Microsoft avslöjar Natal

Medlem

Oho, Microsoft försöker sig på en Nintendo...

Skrivet av swordy:

natal kommer döda hardcore gaming. vem fan kommer orka kuta runt å flaxa som en tok i vardags rummet när man lirar co-op i gears of war 4? (bara titelexempel ej officelt spel xD) eller orka fejk gå/rida runt i elderscrolls 6 osv. känns bara som en avacerad eye toy grejj.[...]

Hehe... Ger ett helt nytt perspektiv på grinding i MMOs.
Men det hade i alla fall varit bra för motionen.

Medlem

bara jag som tyckte de va lite väl porrigt me mamman och barnet?


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Riktigt nice att föra konversation med xboxen:D

Medlem

Ser ju exakt ut som Eyetoy? Bara lite mer trimmad.

Medlem

Fantastiskt säger jag bara.

Inaktiv

Ser otroligt coolt ut, får man lätt skaffa.

Medlem

Intressant, men som det ser ut nu så är användningsområdet ganska begränsat. Lägg till någon form av VR-hjälm, så tror jag det kan bli riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Intressant, men som det ser ut nu så är användningsområdet ganska begränsat. Lägg till någon form av VR-hjälm, så tror jag det kan bli riktigt bra.

Jag vet inte... bara det att man kan styra Xboxens interface genom att föra handen framför sig å dra ikonerna, så som Tom Cruise gör i Minority Report. Kul att inte behöva ta upp handkontrollen eller fjärrkontrollen för att kolla på film.

edit: klart, det är OM det fungerar... haha:
http://www.youtube.com/watch?v=YmY0JNRIPOU

Medlem
Medlem

Ser fram emot att hugga ved i Fable 3.

Medlem

Lite "Minority Report över det hela.. Visst kanske är kul att "lattja" med i början. I Menysystemet.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Åh fyfan, det här var riktigt imponerande Bara motion sensorn funkar lika bra som i videon så kommer det här bli en succé. Tänk om dom börjar stöda vanliga fps spel till det Underbart att spela Halo och annat lir i så fall


signatur

Game long and prosper

Lär väl vara som wii-motes, kul i början sedan märker man att bara man svajjar lite på tårna så gör man en karatespark i spelet och man blir lite ledsen och suckar "Jaha, var det bara så precist.."

Ska bli intressant se hur dom tänker för FPS spel dock? Kanske blir mer att den bara funkar för social gaming spel.. Tror det här lär nog bli en "ok" social gaming grejj, däremot ser jag fram emot nästa generations konsoller och hur dom kan bygga vidare på detta då tanken på att "kontrollera med kroppen" finns med redan från början.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=UkSV1rXJ0pU

Microsoft har fan bajsat ut pengar till spelföretag....exlusivt här och exlusivt där...mgs till xbox....conviction...allting exlusiv till xbox360...

Detta dock kommer inte lyckas! Natal är dömd att misslyckas!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Även ifall jag inte är så intresserad av den här motion control typen (sålde mitt wii efter 2 veckor) så måste ni ursäkta mig när jag säger Microsoft KN***A sönder Nintendo precis.
Bra spel OCH motion på topp nivå..
Aj aj.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Alla MS hatare är nog sura för att MS bryr sig om Xbox ägarna och därför lyckas fixa tidigare exklusiva spel till Xboxen så att alla xbox owners kan njuta av dem.

Inte den här inte i alla fall. Jag mer eller mindre hatar Microsoft, men det är väl bra att de tar hand om sina fans.

Jag är dock nyfiken på vad Sony ska slänga ur sig, måste säga att trots att Microsoft inte visade något alldeles för intressant enligt mig, så var det rätt stora saker ändå. Hoppas bara inte Sony tjatar allt för mycket om PSP Go!

Medlem

Detta är väldigt imponerande. Hur de löst det rent tekniskt.
Full 3D motion capture, facial expression detection, voice recognition m.m.
Frågan är hur komplicerad kalibreringen är. Man kan ju inte stå för nära kameran etc om den ska få med hela kroppen och inte för långt bort om micen ska snappa upp vad man säger.

Kan redan föreställa mig hur man får lobba granater i spelen etc.
Endast fantasin sätter gränserna för hur denna teknik kan utnyttjas.
Wiimoten har fått sig en allvarlig utmanare.

Frågan är vad Natal-hårdvaran kommer kosta och när den lanseras.

Medlem

Hej då Wii? :). Antagligen inte. Men inte så långt ifrån iaf.

Jag är dock mer intresserad hur man kan tillämpa den här tekniken i actionspel. Vore nåt det

Skrivet av Remus:

http://www.youtube.com/watch?v=UkSV1rXJ0pU

Microsoft har fan bajsat ut pengar till spelföretag....exlusivt här och exlusivt där...mgs till xbox....conviction...allting exlusiv till xbox360...

Detta dock kommer inte lyckas! Natal är dömd att misslyckas!

You wish

Medlem

Men orka, vill man hålla på med sådant så får man ta och köpa ett Wii. Varför var filmen så creepy btw?

Medlem
Skrivet av speurk:

Riktigt nice att föra konversation med xboxen:D

AHH skynet snart tar xboxen och bombar oss.:)


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

"- Vi vill försöka nå platsen där planet var när man senaste hade kontakt med det. Vilket är ungefär 120 mil nordöst om Natal, säger Jorge Amaral, talesperson vid brasilianska flygvapnet till Globo tv."
Från Expressen.

Kallt av Microsoft att släppa "Natal" samtidigt som 250pers dött i en olycka på Natal. Iofs inte bekräftat än, men dom lär ju vara stendöda.

Medlem

can you say.... eyetoy-ripoff?

Medlem

Tror det kan bli bra. Nintendo har få rena motionsense-spel (wii sports, warioware etc) som förvisso är riktigt kul. Sedan finns det massor av halvmesyrer där motionsense endast förstör.

Det fina med Xbox 360 med natal är att man kan ha vanlig hederlig kontroll för vanliga spel och natal blir renodlat för spel som är till för den istället för halvtaffliga försök att blanda. Såsom skaka handleden för att slåss i zelda (dumt i längden).

Medlem

Detta måste ses som årets flopp! Det är inget hot för Nintendo överhuvudtaget, känns bara löjligt att stå upp och flaxa med ben osv..

Medlem

Jag kan nog dra paralleler mellan detta och Nintendos Dual-Screen då man antagligen kommer få se specifika spelmoment som utnyttjar just detta. Det blir förmodligen ingen bakåtkompatibilitet dock, sen så blir det ju nog bara vissa spel som inkluderar stöd för det.

Kan bli något, men jag ser inte hur man styr ett helt spel på detta sättet. Hoppas få se prov på spel som utnyttjar funktionen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Förstår inte varför vissa här inne tror att vanliga spel med kontroller kommer försvinna för Natal kommer in i bilden. Det är ju bara ett tillägg, och perfekt till partyspel, workout lir och sådant.

Vissa verkar även tro att den gamla kontrollen slutar att fungera med spelen. Ganska komiskt. (ååååh hur kommer det bli med fps spelen, blabla. Använd den gamla kontrollen kanske?)

Det är bara att inse att det är en stor sak, och långt ifrån nintendos och sonys nuvarande/kommande rörelse kontroller. Men folk har svårt för att erkänna att MS kan ha gjort något bra för de är ju EVIL.. patetiskt..

Medlem

Dom kan väl i alla fall göra ett klipp där dom inte slänger in massa fuskklipp. Folk kommer bara bli så extremt besvikna när dom inser att det inte kommer vara som på klippet.

Medlem

finns många typer av spel som natal kommer suga på. tillex gears of war typ spel.. hur i H-E ska man kuta å ta cover å skit med natal? å nog kommer natal rensa upp vardagsrums bordet. man måste ju möblera om hela rummet för att använda skiten.
all denna motion control kommer ta död på spel marknaden.. iaf den för " riktiga" gamers för den typen av spel kommer försvinna.

microsoft har asgt att dom har som mål att göra sig av med den "traditionela" kontrollen helt å hållet.

12
Skriv svar