ventrilo server...

Inaktiv
ventrilo server...

Jag håller på att lägga upp en server men vi vill få ihopp folk som är villiga att betala, så här tänkte jag att det ska funka vi säger att vi betalar ca600kr var månad för att få ha servern, och vi lyckas få ihopp 10st då kommer ventrilon du hyr att kosta dig 60kr månaden, servern har 1gpbs och vi har obegränsat med slots på servrarna.

[http://ventrilo.selfip.com]

Medlem

Varför betala när det finns gratisservrar? Annars kan man bara lägga upp en egen server.

Medlem

mjukvara!!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

för att det är en server som ligger på 1 gpbs?, och du har konstant 16ping så länge du inte gör något på ditt eget internet?, den är uppe 24/7 du kan stänga av din dator utan att det påverkar någon annan som du har 20 kompisar som ofta sitter upp längre än du?

Medlem

Jag har en server som står och går med Ventrilo på, det är en 100 mbit upload lina men jag tycker det duger, ingen som klagat hittils :). Är det någon som behöver så pma mig, det är helt gratis.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

så du stänger aldrig av datorn?

Medlem
Skrivet av fresaom:

så du stänger aldrig av datorn?

man kan ha mera än en dator


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av fresaom:

för att det är en server som ligger på 1 gpbs?, och du har konstant 16ping så länge du inte gör något på ditt eget internet?, den är uppe 24/7 du kan stänga av din dator utan att det påverkar någon annan som du har 20 kompisar som ofta sitter upp längre än du?

Jag har nog aldrig varit med om en server som inte är uppe 24/7, så det får mig inte att vilja betala. Ping är ingenting jag haft problem med heller, så det får mig inte att vilja betala.

Det måste verkligen vara något speciellt om man ska betala för det - framför allt när det redan finns gratistjänster som erbjuder detsamma.

Inaktiv

var inte så negativa nu, men fyll järna i det där som finns på hemsidan ivajefall, TY för mig och god natt

Medlem
Skrivet av fresaom:

så du stänger aldrig av datorn?

Min server dator stänger jag aldrig av, nej


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

så man betalar efter hur många användare du får ihop till servern?

vore nog enklare om du gjorde upp en betalningsplan först, säg 10spänn i månaden o sen får du justera betalningen i efterskott (med eventuell vinst kanske), eller lägga ner allt, du förlorar ju inga större summor ändå

1
Skriv svar