Dubbla Monkey Island serverade

Medlem
Dubbla Monkey Island serverade

Whoo, en remake! Kommer köpa, fast jag kan varje pussel utan och innan redan. Skönt med mer monkey island, fast ställer mig skeptisk till det här episodifierandet...

Medlem
Jee
Medlem

Nedersta länken är fel. Monkey Island != L4D2.

Spelade igenom första Monkey Island spelet för första gången för inte så längesen. Ska bli kul med Tales.


signatur

Eller inte?

Medlem

Härligt! Monkey Island & Grim Fandango var mina absoluta favoritspel när jag var liten

Medlem

coolt!
fasen folk har ju tjatat ihjäl sig om att Lucas Arts både krängt fram ett nytt spel i monkey island serien vips så kmr det

Medlem

Oj oj oj...älskar Guybrush, Elaine och LeChuck. Äntligen

Medlem

great success!

Medlem

Härliga nyheter

Medlem
Medlem

Hoppas bara samma röstskådespelare gör Guybrush!

Medlem
Medlem

varför måste de fjolla till grafiken i remaken?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Hoppas kan man väl, men känns som att 5an kommer bli en besvikelse, iaf om man ska jämföra det med de första titlarna i serien.

Remaken ser jag fram emot iaf, även om de gjort lite konstiga val i att förända originalets artistiska stil till det sämre (vad det ser ut som iaf).

Medlem

Blev kladdigt i brallan när jag läste om detta! Kollade på filmen om remaken och höll på att komma en gång till!
Hoppas verkligen att de även gör en remake på LeChuck's Revenge!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Bara jag som gillar orginalgrafiken mer än den snuttifierande remaken?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Medlem

Detta kommer bli så sjukt awesome! Både remaken och den nya! Synd bara att Tim Schafer inte är med =/. Måste dock få säga att de gjort Guybrush fruktansvärt ful i båda versionerna, dock värst i remaken :P.
Gievf till Playstation också :E.

Medlem

Så otroligt najs alltså.
Remaken är ett givet köp. Angående grafiken så kan du spela med original grafiken om du vill

Är dock lite osäker på om telltale kan lyckas. Tack och lov har de ju tydligen fått lite "coaching" av Ron Gilbert och flera i teamet har jobbat på tidigare delar i serien, bla Dave Grossman som var med och gjorde de två första spelen.

Liten film om remaken: http://www.shackvideo.com/?id=14456

Medlem

Ommästringen av Secret of Monkey Island ser fruktansvärt bra ut. De verkar ha jobbat med rätt saker och håller en skön stil. Gillar särskilt mycket att man enbart med en knapp ska kunna skifta mellan gamla spelet och det nya! Blir riktigt glad!

Telltales har gjort bra spel hittills, särskilt med Sam & Max-serien, så jag tror de är de rätta att sättas på en femma. Enda jag instinktivt ställer mig tveksam inför är den "Art direction" de valt, men jag tänker inte dömma, då min glädje över mer Monkey Island sprudlar över allt annat just nu. Klad hest!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Helt klart bästa nyheten jag läst på mycket länge


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

woooooooot!

skitnajs. men...nä, ska inte gnälla förrän jag har provat det själv men jag tycker inte om guybrush nya haka


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Helt sjukt rolig nyhet!
"Detta kommer bli så sjukt awesome! Både remaken och den nya! Synd bara att Tim Schafer inte är med"
Håller med. Borde inte få kallas MI om inte Tim är med i leken.
Jag hade verkligen givit upp hoppet för MI-serien, men det kommer ju mer!
Få Tim Schafer att göra den ordentliga MI-3 nu bara!

Medlem

Jäkligt trevliga nyheter, men som den nostalgiker jag är så gillar jag dock den gamla grafiken bättre, Guybrush ser inte klok ut i remaken. Blir förmodligen att köpa dom här.

Edit: kunde inte hålla mig, nu är Tales förbokat.

Inaktiv
Skrivet av Challe:

Hoppas bara samma röstskådespelare gör Guybrush!

Det är också samma person som kommer göra Guybrush röst. Står på wikipedia plus att dem säger det i trailern/makeof som finns på deras hemsida för spelet.

Medlem

Spelar inte längre men det här går hem hos mig! Givna köp!


signatur

Godchaser

Medlem

Kände också lite att grafiken inte var helt rätt när jag såg bilderna, men när jag kollade filmen så såg man att det faktiskt ser bra ut i rörelse. De har lyckats behålla den gamla stilen i animeringarna.

Medlem

Making of SOMI:

http://www.youtube.com/watch?v=tdZCNWO7izE&feature=channel

...man kan växla mellan gammal och ny grafik i realtid, coolers.

Gameplay från SOMI:

http://www.youtube.com/watch?v=DsAvnC0O7sE&feature=channel

...humorn som aldrig dör :).

Trailer för Tales of Monkey Island:

http://www.youtube.com/watch?v=GDHZlIira5A&feature=channel_pa...

Medlem

men... men... vafan.. screenshotsen på remaken ser ju ut som kattpiss!!
Vadfan, min lillasyrra på fem år skulle ju kunna rita likadant
*besviken*

Remaken ser kanon ut, särskilt att man kan växla till originalet när som helst.

Det nya Tales of Monkey Island däremot... döm själva. Är det där skämt de drar eller?

12
Skriv svar