True Blood - Tvserien

Inaktiv
True Blood - Tvserien

Hittade ingen tråd så.
Saxat från http://canalplus.se/trublood

Citat:

Vi befinner oss i hålan Bon Temps i Louisiana. Två år har gått sedan vampyrerna bestämt sig för att meddela mänskligheten om sin existens, eftersom konstgjort blod framställts i Japan. Istället för att sätta tänderna i vanligt hederligt folk kan vampyrerna nu införskaffa den nödvändiga vätskan buteljerad i livsmedelsbutiker. Men deras anpassning till människornas samhälle är ändå problematisk. I likhet med andra minoriteter möts de av oförståelse och avsky och därför finns rättsorganisationer för de odöda. Vampyrerna måste också vara på sin vakt eftersom deras eget blod blivit en hett eftertraktad vara på svarta marknaden; människor använder det för att droga ner sig.

Anna Paquin ("X-Men", "Pianot") spelar servitrisen Sookie Stackhouse som inte är vampyr men likväl har en annorlunda förmåga - hon kan läsa andras tankar. Det har gjort henne till en ensam tjej som många tror har en skruv lös. När den sexige 173-årige vampyren Bill Compton (Stephen Moyer) dyker upp på den bar i utmarkerna där Sookie jobbar är han den första i sitt slag som setts i området. Sookie blir än mer attraherad när hon upptäcker att hennes telepatiska förmåga försvinner i hans närhet - med honom kan hon vara som alla andra. Men Bill visar sig vara en knepig bekantskap som drar in Sookie i en rad händelser...

Nå boys and girls. Hur gillar ni tvserien hittils?
Tycker den ryckt till sig nu i senaste avsnitten. Barnförbjuden buffy typ.

Medlem

verkar grymt bra! älskar såna här mörka serier, vampyrer är bara ett stort plus

Inaktiv

Råkar du ha Canal+ så börjar ju det på onsdag, annars är det väl bara att dra det den gamla goda vägen. Jag väntar med spänning på nytt.

Medlem

Verkar grymt lovande..älskar vampyr och Sci-fi serier:)

Medlem

WTF!!! skall genast söka medlemskap,detta skall bli kul:up:

Inaktiv
Inaktiv

hittade denna. http://www.trueblood.se/ vet inte om den tillför något nytt men.
Någon som sett något mer av serien? Har själv inte haft tid att kolla efter e05

Medlem

Jag har sett en fem avsnitt eller så... jag väntar fortfarande på att den skall bli bra. Jag gillar stämningen och idén men fan vad segt det är... på många sätt är serien... dum.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Sätt lite av avsnitt 1, kommer definitivt följa serien, men väntar tills första säsongen är slut och kollar igenom allt på rad


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Har nu kollat 10 avsnitt,och jag håller nog faktiskt med Castor i att den är ganska seg:\ Men det finns små hopp fortfarande om att den kommer att bli mer händelserik längre fram,men då får det nog hända något riktigt skoj och det väldigt snart.

Inaktiv

Sett alla tio och den är helt godkänd hittills imo.

Medlem

Böckerna är rätt ok, för att vara tantsnusk. Men jag gillar serien, även om den är lite fånig. Det är kul med Skarsgård när han pratar svenska.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

en av dom bättre vamp serierna som producerats tycker iaf jag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Var det planer för en till säsong redan eller?

Medlem
Medlem
Skrivet av Notumforce:

en av dom bättre vamp serierna som producerats tycker iaf jag.

Hehe, vilka fler finns det?

Jag tycker det är lite tunt, ologiskt och ogenomtänkt.

Grundtanken är kul men vampyrer som ny minoritet men serien tar inte upp detta på ett trovärdigt sätt utan mer som om någon bara sagt en dag "vampyrer finns" och all tror på det.
Huvudpersonen kan läsa andras tankar (när det passar in i storyn, inte annars) och vampyrer som kan vara så spännande är reducerade till barhängande avskum som inte alls verkar ha "förändrats" av att alla känner till att de finns.

Nu börjar det dyka upp demoner och andra varelser också - innan man ens skrapat på ytan till vad en vampyr skulle kunna tänkas vara.

Det är bra skådisar som gör hyfsade insatser, sköna miljöer och en najs stämmning men när HBO är inblandat brukar det vara mer välproducerat än så här.

Jag längtar efter den dag en serie kan toppa deadwood.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag längtar efter den dag då en serie kan toppa deadwood

Undrar vad det är folk ser i den serien egentligen? Sett hela säsong 1 och halva säsong 2 där slutade jag för att det blev så förbannat segt och jag har ingen lust att ta upp den igen.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Notumforce:

en av dom bättre vamp serierna som producerats tycker iaf jag.

Hehe, vilka fler finns det?

Jag tycker det är lite tunt, ologiskt och ogenomtänkt.

Grundtanken är kul men vampyrer som ny minoritet men serien tar inte upp detta på ett trovärdigt sätt utan mer som om någon bara sagt en dag "vampyrer finns" och all tror på det.
Huvudpersonen kan läsa andras tankar (när det passar in i storyn, inte annars) och vampyrer som kan vara så spännande är reducerade till barhängande avskum som inte alls verkar ha "förändrats" av att alla känner till att de finns.

Nu börjar det dyka upp demoner och andra varelser också - innan man ens skrapat på ytan till vad en vampyr skulle kunna tänkas vara.

Det är bra skådisar som gör hyfsade insatser, sköna miljöer och en najs stämmning men när HBO är inblandat brukar det vara mer välproducerat än så här.

Jag längtar efter den dag en serie kan toppa deadwood.

Finns par st både miniserie o tv serie. se ex.
Kindred the Embraced
Forever Knight
Moonlight

series som har blandat vampyrer o lite annat
buffy the vampire slayer
Blood ties

Sen att säga deadwood ska vara det bästa som producerats någonsin är o ta i så du spricker.

Men det är ju bara din åsikt så.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar