Vilket parti?

Inaktiv
Vilket parti?

Jajo, mycket politik och religion över forumet, men råkade snubbla över ett roligt partitest, som inte är gammalt som gatan.

Tanken är alltså att du ska rösta på det parti som kommer upp som "vinnare" (därför är inte alternativet annat med).

Och tänker ni börja diskutera politik: Håll det på en sansad nivå. Att man har olika åsikter är fundamentet i en demokrati - respektera det.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Folkpartiet. Stämmer väll ganska bra, tänker inte rösta på dom detta valet men sympatiserar med dom ganska ofta.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

För mig blev det så här:

Folkpartiet - 83%
Moderaterna - 76%
Centerpartiet - 64%
Kristdemokraterna - 52%
Socialdemokraterna - 39%
Vänsterpartiet - 26%
Miljöpartiet - 24%

Alliansen - 70%
Vänstern - 30%

Rangordningen på alliansen stämmer perfekt. Men om jag skulle bli tvungen att rösta på ett parti inom vänstern skulle det vara miljöpartiet


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

jag fick KD som mest 50%. och S som minst 31%, blev jag förvånad måste jag säga. Jag som hatar V å MP :S

står 54% på blått och 46% på rött block.

röstade på FP senaste valet, kommer rösta på parti utanförrikstagen i nästa, mycket pga FRA.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Orka ta reda på mitt postnummer kanske? Ny i den här stan och kan det inte! ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

samma här hukkie, men gör som jag googla fram det


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

jag fick KD som mest 50%. och S som minst 31%, blev jag förvånad måste jag säga. Jag som hatar V å MP :S

står 54% på blått och 46% på rött block.

röstade på FP senaste valet, kommer rösta på parti utanförrikstagen i nästa, mycket pga FRA.

Alliansen behöver alla röster de kan få nu (annars: Lars Ohly som finansminister ). Vad hade du tänkte dig för parti utanför riksdagen då?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Jo jag vet Kerberos, jag ser med fasa på om Tjuven (Monha) och stalin älskaren (ohly) och även om hon är påläst och duktig så vill hon döda alla som bor 2mil utanför sthlm (maria)

Men dom fuckade upp FRA, och så länge den är som den är nu, så blir det ikke nån röst på ett regerings parti.
Blir ett parti som en del gillar och del inte gillar


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Tack för tipset Kaberos.

Själv blev jag moderat med 77%


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Jo jag vet Kerberos, jag ser med fasa på om Tjuven (Monha) och stalin älskaren (ohly) och även om hon är påläst och duktig så vill hon döda alla som bor 2mil utanför sthlm (maria)

Men dom fuckade upp FRA, och så länge den är som den är nu, så blir det ikke nån röst på ett regerings parti.
Blir ett parti som en del gillar och del inte gillar

Aha, men de la fram ett förslag till FRA-lagen nyligen som jag tyckte var helt okej: att FRA får sina direktiv från en specialdomstol (det är väl egentligen inte konstigare än att en domstol utfärdar häktningsorder eller order om razzia? ).

Jag tror jag vet vilket parti du menar. Men det är alltså mest en proteströst mot riksdagspartierna från din sida isåfall?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Jo absolut, det nya förslaget är mycket bättre, men det är som sagt bara ett förslag än så länge, så vi får se vad som händer, vem vet jag kanske blir nöjd.

Det är bode en protest, sympati och framför allt, det skulle bli välldigt liv i luckan om dom kom in, äntligen skulle det hända nått där inne, alla gubbar och tanter skulle få lite eld i röven och kanske börja jobba? ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Det är bode en protest, sympati och framför allt, det skulle bli välldigt liv i luckan om dom kom in, äntligen skulle det hända nått där inne, alla gubbar och tanter skulle få lite eld i röven och kanske börja jobba? ^^

Hehe ja, det skulle faktiskt vara skoj om det blev lite röj i riksdagen. De behöver det, den har sett ut som den gör nu, rent partimässigt, sen 1994 ju :/

Själv ser jag helst att både KD och V åker ur riksdagen. Men det kommer inte hända, KD kommer få sympatiröster från moderata väljare och V kommer få röster från missnöjda vänstersossar (Sahlin har ju börjat gira alltmer åt höger den senaste tiden).


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Jösses, jag blev vänsterpartiet
Hade inte väntat mig det alls, speciellt med tanke på att jag inte sympatiserade med särskilt mycket som borde vara det vänstern vill.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Blev Moderat (94 %), men röstar med Fp (88 % i detta test) 2009, och förmodligen 2010. Blev 83 % blå och 17 % röd.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jag skulle rösta på ett rakryggat parti, som inte består av clowner.
Om det fanns något sådant...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Jag skulle rösta på ett rakryggat parti, som inte består av clowner.
Om det fanns något sådant...

Den rödgröna röran består bara av tre partier


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Enligt testet är jag 88 % Folkpartist vilket stämmer bra överens med vad jag röstade på i förra valet. Lägst fick Miljöpartiet med förvånande "höga" 15 %.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Många får Folkpartiet, tyvärr är det inte ett parti som allt för många röstar på =/.

