Var fanns vi innan vi föddes, innan befruktningen? Var levde vi då?

Inaktiv
Var fanns vi innan vi föddes, innan befruktningen? Var levde vi då?

.
VAR LEVDE VI NÅNSTANS?

INNAN befruktnings-ögonblicket, då pappas sädescell och mammas äggcell sammanblandades...???

Vi måste ju ha kommit nånstans ifrån, INNAN vi hamnade i det befruktade ägget, då vår nuvarande inkarnation, i vår nuvarande kropp, påbörjade!!!

Man POFFAR väl inte bara fram sådär från ingenstans...?!?

INGENTING kan komma från INGENSTANS!!!

Vi kan ju inte ha TROLLAT fram VÅR EGEN EXISTENS från tomma intet, för att hokuspokus hamna i ägget, med tanke på att vi inte ens hade någon möjlighet att trolla om vi inte existerade...

Snacka om sjukt vrickat och ologiskt!

Låter lite väl mycket likt Big Bang-kreationisternas flummerier kring universums uppkomst, att universum skulle ha TROLLAT fram sig själv från tomma intet och sprängt sig själv i bitar likt en självmordsbombare....

Eftersom all ENERGI är EVIG - energi kan inte skapas eller förintas - så måste ju även vi, Jaget/själen, som består av den medvetna levande andliga energin, vara det; VI ÄR EVIGA!!!

Beroende på vårt individuella karmakonto, som bestämmer var vi återföds, reinkarnerar, så får vi alla den kropp och de föräldrar som vi förtjänar!

Vi fick hälften av våra kromosomer från sädescellen (spermien) och den andra hälften från äggcellen!

VI SJÄLVA DÖK UPP på scenen först när dessa celler hade sammanblandats!

SLUTSATS?

Just precis, VI MÅSTE ha levat någon annanstans, innan vi hamnade i vår nuvararande materiella kropp!

DET ENDA LOGISKA!

VAD TROR NI SJÄLVA, kära älskade vänner?

VAR LEVDE VI INNAN?

INNAN vi dök upp hos vår farsa och morsa...???

INGENTING kan komma från INGENSTANS!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Nothing_comes_from_nothing
.

Medlem

Det saknas svarsalternativ så jag kan inte svara.

Du ger dig inte va?:D

Edit: En fråga bara.

Gick du i en skola utan biologiundervisning?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Det saknas svarsalternativ så jag kan inte svara.

Du ger dig inte va?:D

Vilket svarsalternativ saknar du?

Medlem

Min pappas spermie och min mammas ägg saknade jag i pollen:D

Edit: Lite förtydligande bara. Jag fanns inte innan jag föddes alltså.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Sluta trolla din pajas.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ja nu räcker det. Det finns bara så mycket ignorans jag kan orka med...


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Philosophy is a sin.

Medlem

Hört talats om celldelning? Sluta trolla, annars äter vi upp ditt knäckehus..

Medlem

Vad menar du med "vi"? försöker du hitta gränsen för där en person börjar existerar eller nått? O_o

Jag är uppbygd av samma atomer som dinosaurierna (justja, i din värld kanske de inte har existerat?) iaf.. vart du kommer ifrån tror jag ingen kan svara på För 22 år sedan levde jag inte, och när jag dör så existerar jag (mina atomer finns kvar men hela maskineriet är dött) inte längre. Verkar som att du dragit på dig dendär dumma och onödiga tanken med "vi måste ju ha levt någonannanstans!?".

Eftersom all ENERGI är EVIG - energi kan inte skapas eller förintas - så måste ju även vi, Jaget/själen, som består av den medvetna levande andliga energin, vara EVIGA!!!

Vad är det för energi du snackar om? medvetna levande andliga energin? Går den att mäta?

Medlem

Vad sägs om att man skapas av energi (som allt annat här på jorden)!?
En alltid pågående process (som det mesta här på jorden, speciellt mitt förvånande över hur korkade människor kan vara, speciellt troende)

då det är en alltid pågående process så börjar jag helt respektlöst (hehe) någonstans mitt i hela skiten.

1) gräs, massa gräs som en kossa äter

2) kossan producerar mjölk av energin från gräset

3) en man och en kvinna dricker mjölk av kon som fick energi att göra så utav gräset

4) mannen och kvinnan slaktar kon, som består utav en massa energi, däribland från sin föda, gräs, som är energi i en form.

5) kött och mjölk = föda för mannen och kvinnan, som en vacker solig sommardag känner för att humpa lite ute i det gröna (på sin semester såklart, vill inte göra det på arbetstid, deras chef på fabriken blir så lätt arg...)

6) en del av mannens energiintag har genererat några miljarder spermier som befruktat kvinnan (genom att göra en Condova Backflip genom ett litet hål i kondomen, jädrans otur, mannen och kvinnan kan numera se fram emot 18 års helvete med bl.a. blöjbyte och sömnlösa nätter p.g.a. en skrikande liten bajsmaskin, även kallad "FZ-Forumit")

7) ungefär 9 månader pågår medan bullen ligger i ungen och jäser, får sin energi från det modern sätter i sig (föda, mat, snacks, big macs, whoopers, cigaretter, alkohol, ryhopnol och annan livsviktig näring...) och tillslut får den lille skiten nog av den fuktiga bastun och hoppar ut.

*TADA*

p.s tillslut dör en gammal skrynklig gubbe och dess energiintag slutar och i det långa loppet återgår till moder natur.

OM du inte fattat överstående text så kan vi ta det från början: Du föddes och din mamma tappade dig i golvet på BB, är du med så långt?...........

(((Varje sak i världen är ett resultat av kombinationen av vad-i-våra-ögon-säkerligen-kan-verka-som-oändligt-antal-ämnen/atomer/molekyler, varken vi människor, en soffa, grannens katt, din iPod eller ens luften är ett undantag till detta)))


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag orkar bara ett enda inlägg till. Alla här är överens om att energin är evig. Men formen på energin verkar inte du vara överens med dom flesta av oss. Energin till vårt medvetna jag kom från McDonalds hamburgare.

Så! Nu är den saken utredd.

Själavandring, andar, demoner, häxor, jungfrufödsel och en löjligt lång lista kan göras över samlad tjurskit. Det räcker nu.

Gå in på ett forum från bibelbältet i USA. Där får du säkert den respons du vill ha.

Vi vill dig inget illa men vi orkar inte lyssna på amsagor;)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Sluta trolla din pajas.

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Min pappas spermie och min mammas ägg saknade jag i pollen:D

Edit: Lite förtydligande bara. Jag fanns inte innan jag föddes alltså.

Men frågan gällde ju var du fanns INNAN du hamnade i det befruktade ägget!!

Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

Hört talats om celldelning? Sluta trolla, annars äter vi upp ditt knäckehus..

Celldelning?

Ja, och den är endast möjlig när livet, den medvetna energin, finns i cellen!

Utan själ, ingen celldelning!

LOGISKT!

Medlem

Var fanns Kungens Porsche 911 GT3 RS innan han köpte den? vill man spåra tillräckligt långt tillbaka är det omöjligt att säga. Vissa material köptes säkerligen in från Kina, andra från India, några från Sverige kanske... vissa atomer härifrån, andra därifrån...

Samma sak med oss människor, "vilken energi" som samlades ihop och bildade dig innan du föddes berodde på vad din pappa och mamma åt, vilken föda/energi dom intog, "vilken energi" som dina celler återuppbyggs eller ersätts med beror på vad du sätter i dig för föda/energi.

Och har du redan bestämt tänkt tjata frågan "men varifrån kom det då?" i all evighet så kan vi likväl nu säga att antingen från "gud" (var han nu kom från och varför "is he still hanging around?" eller från BigBang eller från något annat fenomen, eller så har energin alltid funnits och kommer alltid att finnas, i olika former)

get it?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Det finns ingen själ.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av PhD:
Skrivet av Ariath:

Min pappas spermie och min mammas ägg saknade jag i pollen:D

Edit: Lite förtydligande bara. Jag fanns inte innan jag föddes alltså.

Men frågan gällde ju var du fanns INNAN du hamnade i det befruktade ägget!!

Jag vet var jag fanns innan, jag var din pappa och nu tycker jag allt att du bör ge dig son, gå upp på ditt rum och gör dina läxor!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av PhD:
Skrivet av Ariath:

Min pappas spermie och min mammas ägg saknade jag i pollen:D

Edit: Lite förtydligande bara. Jag fanns inte innan jag föddes alltså.

Men frågan gällde ju var du fanns INNAN du hamnade i det befruktade ägget!!

Energin som jag kom till av fanns men JAG fanns inte innan min mor och far gick till sängs för 32 år sen. Är det svaret tillfredställande?`

Men Greger då. En liten stund till bara. Snälla:D


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av PhD:
Skrivet av Jokkocze:

Hört talats om celldelning? Sluta trolla, annars äter vi upp ditt knäckehus..

Celldelning?

Ja, och den är endast möjlig när livet, den medvetna energin, finns i cellen!

Utan själ, ingen celldelning!

LOGISKT!

Cancer - Där pågår celldelning för fullt. Är det själen som utvecklar cancertumörer menar du?


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av Katana:

Vad menar du med "vi"? försöker du hitta gränsen för där en person börjar existerar eller nått? O_o

Jag är uppbygd av samma atomer som dinosaurierna (justja, i din värld kanske de inte har existerat?) iaf.. vart du kommer ifrån tror jag ingen kan svara på För 22 år sedan levde jag inte, och när jag dör så existerar jag (mina atomer finns kvar men hela maskineriet är dött) inte längre. Verkar som att du dragit på dig dendär dumma och onödiga tanken med "vi måste ju ha levt någonannanstans!?".

Eftersom all ENERGI är EVIG - energi kan inte skapas eller förintas - så måste ju även vi, Jaget/själen, som består av den medvetna levande andliga energin, vara EVIGA!!!

Vad är det för energi du snackar om? medvetna levande andliga energin? Går den att mäta?

Ja, din FYSISKA temporära KROPP är uppbyggd av atomer, men INTE DU, dvs ditt evigt medvetna Jag, bestående av den medvetna levande enrgin, som får materia att verka leva!

Belägg för att ditt medvetna Jag inte existerade för 22 år sedan, tack!

Givetvis kan du inte med materiella medel mäta något som är andligt!

Det andliga befinner sig i en högre dimension, som du inte kan detektera med dina begränsade 3 D-instrument!

Medlem

Du är inte min förra son Ariath, PhD var jag däremot far till innan jag hamnade i det befruktade ägget, och han skall komma hem SNARAST och börja plugga, ungdomen idag har ingen respekt för oss äldre!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Vad är "medvetna jaget"? Du menar att vem man blir, vad man känner, vad man tänker, hur man beter sig, bestäms innan celldelningen börjar?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

PhD du måste gå igenom någon sorts existentiell kris tror jag.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av PhD:

Belägg för att ditt medvetna Jag inte existerade för 22 år sedan, tack!

Jag ska kolla i min oerhört stora databas över medvetna "JAG´s" existenser.

Jag är ledsen.

Katanas JAG var ett omedvetet snäckskal för 23 år sen.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Taskig uppväxt? One can only dream about what horrible things that must have occured to create this mess...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Taskig uppväxt? One can only dream about what horrible things that must have occured to create this mess...

Är han seriös så är det ju nåt som är FUBAR.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Det finns ingen själ.

Vad baserar du denna din tro på?

Medlem
Skrivet av Greger:

Du är inte min förra son Ariath, PhD var jag däremot far till innan jag hamnade i det befruktade ägget, och han skall komma hem SNARAST och börja plugga, ungdomen idag har ingen respekt för oss äldre!

Jag vet men jag vill inte att vår nya filosof ska göra läxorna så snart. Vi har ju precis börjat hehe.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Han kommer ju bli bannad till slut.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av Ariath:
Skrivet av PhD:
Skrivet av Ariath:

Min pappas spermie och min mammas ägg saknade jag i pollen:D

Edit: Lite förtydligande bara. Jag fanns inte innan jag föddes alltså.

Men frågan gällde ju var du fanns INNAN du hamnade i det befruktade ägget!!

Energin som jag kom till av fanns men JAG fanns inte innan min mor och far gick till sängs för 32 år sen. Är det svaret tillfredställande?`

Men Greger då. En liten stund till bara. Snälla:D

Ja, din fysiska materiella kropp kom från den energin, men INTE ditt medvetna Jag, dvs den medvetna levande energin!

Du måste lära dig att skilja mellan dessa två diametralt motsatta energier!

Materia är omedvetet, medan dess motsats, ande, är medvetet!

Din kropp är materia, ditt Jag är ande!

Var det klart?

12
Skriv svar