Mycket trött

Medlem
Mycket trött

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3520572.ab

Nu är jag trött att det är alltid nån tjockis som har gått ner 1-150 kilo på en vecka och att det står hela tiden i tidning. Jag väger för lite (60 kilo på 194 cm)
och jag är så trött över det här att folk ville bara gå ner i vikt varje dag. Om det är några som håller med mig så visa er tack.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

I agree.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

\o


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

yes, väger själv för lite, måste börja äta up mig!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

yes, väger själv för lite, måste börja äta up mig!

man borde start en klubb för vi som väger för lite.
I den klubben ska man försöka gå upp i vikt med hjälp av de andra medlemmarna


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Ni som väger för lite har ett jävla lyxproblem! Klaga inte!
Fan bara gå och äta goa grejer hela dagarna, har mängder med kompisar som är smala som pinnar, de kan ju gå och äta vad fasen de vill hela tiden.

Själv tänker jag konstant vad jag får och inte får stoppa i mig, suger som fan ju!

Love you all :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Som smal är man mer Fair-game än om man är stor. Det är helt okej att kalla en smal person för spinkig, men stora personer är det helt tabu på. Det kan också slå ner på självkänslan.

Jag är smal i generna, men nu har jag fått en bra balans. Jag har upptäckt att det som stora personer uppmanas att äta och göra fungerar lika bra för att gå upp som för att gå ner. Alltså motionera och äta nyttigt.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Absolut. Vad som också gör mig riktigt förbannad är att de verkar inte ta hänsyn till överviktiga som slänger sig över dieterna och förstör sin hälsa av dem.

Gå ner 100 kilo på en vecka genom att äta 6 kilo salt!!!!!

Gå ner på en vecka genom att äta glas!!!!!

Sedan är man själv smal då.... Jag gillar helt enkelt inte att äta och gillar ännu mindre att laga mat vilket är de största bidragande orsakerna till min låga kroppsvikt. Jag kommer troligtvis inte ens över de 1800 kalorier min kropp behöver för att hålla en stadig vikt. Brukar oftare gå ner än upp alltså.

Annars har jag läst en intressant sak på en sida som säger att många blir feta för att de misstolkar kroppens signaler när den behöver vatten och stoppar i sig massor med mat istället. Rätt uppenbart att detta då blir en ond cirkel.
Kolla upp det ni som känner att ni är överviktiga. Blir det något vatten under dagen eller är det enbart vätskedrivande läsk och kaffe som dricks?

Medlem

Äter man saker i måttliga mängder och rör på sig så behöver man inte välja bort godbitarna i livet.

Konstigt att majoritet av er som klagar är såna som kan kasta i er mat utan att gå upp, har själv gått från 87kg till 70 idag sedan i början av juni detta år. Och detta med måttliga mängder mat och mycket motion, orka med alla dieter.

MAN MÅR INTE BRA SOM ÖVERVIKTIG, ni har generna på eran sida. Det är HELT omöjligt att inte kunna gå upp i vikt, såna fall trycker man inte bara i sig tillräckligt med energi om dagarna, så ni har ett lyx problem.

Medlem

Vatten är faktiskt ett mycket bra sätt att stilla hunger förutsatt att man annars äter normalt.

Sen att mer vatten hjälper koncentrationen är också bra.

Dock ska man hålla sig till vanligt vatten och inte mineralvatten. Finns alldeles för mycket salter i mineralvatten.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Äter man saker i måttliga mängder och rör på sig så behöver man inte välja bort godbitarna i livet.

Konstigt att majoritet av er som klagar är såna som kan kasta i er mat utan att gå upp, har själv gått från 87kg till 70 idag sedan i början av juni detta år. Och detta med måttliga mängder mat och mycket motion, orka med alla dieter.

MAN MÅR INTE BRA SOM ÖVERVIKTIG, ni har generna på eran sida. Det är HELT omöjligt att inte kunna gå upp i vikt, såna fall trycker man inte bara i sig tillräckligt med energi om dagarna, så ni har ett lyx problem.

Man mår heller inte bra som smal. Det kan vara psyket som tar stryk om man ser ut som ett benrangel och andra dessutom finner det roligt att påpeka detta eller att man ständigt känner sig sig orkeslös för att man inte orkar trycka i sig den mat man egentligen behöver.

Naraccas Ja jag kan inte minnas att det skulle röra sig om annat än kranvatten.

Obs.. En parentes. Nu kom jag på en sak till. Läste om Fluor för rätt så länge sedan och att fluorhaltena var höga i vissa delar i landet och p.g.a. detta har många barn troligtvis fått bl.a. förstörda tänder. Kolla halterna där ni bor så ni inte drabbas av något onödigt genom att dricka vatten som inte är hälsosamt för er. Fast det här behöver å andra sidan inte vara ett problem idag. Är som sagt inte helt insatt i detta men det är kanske värt att undersöka..

Medlem

för smal= ÄT
för fet=ät mindre

enkelt va?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

IceMan till räddning

Vad jag menade med tråden det var att jag är så trött att i tidningar tar det upp så jäkla mycket plats som de kan använd till nåt vettig. Jag som är smal gillar inte det för att jag ser ut som ett jävla skelett, Jag äter ganska lite för att jag har dålig apati så de här är nåt jag inte väljer.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

IceMan till räddning

Vad jag menade med tråden det var att jag är så trött att i tidningar tar det upp så jäkla mycket plats som de kan använd till nåt vettig. Jag som är smal gillar inte det för att jag ser ut som ett jävla skelett, Jag äter ganska lite för att jag har dålig apati så de här är nåt jag inte väljer.

Ja det vore bättre om man fokuserade på allas hälsa i.s.f. och inte vikten. Som HinduTimes påpekar så fungerar säkert den "hälsosamma livsstilen" för alla. Du får ju då i dig det du behöver. Rätt mängd av vitaminer, mineraler, fetter etc och tränar för att hålla kroppen i trim.

Medlem

Känner helt klart igen mig. Har alltid varit smal enda sedan jag var liten och alltid blivit kallad för saker som "lillen", "spinky", "räkan" osv. Sjukt kul, eller inte.

Verkar som att det är helt okej att kritisera en smal persons vikt hela tiden men om du säger tjockis åt någon så är man helt plötsligt okänslig och elak. Till slut blev jag så trött på alla nedsättande kommentarer om min vikt att jag började ge tillbaka direkt i stil med:

En lönnfet polare: "Ska du inte ha något mer? du kan gott behöva få lite fett på kroppen så spinkig som du är!"

Jag: "Ja, det är väl lika bra. För du ser då knappast ut att behöva mer, så jäkla fet som du är!"

Varpå killen tittar konstigt på mig som om han hade hört fel. Sen fattade han men sa ingenting mer. Någonsin.

Nu har jag förvisso inte varit spinkig på snart 3 års tid eftersom att jag blev så fruktansvärt less att jag köpte ett gymkort och började med styrketräning och muay thai. Första halvåret gick jag upp runt 10kg och mestadels muskler. Idag är jag är nöjd med min vikt (73kg och 175 cm lång med 8-10% kroppsfett) och får nu kommentarer om att man är "fit" istället. Klart det höjer självkänslan efter 20 års nedsättande kommentarer.

Så är du less på att vara smal så börja träna, motionera och ät rätt. Det är faktiskt inte svårare än så.

Medlem
Skrivet av IceMan:

för smal= ÄT
för fet=ät mindre

enkelt va?

Jag äter som fan, inte går jag upp för det.

(runt 55 kg, 173 lång)

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av IceMan:

för smal= ÄT
för fet=ät mindre

enkelt va?

Jag äter som fan, inte går jag upp för det.

(runt 55 kg, 173 lång)

Finns inte en chans att du äter med Kcal per dag än vad du gör av med. Häv i dig 4500 Kcal om dagen så ska du se att det händer saker.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av IceMan:

för smal= ÄT
för fet=ät mindre

enkelt va?

Jag äter som fan, inte går jag upp för det.

(runt 55 kg, 173 lång)

Finns inte en chans att du äter med Kcal per dag än vad du gör av med. Häv i dig 4500 Kcal om dagen så ska du se att det händer saker.

haha. Vem fan äter det?

det är 8 ½ påsar chips som jag har här á 400g d.v.s. 3.4 kilo chips om dagen. Då kan man lika gärna skjuta en spruta fett i venen. Lika hälsosamt.

Medlem

Jag riktigt vräker i mig mat, men har varken gått upp eller ner det senaste året. Jag har det allt för bra c.a 80 kg på 184 cm.
Är knappast tanig, men absolut inte rund.

Inaktiv

Vägde 120 när jag var vältränad. Har hållt upp rätt länge
och vilat kroppen vilket har lett till att jag gått ner 20-25 Kg.
Känner mig som en tändsticka och ska börja träna igen så
att jag väger tresiffrigt. Övervikten är dock riktigt ohälsosam och ordentligt farlig när man passerar 40 år. Generellt har ju övervikten ökat ofantligt också. I vanlig ordning är det folk som har lägre utbildning, mindre slantar etcetera som drabbas värst.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av IceMan:

för smal= ÄT
för fet=ät mindre

enkelt va?

Jag äter som fan, inte går jag upp för det.

(runt 55 kg, 173 lång)

Finns inte en chans att du äter med Kcal per dag än vad du gör av med. Häv i dig 4500 Kcal om dagen så ska du se att det händer saker.

haha. Vem fan äter det?

det är 8 ½ påsar chips som jag har här á 400g d.v.s. 3.4 kilo chips om dagen. Då kan man lika gärna skjuta en spruta fett i venen. Lika hälsosamt.

Folk som styrketränar blandannat, förstår nu din attityd kommer ifrån om du tror det är omöjligt, bara blanda i lite olja i maten om man inte vill trycka i sig vanlig mat. Det går väldigt fort att komma upp i detta med mycket pasta. Förstår inte varför du drar in chips i det hela när det är otroligt fattigt på viktiga ämnen för kroppen.

Tycker du ska gå i någon sorts terapi för att få bort din inställning mot mat, tror det skulle vara nyttigt för dig.

De flesta sorter av snacks som t ex chips innehållre 500kcal per 100 gram, så du behöver bara äta. Så du behöver bara äta 900 gram chips för att komma upp i 4500 kcal, var fan fick du dina 3,4 kg chips ifrån?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av IceMan:

för smal= ÄT
för fet=ät mindre

enkelt va?

Jag äter som fan, inte går jag upp för det.

(runt 55 kg, 173 lång)

Finns inte en chans att du äter med Kcal per dag än vad du gör av med. Häv i dig 4500 Kcal om dagen så ska du se att det händer saker.

haha. Vem fan äter det?

det är 8 ½ påsar chips som jag har här á 400g d.v.s. 3.4 kilo chips om dagen. Då kan man lika gärna skjuta en spruta fett i venen. Lika hälsosamt.

Folk som styrketränar blandannat, förstår nu din attityd kommer ifrån om du tror det är omöjligt, bara blanda i lite olja i maten om man inte vill trycka i sig vanlig mat. Det går väldigt fort att komma upp i detta med mycket pasta. Förstår inte varför du drar in chips i det hela när det är otroligt fattigt på viktiga ämnen för kroppen.

Tycker du ska gå i någon sorts terapi för att få bort din inställning mot mat, tror det skulle vara nyttigt för dig.

De flesta sorter av snacks som t ex chips innehållre 500kcal per 100 gram, så du behöver bara äta. Så du behöver bara äta 900 gram chips för att komma upp i 4500 kcal, var fan fick du dina 3,4 kg chips ifrån?

Jag missade att det var per 100g.
550kcal x 4 = 2200 kcal i påsen.

Finns säkert andra sorter som är fetare men dessa innehåller saker som jag inte tål.
Så visst blir det svårt att gå upp i vikt när man undviker t.ex. mejeriprodukter som skulle hjälpa en på traven (och tillsatser som gör en fet och sjuk).

Fast som tonåring tryckte jag mig allt. Pasta, drack massor med läsk, käkade allt möjligt godis allt för ofta, pizzor, hamburgare, gainers till träningen, glass. Allt skit skulle ner och ändå gick man inte upp.

Och vad menar du med "Förstår inte varför du drar in chips i det hela". Vi pratar väl ändå om kalorier och inte hälsokost.

Medlem
Skrivet av MacNille:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3520572.ab

Nu är jag trött att det är alltid nån tjockis som har gått ner 1-150 kilo på en vecka och att det står hela tiden i tidning. Jag väger för lite (60 kilo på 194 cm)
och jag är så trött över det här att folk ville bara gå ner i vikt varje dag. Om det är några som håller med mig så visa er tack.

Haha

195 cm och 60kg för mig
Men tro inte att jag inte äter, folk kollar alltid på mig med en skum blick i ögat för att jag äter så mkt.


signatur

Rawr

Medlem

Äh, du är i ungdomen då man växer så det knakar, inte konstigt att du inte går up i vikt. Vänta tills du är 25, då jäklar flyger vikten up :P!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Och vad menar du med "Förstår inte varför du drar in chips i det hela". Vi pratar väl ändå om kalorier och inte hälsokost.

För att det faktiskt handlar om vettig mat och hälsokost i artikeln, chips är inget av detta.

Medlem

Jag väger 40 kilo och är 12 år ( snart då:) ) På typ 144 cm eller nått sånt.
Men jag har en sån jävla dålig aptit, i skolan äter jag knappt nått, bara när det är nått gott:)
Men hemma äter jag mkt mer för det brukar det oftast vara nått gott:D


signatur

Wai

Medlem

Jag väger "lite", men jag följer min "kurva" som alla sagt till mig. SÅ JAG ÄR PERFEKT! (enligt egna kriterier)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ligger inom mitt BMI iaf eller vad det nu kallas, inte för att jag är vältränad men.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

22 i Bmi men det skulle inte vara helt fel med 25, så man har nått att ligga mjukt på när man skall sova.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Och vad menar du med "Förstår inte varför du drar in chips i det hela". Vi pratar väl ändå om kalorier och inte hälsokost.

För att det faktiskt handlar om vettig mat och hälsokost i artikeln, chips är inget av detta.

Kan du förklara för mig då vilken hälsokostkur rekommenderar 4500 kalorier om dagen?
Nej, det kan du inte för att du sannolikt skämtade. Och då frågade jag vad man måste äta för att nå upp till den mängden och gjorde en galen uträkning som borde ha hamnat på 2 chipspåsar om dagen. Förstår inte varför du surar.
Och artikeln sög. Smygreklam för skidresor.

12
Skriv svar