Medlem
Skrivet av Famest:

Många får Folkpartiet, tyvärr är det inte ett parti som allt för många röstar på =/.

aa, det är typ folk vill ha frihet och bra saker.
Men när dom ska rösta, glömmer folk bort vad partierna står för, och röstar på det som mor/far har sagt eller nått, jag vet inte, konstigt är det faktist.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vänsterpartiet.
edit:
Vänsterpartiet: 100%
Miljöpartiet: 99%
...
...
...
Moderaterna: 7%

edit2: Röd: 80%
Blå: 20% (undra va de kom ifrån...)

Som vanligt med sånna tester är det lite konstiga frågor. "Ska värnplikten vara frivillig?" t.ex. DEN SKA JU BORT HELT!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Enligt testet är jag 88% Vänsterpartist. Men jag sympatiserar egentligen mer med Socialdemokraterna (70%).
Sist kom Moderaterna med höga 19%.

Fördelningen blev: Röd 76% - Blå 24%.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Avstängd

Kristdemokraterna 73 %. M 54 %, C, FP och MP 49 %. V 34 % och S 31 %.

Blå 60 % - Röd 40 %.

Jag blev inte särskilt förvånad. Jag skulle beskriva mig själv som konservativ med lita liberala och sociala inslag. Vi får se vilka jag röstar på 2010, men jag kan lova att det inte blir något rött parti. De har en del fina idéer, som det sociala skyddsnätet, men å andra sidan pressar de folket på pengar något enormt. Livet är inte rättvist och kan aldrig bli det, hur mycket man än leker Robin Hood.

Medlem

bjosarn jag tycker den ska gälla ALLA när ryssen kommer oss nära, är vi glada över att ha ett stort gäng grabbar och tjejer som kan försvara oss.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Famest:

Många får Folkpartiet, tyvärr är det inte ett parti som allt för många röstar på =/.

aa, det är typ folk vill ha frihet och bra saker.
Men när dom ska rösta, glömmer folk bort vad partierna står för, och röstar på det som mor/far har sagt eller nått, jag vet inte, konstigt är det faktist.

Exakt, det är precis så det är. Jag går ju i andra året på gymnasiet och det enda folk snackar om är "Socialdemokraterna VS Moderaterna"... Varför ? För att deras föräldrar snackar om dessa partierna...

Medlem
Skrivet av IceMan:

bjosarn jag tycker den ska gälla ALLA när ryssen kommer oss nära, är vi glada över att ha ett stort gäng grabbar och tjejer som kan försvara oss.

Enbart skräp med en sån jävla dagis som värnplikten i Sverige är idag. Gjorts försök nu genom NBG osv. att få något som skulle vara värt att sätta in i en militär kris, men inte ens det höll ju måttet.
Och din rädsla för Ryssen är aningen paranoid. Jag är nog t.o.m mer rädd att nån råkade trycka på fel knapp i Israel och skicka några missiler this way.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Famest:

Exakt, det är precis så det är. Jag går ju i andra året på gymnasiet och det enda folk snackar om är "Socialdemokraterna VS Moderaterna"... Varför ? För att deras föräldrar snackar om dessa partierna...

Kan ha med den sviktande blockpolitiken i Sverige just nu att människor väljer de som varit de två stora pelarna.

Edit: Däremot är det synd i sånna här tester att de låser fast vid de sju partierna (ibland åtta med SD). Någon som vet nåt större, omfattande svenskt test?
Jag gjorde ett amerikanskt någon gång (tror jag) där man delades in i ett diagram efter som täckte otroligt mycket mer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av IceMan:

bjosarn jag tycker den ska gälla ALLA när ryssen kommer oss nära, är vi glada över att ha ett stort gäng grabbar och tjejer som kan försvara oss.

Enbart skräp med en sån jävla dagis som värnplikten i Sverige är idag. Gjorts försök nu genom NBG osv. att få något som skulle vara värt att sätta in i en militär kris, men inte ens det höll ju måttet.
Och din rädsla för Ryssen är aningen paranoid. Jag är nog t.o.m mer rädd att nån råkade trycka på fel knapp i Israel och skicka några missiler this way.

Är det inte bra då att vi har ett försvar som kan sjuta ner missilerna? :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Är det inte bra då att vi har ett försvar som kan sjuta ner missilerna? :>

Det behöver vi inte ha några dagisbarn till värnpliktiga för att göra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd
Skrivet av bjosarn:

Och din rädsla för Ryssen är aningen paranoid. Jag är nog t.o.m mer rädd att nån råkade trycka på fel knapp i Israel och skicka några missiler this way.

Georgien, gasledning och korrupt ledning. Det tycker jag är ganska illavarslande gällande Ryssland.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Georgien, gasledning och korrupt ledning. Det tycker jag är ganska illavarslande gällande Ryssland.

Du ser inte en jävligt stor skillnad på relationen Ryssland-Georgien och Ryssland-Sverige? Nä, okey. Det blir nog till att sova i skyddsrummet framöver.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar