Ny annonstyp på FZ (VOTE)

Medlem
Ny annonstyp på FZ (VOTE)

Det här ska bli ett roligt resultat att se.

Rösta ovan!

Länk till nyheten: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=28153

:up::down: ???


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vad är målet med omröstningen ?

Om den nya annonstypen fungerar bra eller inte lär redaktionen själv märka när dem kollar på trafiken till hemsidan om en månad :).

Medlem

Annonsen visas som sagt en gång per dag (om datorn är på hela tiden). Om den hade visats varje gång man hade besökt sidan så skulle jag reagera.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

professor zamuz kommer igen och berättar om en sak.. som gör så att du inte behöver se den längre.
använd http://www.fz.se/?ist=1223848800 istället.
du kan ju ha den som startsida tex

Och angående att det bara visas en gång om dagen, alla kramar ut det posetiva, en gång..
om man väl har det en gång. kan man ha det alla gånger, det blir inte värre då. utan det är bara lika dåligt som när man visar 1 gång per dag.

Medlem

Eller så tycker man att FZ är värda reklampengarna eftersom det är deras enda intäckt. Så att de kan lurka reda på smaskiga nyheter, ha bättre priser i tävlingar skicka iväg folk till stora mässor osv. Helt bissart hur folk kan klaga på annonssystemet.
Keep up the good work FZ! Jag stör mig inte av det, och absolut inte när man ser till vilken funktion den har.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Jag stör mig då inte på det.

Medlem

Heja FZ


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Röstade på "Bra idé".

Känns som en självklarhet egentligen. Pengarna måste komma från någonstans. Inte direkt så att alla kan trolla med knäna.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Eller så tycker man att FZ är värda reklampengarna eftersom det är deras enda intäckt. Så att de kan lurka reda på smaskiga nyheter, ha bättre priser i tävlingar skicka iväg folk till stora mässor osv. Helt bissart hur folk kan klaga på annonssystemet.
Keep up the good work FZ! Jag stör mig inte av det, och absolut inte när man ser till vilken funktion den har.

What he said!

Medlem
Skrivet av WaltX:

Annonsen visas som sagt en gång per dag (om datorn är på hela tiden). Om den hade visats varje gång man hade besökt sidan så skulle jag reagera.

En gång per dag stämmer inte, fick den 4 gånger igår.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

En gång per dag stämmer inte, fick den 4 gånger igår.

Och jag har fått den en gång sen den infördes, så det varierar nog.

Medlem

Sett den två gånger.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Laxen:

Heja FZ

Och nu... Ge oss Fz.tv! ! ! !


signatur

Rawr

Medlem

Nix stör mig inte ett dugg


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag stör mig inte alls på det, tvärt emot tycker jag det är ett bra sätt för FZ att tjäna de pengar som behövs för att hålla siten uppe, utan att vara irriterande på något vis.

Go FZ, snyggt initiativ.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Det enda jag stör mig på är att Max Payne/skådisen ser lite lönnfet ut...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Mark Wahlberg heter killen som spelar Max Payne, och kroppsmässigt så motsvarar han hur Payne ser ut i spelen.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

tycker det är väldigt irriterande, undviker alltid såna sider som forcerar reklam på en, gamespy och liknande, blir så jävla irriterad varje gång, och då mina cookies rensas automatiskt vilket jag vill att det ska göra, så får jag ju nästan se samma annons flera gånger om dagen,

visst kan jag förstå att FZ behöver tjäna lite parra, men fan inte på detta sätt, FZ ni sjunker bara i mina ögon

Medlem

hmmm... för en sekund där så glömde jag bort att Max Payne är en polis (eller var...)... lite för många donats på det lokala polishaket förklarar ju utseendet. ursäktar mitt förra därmed onödiga inlägg


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Vila i frid
Skrivet av ghoül:

visst kan jag förstå att FZ behöver tjäna lite parra, men fan inte på detta sätt, FZ ni sjunker bara i mina ögon

Förklara då gärna för oss hur vi ska göra, förrutom reklam... Vi lyssnar.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Oh Max Payne släpps idag då!?

edit: Reklamen som visas en gång om dagen gör inget men den stora bakgrundbilden, som i.o.f. är häftig sölar ner mitt Firefox. Det är lite störigt för kan man spela spel som t.ex. BF2 borde man kunna surfa på FZ.

Medlem

Alla, överdriver.


signatur

B lup

Medlem

Reklamen som är "bakom" här är jobbig+den där man ser 1gg om dagen.

Men kan vi inte görsa så här, att alla klickar på dom där vanliga banners, fixa en bot eller vad som helst nått, så dom pengarna räcker för Fragzone, så man slipper allt annat. klicka på gott folk! klicka!!! *klickar som en tok


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

bilden bakom är faktist häftig.

Medlem

Om detta ger mig mer FZ så visst.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av ghoül:

tycker det är väldigt irriterande, undviker alltid såna sider som forcerar reklam på en, gamespy och liknande, blir så jävla irriterad varje gång, och då mina cookies rensas automatiskt vilket jag vill att det ska göra, så får jag ju nästan se samma annons flera gånger om dagen,

visst kan jag förstå att FZ behöver tjäna lite parra, men fan inte på detta sätt, FZ ni sjunker bara i mina ögon

Ifall du har sett till att dina cookies rensas hela tiden så du får se den så ofta är det väl ändå ditt eget fel och inte deras i grund och botten, då de har varit snälla nog att göra så att man bara ser den en gång per dag ifall man INTE rensar cookies, vilket de verkligen inte behövde göra.

"Forcerar reklam", även om du ser den 10 gånger per dag tar det inte ens två sekunder att klicka dig förbi den, vilket blir under en halv minut per dag, jag ser inte problemet.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Helt ok.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Ifall du har sett till att dina cookies rensas hela tiden så du får se den så ofta är det väl ändå ditt eget fel och inte deras i grund och botten, då de har varit snälla nog att göra så att man bara ser den en gång per dag ifall man INTE rensar cookies, vilket de verkligen inte behövde göra.

"Forcerar reklam", även om du ser den 10 gånger per dag tar det inte ens två sekunder att klicka dig förbi den, vilket blir under en halv minut per dag, jag ser inte problemet.

så klart att det är mitt eget fel, jag säger ju bara att jag tycker det är irriterande, känns som FZ börjar bli gamespy liknande, blir alltid så överdrivet irriterad när flashande reklam popar upp framför ögon, som tur är finns det mycket värre sidor, så hoppas detta är det värsta FZ kommer ha

det är inte enbart mina cookies som rensas, utan alla offlina internet filer och tracking cookies som sparas på datorn, vilket kan ta upp till 2 gig om man besöker konstiga sidor, har alltid tyckt att datorn flyter bättre när man rensar, det kan ju bara vara en känsla jag har? vem vet

jag får väl antagligen rensa lite mindre nu

Citat:

Förklara då gärna för oss hur vi ska göra, förrutom reklam... Vi lyssnar.

kanske fixa sponsring? jag vet inte hur mycket det kostar att underhålla FZ?

ni som jobbar här får ni någon sorts lön från FZ?

Medlem

Visst flyter det bättre ifall man rensar men man kan ju isåfall göra det en gång i veckan som jag gör, manuellt, istället för att låta det automatiskt rensas flera gånger per dag.

Skillnaden mellan att rensa en gång i veckan och flera gånger om dagen är högst marginell om man har en relativt ny dator.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av ghoül:

kanske fixa sponsring? jag vet inte hur mycket det kostar att underhålla FZ?

ni som jobbar här får ni någon sorts lön från FZ?

Du vet va att om man fixar sponsring så måste man ändå visa reklam?
Jag tror Chefredaktör John och Redaktör Tompa får ut lön för att driva den här sidan.
Dom driver ju också Pcgamer.se och Superplay.se nu också, så det blir ju lite mer som måste vara under kontroll, stör mig inte själv märkvärt av reklamen, som Hukkie säger, det tar max två sekunder och klicka bort så...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

12
Skriv svar