Medlem
Skavsår?

Hej hopp, råkade ut för två stycken trevliga skavsår igår och tänkte höra om det finns nå schyssta huskurer mot att dämpa den enorma smärtan som kommer ibland?

Ser inte så jätte farligt ut på bilden men nu är det varigt, rött och allmänt köttigt!

Help me fragglers! :heart:

[ia=8805]


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Aj! Ser inte skönt ut.

Plåster kan vara bra för att skydda såret från smuts och ifrån att komma åt någonting. Men helst ska såren torka. Så jag rekommenderar dig att låta det vara som det är.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Aj! Ser inte skönt ut.

Plåster kan vara bra för att skydda såret från smuts och ifrån att komma åt någonting. Men helst ska såren torka. Så jag rekommenderar dig att låta det vara som det är.

Redan failat på den första punkten och fått in diverse skit i såret, tyg och smuts.. blev mycket pill med pincett! :'(

Försöker lufta så mycket jag kan, tänkte också på att det kanske borde torka, men nu så har jag kletat in nån dissinfektion salva och tryckt på två plåster, dra mig baklänges vad det sved!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

haha *host*

Testa med att strö mjöl över såren. Fråga mig inte varför, det har jag sett på djursjukhuset...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Åhh, såg bilden när jag åt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Compeed Blåsor/Skavsår

Ingen huskur kanske men effektivt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av WaltX:

haha *host*

Testa med att strö mjöl över såren. Fråga mig inte varför, det har jag sett på djursjukhuset...

Det där låter... suspekt, att strö saker i sår låter aldrig bra! Var djuret en BLÅVAL? och dog den efteråt?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Rissan:

Compeed Blåsor/Skavsår

Ingen huskur kanske men effektivt.

Lät bra! får leta efter en motsvarighet här. Tack!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Ser ut som när man spelade innebandy och man hade nya skor för första gången. Fixa riktiga plåster sen smörjer du in under där du har skavsåren med vasselin innan du tar på dig skor. Funkar perfa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

salt har jag hört ska lindra skönt.....

compeed eller vad dom heter är nog det bästa


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Medlem

Ahaaa, var det en sån du snackade om. Har råkat ut för det ett par gånger och brorsan min har råkat ut för den nastigaste sån jag sett i mitt liv. Typ hela jävla tån skalades av.. damn. Hur som helst så var det bara att suck it up, bandagera och inte få den skitig.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Tvätta, vik tillbaka huden så gott det går och sätt på compeed-plåster.

Inaktiv

F*n, det såg otrevligt ut...är tveksam om modern läkekonst kan hjälpa dig. Alkohol är nog din enda vän i det här fallet. Alternativt att amputera båda stortårna.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Tvätta, vik tillbaka huden så gott det går och sätt på compeed-plåster.

Ska man vilka tillbaka huden? fuck, jag har klippt bort det mesta..

Ja.. amputation låter som det bästa alternativet för stunden.:evil:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Vika tillbaka? Jag brukar ta bort det som går och sen på med plåster. Det är väl trots allt död hud, eller?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Vika tillbaka? Jag brukar ta bort det som går och sen på med plåster. Det är väl trots allt död hud, eller?

Tänkte så jag med, den torkar ju bara ut och blir som stora cornflakes.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Vika tillbaka huden gör man för att den skyddar underliggande delar, även när den är uppriven (inte så att den växer fast igen osv). Men det går bra ändå, fast plåster kan riva mer i köttet :).

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av m0rfar:

Tvätta, vik tillbaka huden så gott det går och sätt på compeed-plåster.

Ska man vilka tillbaka huden? fuck, jag har klippt bort det mesta..

Ja.. amputation låter som det bästa alternativet för stunden.:evil:

Vem fan behöver stortår anyways right?


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av m0rfar:

Tvätta, vik tillbaka huden så gott det går och sätt på compeed-plåster.

Ska man vilka tillbaka huden? fuck, jag har klippt bort det mesta..

Ja.. amputation låter som det bästa alternativet för stunden.:evil:

Vem fan behöver stortår anyways right?

Precis!

Har äntligen kunnat börja gå igen hyffsat normalt. De senaste dagarna har jag haft samma hastighet som duke nukem forever och en gånstil som varit likt Icemans stavning reinkarnerad i mina fötter.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Jag vill också gå som om jag hade Iceman's stavning i mina fötter.... there's a little bit of Ice in all of us!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar