Förband (musik)

Medlem
Förband (musik)

Tja,

Någon som vet ungefär hur många låtar förbanden brukar spela under en konsert? Varierar det stort eller ligger det på ett speciellt antal låtar?

Tänker på Judas Feast konserten som startar i februari. Megadeth och Testament är då förband till Judas Priest.

Tack
/W


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det varierar ganska stort. Vissa förband kör en timme medans andra kan hålla på i nästan två. Det gäller dom konserterna jag varit på då.

Vet man innan att förbandena inte är nåt att hänga i granen kan man grunda lite längre om så önskas:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Aja, du har iaf tur som får Megadeth som förband.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Förbanden på de konserter jag varit på har varit ute i mellan 30 minuter och en timme var. Har man två förband brukar de få lite mindre tid var för att konserten inte ska ta för lång tid.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hur lång tid tror ni att Judas Feast konserten kan bli då det kommer att vara 3 band?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Hur lång tid tror ni att Judas Feast konserten kan bli då det kommer att vara 3 band?

30-45 min


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av WaltX:

Hur lång tid tror ni att Judas Feast konserten kan bli då det kommer att vara 3 band?

30-45 min

Sluta larva dig, det är helt onödigt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av WaltX:

Hur lång tid tror ni att Judas Feast konserten kan bli då det kommer att vara 3 band?

30-45 min

Sluta larva dig, det är helt onödigt.

Vadå? skrev bara hur länge ungefär de tre förbanden kommer spela.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av WaltX:

Hur lång tid tror ni att Judas Feast konserten kan bli då det kommer att vara 3 band?

30-45 min

Sluta larva dig, det är helt onödigt.

Vadå? skrev bara hur länge ungefär de tre förbanden kommer spela.

Jag frågade hur lång hela konserten tros kan bli. Det är 2 förband (Megadeth och Testament) och huvudbandet är Judas Priest. Men ursäkta inlägget om du missuppfattade min fråga.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av WaltX:

Hur lång tid tror ni att Judas Feast konserten kan bli då det kommer att vara 3 band?

30-45 min

Sluta larva dig, det är helt onödigt.

Vadå? skrev bara hur länge ungefär de tre förbanden kommer spela.

Jag frågade hur lång hela konserten tros kan bli. Det är 2 förband (Megadeth och Testament) och huvudbandet är Judas Priest. Men ursäkta inlägget om du missuppfattade min fråga.

Hehe, läste om och förstod den här gången


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

eftersom det är 3 förband och sedan Judas Priest, kan konserten komma att bli 2h eller mer...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

2 förband, räkna 1.5 timmar för dem + att få upp Judas Priest på scenen, sen ungefär lika länge för Judas Priest... så runt 3 timmar.

Ta med egna vattenflaskor, det blir väldigt varmt och man svettas mycket, och mot slutet kan man inte njuta av konserten om man är för uttorkad.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

2 förband, räkna 1.5 timmar för dem + att få upp Judas Priest på scenen, sen ungefär lika länge för Judas Priest... så runt 3 timmar.

Ta med egna vattenflaskor, det blir väldigt varmt och man svettas mycket, och mot slutet kan man inte njuta av konserten om man är för uttorkad.

Det perfekta svaret, tack för den!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nu när WaltX tog upp det så tror jag att jag tar och går jag me'


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Blir julklappen till farsan Ses där.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Hukkie:

2 förband, räkna 1.5 timmar för dem + att få upp Judas Priest på scenen, sen ungefär lika länge för Judas Priest... så runt 3 timmar.

Ta med egna vattenflaskor, det blir väldigt varmt och man svettas mycket, och mot slutet kan man inte njuta av konserten om man är för uttorkad.

Det perfekta svaret, tack för den!

I aim to please


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar