No Miss - spelmusik-coverband

Inaktiv
No Miss - spelmusik-coverband

Ny låt! - se senaste inlägget

-----

Hej allihop!

Jag tar mig friheten och gör lite shameless selfpromotion ^^

Jag och en polare har startat ett spelmusiks-coverband (Fråga: Behövs det verkligen ett till? Svar: Hell yeah!), vid namn "No Miss", som gör medleyn i olika stuk med mer eller mindre känd spelmusik.

Vi har precis släppt vårt första medley som är ett RPG-medley i metal-tappning och det borde finnas åtminstone några RPG-fans här som borde kunna uppskatta det

Url:en är [http://www.myspace.com/nomissmusic]

Myspace-komprimering av musik går givetvis alltid att ifrågasätta, så det kan vara lite svårt att bedöma inspelning/mixning/mastring och sådant.

I vilket fall som helst är all feedback och tankar/kommentarer/frågor välkomna, bra som dåliga!

Medlem

Det där var ju riktigt nice ju, jag kan höra några RPG inspirationer, fast det är lite löst hitills, ni borde bygga upp en riktig struktur i det där så blir det ännu bättre

Ljudkvaliten var ju inte så dålig, disten kanske var lite väl tunn, men allt annat var bra.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Very nice! Disten var lite tunn ja men annars låter det bra iallafall.

Inaktiv

Hallå igen, kul att ni gillar det! ^^

Att det låter RPG-inspirerat kan bero på att det faktiskt är låtar från bl.a. Final Fantasy VI och Chrono Trigger med flera som vi gjort covers på Sedan att det blir tvära kast mellan tempon, tonarter och taktarter är ju lite av svårigheterna med att göra ett bra medley, men vi har strävat efter att få ett hyfsat flyt och samtidigt någorlunda variation.

Även all feedback och kritik är uppskattad! Om möjligt får ni gärna försöka utveckla hur ni menar med att disten upplevs som "tunn". Är det t.ex. för lite gain? Är det karaktären på disten som är tunn, eller är det mer en allmän avsaknad på "fethet" i ljudbilden överlag?

Anledningen att jag undrar är att vi vill utvecklas och kunna göra de mest episka spelmedleys som världen någonsin beskådat ;P

Medlem

Det är som om den inte är hög nog, tror det är tillräckligt med gain, men kanske lite mer bas och lite mindre high och mid skulle nog fixa det

Bästa ordet jag kan komma på nu är att ljudet är lite... urholat, ihåligt.
Behöver mer tyngd i sig (därav mer bas bl.a), vad är det för gitarr och förstärkare som det spelas med?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Nu finns låten även för mp3-nedladdning om någon skulle tycka att det var intressant ;p

Vore kul att höra om avsaknaden på "fethet" i gitarrljudet är lika stor i mp3-versionen eller ifall MySpace-kompressionen kan vara en del av boven i dramat, om folk har ork och lust det vill säga. All feedback är oerhört uppskattad som sagt ^^

För övrigt är det inspelat med en Ibanez RG470 genom en Fender Super-Sonic Combo, och vissa pålägg är gjord med en pedal genom i samma förstärkare för att få variation i ljudet.

Inaktiv

Vi tackar för den positiva feedback:en ^^

Gitarrsound etc. skall vi försöka ha i åtanke när vi spelar in vårt nästa medley, vilket är i planeringsstadiet as we speak ;p

Medlem

Riktigt skitnajs, många av mina favoriter här, ff6 och chrono trigger FTW!
Tyckte som de andra att disten var lite skev, tyckte även att trummorna skärde sig lite mot resten av bandet runt minut 2, bosslåten från ff6? Good shit!


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Blekinge? vart sjutton är ni ifrån? bor själv här nere i skogarna. Tycker för övrigt att det lät bra, lite mer.. krisp i ljudbilden hade varit fint, men inte för mycket


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av GibIt:

Vi tackar för den positiva feedback:en ^^

Gitarrsound etc. skall vi försöka ha i åtanke när vi spelar in vårt nästa medley, vilket är i planeringsstadiet as we speak ;p

Gött! Har laddat ner MP3:n nu för detta ska sparas. Vad är det får låt som börjas spelas vid 03:57? Störtskön.

Inaktiv

Härligt att folk gillar det! ^^ och tack för all feedback! Vi skall som sagt försöka ha det i åtanke inför inspelningen och vid mixningen av nästa alster.

På tal om det så är det någorlunda färdigarrangerat och förhoppningsvis kommer vi att kunna påbörja inspelningen inom en snar framtid ^^ Temat denna gång kommer att vara "shooters" (typ side-scrolling eller 3d). Vi kommer än en gång att försöka blanda några kända klassiker med kanske några not quite så kända ^^'

Och angående varifrån vi kommer så är vi 1st infödd och 1st stockholmare ;p

Som sagt, kul att det uppskattas! ^^ Vid 03:57 börjar typ "temat" till Hello Kitty Online(!). Vi har kontaktat Sanrios support för att försöka få en officiell titel och kompositör, men de vägrar ge ut dem utan svarar bara med att de äger låten

Medlem

Bra gjort, har också ett band som spelar covers lol xD


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Hallå igen! Nu är vi tillbaka

Vi har ett nytt medley mixat och klart.
Musikgenren vi har valt att arrangera i är fortfarande hårdrock/metal, men spelgenren är, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, shmups, eller sidoscrollande shooters i 2D eller 3D.

Vi har strävat efter att få en lite fetare ljudbild denna gång, samt få in lite nya element som synthesizers och dylikt, som ni kan komma att märka.

Alstret finns som mp3 eller att höra på vår myspace.

All feedback bra som dålig, gällande arrangemang, mixning etc är som vanligt varmt välkommen ^^

Enjoy!

Medlem

Denna tråden hade jag missat helt. Spelmusik-covers när dom är som bäst! Nedladdat och klart. Tusen tack och fortsätt:up:


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Tackar!

Kul att du gillade det! ^^

1
Skriv svar