Inaktiv
Nya lurar

Köpte Pioneer HDJ-1000 frekvens 5Hz - 30KHz.
Fick dem för några hundralappar så jag kunde inte låta bli. Nypris mig veterligen upp till 2400 kr.

Lyssnat lite på en konsert DVD med Nightwish och ville även höra ljudet på Omaha beach i filmen Saving Private Ryan HD1080p. Det stämmer rätt bra att man kan vrida på rejält utan att ljudet blir dåligt och jag gillar verkligen ljudet i film. Vågar rekommendera dem. I de flesta recensioner jag läst står det att de är väl värda fullpriset etcetera, så får man dem under en tusing är det ju trevligt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Åhfan. Har funderat lite på nya lurar, ska ta och kika in vad det där är för lurar. Tack

Medlem

Jag skulle hellre rekommendera Sennheiser HD650 ifall man funderar på lurar in den där prisklassen.

Medlem

Dom var iaf jävligt snygga!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Terminator lurar?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Snygga lurar, hur är det med ljudläckaget och komforten, verkar iofs inte vara lurar man går runt på stan med.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Tycker inte det frestar på trumhinnorna trots att man klämmer på. Det känns finfint hela tiden i trumhinnorna. Väldigt lite läckage skulle jag säga. Nah, krävs i alla fall mer än en "vanlig" MP3-spelare för att flytta luft i dessa

Positivt är också att man kan plocka isär dem. Visst, finns andra lurar men jag fick dem som sagt sanslöst billigt. Efter att ha lyssnat några timmar ytterligare tycker jag de är bättre än de var när jag startade, så allt gott.

För skojs skull kanske i morgon ska jag bryggkoppla dem och släppa på kanske upp till 400 Watt på varje kanal så får vi se hur det låter.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Nah, krävs i alla fall mer än en "vanlig" MP3-spelare för att flytta luft i dessa

Nja dom har ett motstånd som är på 40 ohm så speciellt tungdrivna är dom inte. En mp3 spelare klarar lätt av att driva dom utom kanske ipod då men en mp3 spelare med lite kräm i skulle klara dom galant. Mina gamla Sennheiser HD570 är på 60 ohm och driver dom lätt som en plätt med min Iaudio 7 och HD650 som jag rekommenderade är på 300 ohm.

1
Skriv svar