Lägsta bud/öres auktion .

Medlem
Lägsta bud/öres auktion .

Jo undrar om någon här på fz har testat att köra detta. Kom och tänka på det när jag såg en add här från budson.

Och om det är någon som har vunnit någon posta gärna vad i så fall


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Var in och checkade hemsidan och såg i den regulära lilla texten i ngt hörn att varje sms kostade 15 kr och då ökar du ditt bud med typ 9 kr?

Medlem

provat men inte vunnit , är inte så lätt som man tror det ska vara.

har visserligen inte provat massa ggr men provade vid 3totalt skilda tillfällen o blåste 3oo totalt på försöket alt är ju givetvis relativt till värdet på det du försöker vinna.

spendera 1000kr för att vinna nåt som kostar i affären ny 10000 är ju def prisvärt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Var det inte nån i köp och sälj som försöker sälja en macbook air som hans brorsa vann där?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Det är väl de där auktionerna man sett folk vinna PS3'or och 42" tv's för typ 5 spänn.....


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Bara en idiot lägger bud på sånt.


signatur
Medlem

Dom auktionerna är precis som "gissa det skitlätta ordet"-tävlingarna dom har på TV. När tillräckligt många har ringt och sms:at kommer man fram och kan vinna. Dom släpper inga prylar förrän dom blivit betalda. Det är en väldigt liten andel folk som gör affärer på sånt. Den större delen betalar.

Grattis till dom som lyckats iaf.:) Jag själv har aldrig provat och kommer förmodligen aldrig göra det heller.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Är mer som ett lotteri än en auktion, precis som Ariath påpekade.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

det ökar ju typ med nästan 1 kr för varje 15kronors sms... inte värt de :/


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Var det inte nån i köp och sälj som försöker sälja en macbook air som hans brorsa vann där?

Jo, det var min bror

Jag har själv provat en gång, för skojs skull. Gick inget vidare, men 15kr hit eller dit!

Min bror hade bara ren tur. Han testade en gång för att visa sin flickvän hur man gjorde. När räknaren gick ner till 3 sekunder så sa han "när som helst kommer någon lägga in ett bud" sedan när stod det att det var 0 sekunder kvar så sa han bara "vafan?". Men han har inte provat fler gånger sen.

Medlem
Skrivet av Eschricht:

...när stod det att det var 0 sekunder kvar så sa han bara "vafan?".

haha!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det är med detta som med alla andra spel. Har man tur vinner man. De flesta har inte tur.

Jag har provat någon enstaka gång för skoj skull men aldrig vunnit något.

Medlem

Jag sprätta iväg runt 2000:- på en Porsche Boxter som Bidster hade för ganska precis ett år sen. Killen som vann den gav 7000:- för den. Helt okej deal får man väl säga.

Har inte testat sen dess.

Inaktiv

Bra marginal till dem som tar sms-slantarna å ena sidan.

Avsevärt mycket mindre än 1% chans att vinna å andra sidan.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Grejen är ju den.. Varje sms kostar 15kr. Om 1000 pers skickar 5 sms var så är det 75000. Om vi säger att det är ett playstation 3 de budar på så kan budsidan köpa in 10 nya PS3or och ändå ha pengar över.
Samma sak när det kommer till bilar och liknande..
Du får ju inget svar om när någon gått om dig i auktionen, så du måste buda på konstant i princip.
Och även om du skickar ett sms som ligger under nuvarande bud så är det ändå 15kr.
Det man måste tänka på är hur många sms har jag skickat + total kostnaden för slutbudet.
Sen kan du ju tänka dig hur många sms alla andra skickat och se hur snuskigt rika budsidan blev på det

Medlem

du behöver inte skicka sms på alla dessa siter så då är vinsten mindre per satsningen för siten men normalt så spenderas det ganska mycket bets innan det blir en vinst.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar