där ute som inte gillar svarta, eller kanske tycker han hade fel färg på slipsen osv osv.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Tänk så här, skulle Obama bli mördad så skulle definitit saker hända i det ruttnande landet. Han vore ju i princip den ultimata martyren. Jag önskar inget hellre än att han får leva och vara president, men hans död skulle hjälpa landet mer än hans 4 eller 8 år som president.

Och alla som har någon koll på argumentering vet att en argumentation är förlorad sekunden du går till angrepp på motståndaren.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Sorgligt att se det där. Ännu sorgligare är det att kristna människor finns bland dessa obildade fanatiker och rasister. Guds kärlek räcker visst bara för vita. Eller?

ja, jesus var ju vit.. eller inte.. men är man kristen ska man helt klart tänka på att det är budskapet som är det viktiga, inte hudfärgen.

Jag undrar bara, utan att säga att det finns eller inte finns religösa kristna, varifrån du fått det ifrån att de var kristna?

Först så har vi Sara Palin i videon som kommenteras med "I believe she is filled with the holy spirit" och sedan får man höra (ett ord som jag inte kan tyda men låter som "cuz") "I'm a christian. This is a christian nation".

Medlem

USA i ett nötskal.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Tänk så här, skulle Obama bli mördad så skulle definitit saker hända i det ruttnande landet.

Nja, säg inte det... Det där med att bli martyr efter sin död beror väl mer på vilka som är ens "församling" än något annat.

Jag vill inte påstå att jag vet vem eller vilka som låg bakom morden på John F Kennedy, Robert Kennedy, Martin Luther King, Olof Palme, Raul Wallenberg och så vidare- men nog måste man säga att OM dom var politiskt motiverade så lyckades dom alla i någon mån nå en politisk effekt med sina mord.

När Martin Luther King mördades talade många om honom som en martyr, men faktum är att medborgarrättsrörelsen stannade av markant utan honom. John F och Robert Kennedy fick aldrig genomföra majoriteten av sina reformer. Även om många i USA talade om tiden för Kennedys styre som "Camelot" långt in på åttiotalet (minns att John F Kennedy är den enda person som någonsin lyckats bli president i USA utan att vara protestant, Kennedyfamiljen är katoliker) blev det aldrig tal om någon massrörelse i hans fotspår. Visst valdes Lyndon B Johnson med jättemajoritet i valet -64, men sedan ersattes han av- Richard Nixon, en republikan.

Däremot vill jag påpeka att det begåtts mer eller mindre seriösa mordförsök på snart sagt varenda amerikansk president. Någon tok försökte ju till exempel skjuta Ronald Reagan för att imponera på Jodie Foster om jag inte minns fel. Vem som än blir amerikansk president kommer alltid att vara i fara, oavsett vem det är.

Säkerheten kring Obama lär bli massiv, den är redan unik i sitt slag. Obama var den ende av de demokratiska presidentkandidaterna som redan 2007, långt innan han nominerades officiellt, hade skydd av Secret Service. Redan i våras talades det i USA om en snudd på panisk rädsla inom livvakts-delen av de amerikanska säkerhetstjänsterna för att Obama skulle råka illa ut.

Tragiskt nog är dom som ligger verkligt illa till nog snarare Obamas fru och två döttrar. Det låter hemskt, men Obama ska nog vara glad om idioterna ger sig på honom. Dom riktigt farliga galningarna kommer nog att ge sig på hans familj istället.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Ja det är det - och även om folk kallar klippet propaganda så skall man väl inte låtsas att man inte hör vad McCain säger.
Det hela är så jävla löjligt egentligen för många människor där borta verkar inte lyssna på vad respektive kandidat har att säga utan styrs helt av vilken sida de hejar på. Och är det inte sidan som styr så är det religionen och vilket parti religionen passar bäst in på.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=UOQL7dbHu5w

Jag sa någon gång för att vara lite kontroversiell att om inte Obama mördas så är han en "puppet".

Som sagt, för att vara kontroversiell och provocerande.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

I boken How to kill tar författaren Kris Hollington upp mord som har hände sen 1950 till idag.
Boken tar upp mordet på dag hammarsköld.
Ja jag säger mord för när man hittat kroppen hade han en kula i huvud.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Dag Hammarsköld orsakade Patrice Lumumbas död, så...
LONG LIVE THE MEMORIES OF LUMUMBA!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jaha, nu har forumet konstaterat att Republikanerna är mördare eller vadå?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Läskigt. Jag satt just och tänkte på att jag av någon anledning alltid börjar tänka på Kennedy när jag ser Obama.

Medlem
Skrivet av Tony:

Läskigt. Jag satt just och tänkte på att jag av någon anledning alltid börjar tänka på Kennedy när jag ser Obama.

Inte så konstigt, Obama vill framstå som Kennedy i sin propaganda.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Wacos finns väl på alla politiska sidor,till och med på demokraternas sida:O

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Jaha, nu har forumet konstaterat att Republikanerna är mördare eller vadå?

Det där inlägget kan du omöjligt ha ens gillat själv.

Nej det är inte det vi har gjort. Vi har konstaterat att det finns människor som har hamnat i sub-kulturer där Obamas död inte vore oönskad.

Alla republikaner är inte likadana vet du väl.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Alla republikaner är inte likadana vet du väl.

Men du erkänner åtminstone öppet att du tror att det finns en konspiration hos republikanerna att döda Obama?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Att det sedan skulle finnas något sorts nyhetsbrev med det senaste om "hur vi skall ta ut obama" bland republikaner känns ju inte direkt troligt.

Vad som är verklighet dock är att , ja, det finns republikaner som vill se Obama död. Detta i sig är ju inte så konstigt då eftersom rasistiska grupper som KKK i stor del är konservativa republikaner. Detta betyder ju inte att en majoritet av republikaner vill se obama död. Det betyder inte heller att en majoritet av republikaner skulle vara med i KKK eller vara rasister.

Medlem

Precis

Det är inte republikanerna i sin helhet som jag och andra beskyller. Men det är väl ca 1000 ggr mer troligt att den som nu skulle vilja mörda Obama är republikan än demokrat.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Den kristna högern i USA är väl knappast känd för att vara förstående?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Apropå KKK.

Hittade den här illustrationen på svenska missionsrådet

ser ni någon likhet?

12
Skriv svar