Microsoft avslöjar Natal

Robot
Medlem
Microsoft avslöjar Natal

Kan man inte använda produkten till att sikta bättre än med kontroll i FPS så är den helt ointressant för mig. Kollade på Microsofts presentation och just den biten togs aldrig upp.

Medlem

X360 bara trycker ut nytt och fräscht. Jävligt nöjd med mitt köp förra hösten måste jag säga. Det här ska bli intressant också. Det som är så sjukt intressant med detta är att det finns sååå mycket mer "seriösa" spelutvecklare till Xbox än till Wii. Det kommer att ge mer till casual och hardcore spelare än Wiis: Easy2Play, Easy4Fun!! (Ok, jag hittade precis på det där...)

Bara det kommer lite intressanta spel som använder detta så skulle det bli en sjuk upplevelse. Stämningsspel kommer i åtanke direkt...

Medlem

Så galet najs om det funkar !

Inaktiv

MS är bra på att förbättra andras saker. Om man ger dem en maskin så förbättrar dem allt på den så att den funkar bättre typ. Gillar verkligen ideén. kanske inte till FPS men till familjspel

Medlem

Har försökt hitta en video på det -- följde bara artikelflödet, och nu verkar alla skribenter så in i helvete begeistrade att jag själv vill kika. Verkar lite för tidigt för att få klipp dock.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Ska bli intressant att testa detta. Snart kan man damma av xboxen och börja använda den igen.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Det har varit tyst från Microsoft hela året. Har bara sett nyheter från Sony och Nintendo!

Men skit roligt allt detta. Nu har man något att vänta på!

Natal verkade skit grymt, blir nog bra.. om det fungerar.

Medlem

Milo var riktigt läskig.

Medlem

Men vadfan, jag som längtade efter Fable 3.... :'(


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

ok, så detta är en ny "handkontroll"? eller vad ska man kalla det? trodde först det var ett spel som utnyttjade det, men det är alltså en helt ny typ av "handkontroll" som kommer funka på alla spel?

Medlem

Kommer att gå åt helvete


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

gulligt


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Men vadfan, jag som längtade efter Fable 3.... :'(

Eller Fable2 till PC


signatur

Rawr

KoP
Medlem

Första jag kommer testa är att göra masturbationsrörelser med min avatar. o.O

Medlem

natal kommer döda hardcore gaming. vem fan kommer orka kuta runt å flaxa som en tok i vardags rummet när man lirar co-op i gears of war 4? (bara titelexempel ej officelt spel xD) eller orka fejk gå/rida runt i elderscrolls 6 osv. känns bara som en avacerad eye toy grejj. om detta blir standard så kommer jag å lägga ner gaming.

"klassisk" kontroll måste finnas i nån form för att det inte ska bli casual crap av alla spel.

Medlem
Skrivet av swordy:

natal kommer döda hardcore gaming.

Nej. Man kommer knappast begränsa sig till denna form av kontroll. För vissa spel eller spelmoment kan det vara ett intressant alternativ, det är inte mer än så.


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av swordy:

natal kommer döda hardcore gaming. vem fan kommer orka kuta runt å flaxa som en tok i vardags rummet när man lirar co-op i gears of war 4? (bara titelexempel ej officelt spel xD) eller orka fejk gå/rida runt i elderscrolls 6 osv. känns bara som en avacerad eye toy grejj. om detta blir standard så kommer jag å lägga ner gaming.

"klassisk" kontroll måste finnas i nån form för att det inte ska bli casual crap av alla spel.

Kommer nog inte bli en standard.. utan mer en gimmick som kommer kunna användas i utvalda spel. Köp inte Natal om du inte vill.. du har ett val. Varför denna rädsla och oro inför det nya? Obefogat.

Medlem
Skrivet av noaxark:

Har försökt hitta en video på det -- följde bara artikelflödet, och nu verkar alla skribenter så in i helvete begeistrade att jag själv vill kika. Verkar lite för tidigt för att få klipp dock.

Lär komma upp så småningom. kolla in gametrailers osv för det är där sakerna lär dyka upp så småningom.

Medlem
Skrivet av swordy:

natal kommer döda hardcore gaming. vem fan kommer orka kuta runt å flaxa som en tok i vardags rummet när man lirar co-op i gears of war 4? (bara titelexempel ej officelt spel xD) eller orka fejk gå/rida runt i elderscrolls 6 osv. känns bara som en avacerad eye toy grejj. om detta blir standard så kommer jag å lägga ner gaming.

"klassisk" kontroll måste finnas i nån form för att det inte ska bli casual crap av alla spel.

Håller med, ville jag ha sånt skulle jag skaffa en Wii.
Tror inte det kommer slå igenom alls, är bara en kul grej och "wii envy", det kommer inte komma nånstans.. Jag vill då sitta i en skön fåtölj och slappa när jag spelar inte hoppa runt mitt på golvet och prata med en konsol.. Men jag kanske är en minoritet, vad vet jag.

Medlem

Alla MS hatare är nog sura för att MS bryr sig om Xbox ägarna och därför lyckas fixa tidigare exklusiva spel till Xboxen så att alla xbox owners kan njuta av dem.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Molyneux är ju mästare på luska ut spelgimmicks, men tyvärr så är han oftast mindre bra på att använda dom på ett bra sett som förhöjer spelkänslan.

Det känns så här också, det är något för alla partyspel och röra-på-sig-spel, men det känns inte speciellt troligt att man kommer behöva hoppa omkring och vifta med armen timtal när man slåss mot fiender i Fable 3. I så fall så blir det inget Fable 3 för mig

Medlem

Jag kommer nog alltid att föredra handkontroll. Jag vill koppla av och spela, och det känns som om man måste röra något för att spela så är fingrarna minst energikrävande

Jag antar att det skulle funka okej i s.k partyspel.

KoP
Medlem

Minns att det var samma rädsla att hardcore gamingen skulle gå om intet då ms introducerade nya dashboarden med sina avatarer.

Medlem

Lustig kommentar när han demonstrerade den: "These are real motions and not pre-programmed swing triggers"

Han klankar på Wiimote, fult! Den här saken kommer ju inte tillföra mycket. Eye Toy är inte det samma sak föresten?

KoP
Medlem
Skrivet av reVVe:

Eye Toy är inte det samma sak föresten?

Inte direkt.. läs igenom listan med features så kommer du se att Eye toy och Natal skiljer sig ifrån varandra på en del punkter.

Man kan ju diskutera hur bra Wii har lyckats med "vanliga" spel hittills, men jag tror alla kan se framför sig hur i princip allt som en vanlig handkontroll gör går att fixa med den - med eller utan viftande.

Natal å andra sidan kan jag inte se hur den på något vis ska kunna nyttjas i spel på annat vis än i gimmicker och TrackIR-liknande saker. TrackIR vore väl det grymma i kråksången.

Men det kommer inte revolutionera spelande på något vis som MS påstår. Eventuellt kommer en del "casual-vänliga" (gillar inte det uttrycket) spel till den som Wii Sports etc.

Fantastisk teknik i sig däremot, den såg ut att fungera om än inte perfekt och dessutom i fördelaktiga områden.

En sak är iaf säker och det är att Nintendo inte kommer kunna imponera enbart med sin teknik på sin konferens imorgon, de måste visa att Motionplus faktiskt kan bli bra på riktigt i spel - MS visade inte något sådant och som sagt förstår jag varför.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Alla MS hatare är nog sura för att MS bryr sig om Xbox ägarna och därför lyckas fixa tidigare exklusiva spel till Xboxen så att alla xbox owners kan njuta av dem.

Jag har precis blivit MS hatar pga av den kille som presenterade, jag vet inte varför men jag gillade honom inte.

Men jag får känslan av att MS gör detta för att övervinna Nintendos alla casual spelare och sen försöka mjölka denna vad jag tyckte Eye toy liknande kamera.

Och Milo var fett skum. Vad händer om skiten blir kär i användaren och tar över nätverket och alla el prylar hemma!?


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

Ordentliga party spel till xbox kanske


signatur

Idono. That's me!

Jag vet förresten inte om jag var den enda som reagerade på det, men när Natal visades upp tyckte jag flera gånger att han som presenterade den var tvungen att själv dra igång applåderna från journalisterna istället för att de kom naturligt då tillfälle gavs, som tidigare under konferensen.

12
Skriv svar