Konsoll spelens pris och Pc spelens pris

Medlem
Konsoll spelens pris och Pc spelens pris

Direkt till min fundering.
Man ser ju i butiker och sånt att Konsol spel kostar mer än dator spel. vanligt för nya ps3/Xbox360 är ju 699 kr medan Pc spelen brukar kosta 499kr nya.
Är det inte pc spelen som laddas ner allt för ofta och skulle behöva en extra slant ??
Tycker ps3 och xbox spelen skulle sänkas lite :/


signatur

Rawr

Medlem

Var det inte tvärtom förr i tiden? Sen beror det väl på att det är consol som gäller nu.

Medlem

PC spelen är billigare pga piratar tankar ner spel och dom säljer dåligt.

(enligt företagen iallafall :> )

så vem är det synd om XD


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

hmm, billigare för att folk laddar ner. låter hel sjukt. (dags o ladda 24/7 för billigare spel) /P.s Ja skämta ^^


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Direkt till min fundering.
Man ser ju i butiker och sånt att Konsol spel kostar mer än dator spel. vanligt för nya ps3/Xbox360 är ju 699 kr medan Pc spelen brukar kosta 499kr nya.
Är det inte pc spelen som laddas ner allt för ofta och skulle behöva en extra slant ??
Tycker ps3 och xbox spelen skulle sänkas lite :/

Problemet är att höjer de priset på PCspel kommer ännu fler ladda ner dem eftersom att huvudorsaken många personer som laddar ner spel anger är just "Spel idag är för dyra så jag har inte råd annars".


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Crawller:

Man ser ju i butiker och sånt att Konsol spel kostar mer än dator spel. vanligt för nya ps3/Xbox360 är ju 699 kr medan Pc spelen brukar kosta 499kr nya.

Priserna uppe hos EB games Haparanda? Jag skulle mer säga 550 mot 400 för nya fräsha spel

Jag tror skillnaden beror på att en gång i tiden så såldes det mer PC spel än konsoll spel så affärerna fick mass rabatt. Sendan har konsumenterna vant sig vid dessa priser och de skulle absoult inte pröjsa 600 spänn för PC nu. Alltså måste affärerna ha kvar sina priser.

Alt.2 Efter som det är lättare att ladda ner till PC så kan inte affärerna gå hur långt som helst utan att PC spelarna faktiskt laddar ner. Precis som herrn över sa


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

00a
Medlem

Har för mig att konsol spelen är dyrare eftersom utvecklarna måste betala någon typ av licens för att utveckla sina spel till vald konsol.

Medlem

Det är som Joel1992 säger, konsolskaparna tar ut en licensavgift.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jupp - och licensen, i sin tur, tas ut därför att Sony och gänget inte tjänar många ören på sina konsoller. Det är spelen dom drar in stålarna på.


signatur
Medlem

det är väl tom så att de går back på konsollerna, något de tar igen på spelen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Beror på försäljningsiffror, säljer en konsoll nog bra så gör företaget plus, då att de går minus oftast beror på att utvecklingskostnader räknas in i det hela.

Wii går nog med rätt brutal vinst tror jag.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Tack föra alla svar nu vet jag ^^


signatur

Rawr

Medlem

PS3 spel kommer på dyrare format också. Kan vara en bidragande orsak till högre pris på dom.
Medan pc o 360 kommer på DVD som är billigt.

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

PS3 spel kommer på dyrare format också. Kan vara en bidragande orsak till högre pris på dom.
Medan pc o 360 kommer på DVD som är billigt.

Så PS3 har alltså spelen på blu-ray-skivor?:O
Inte undra på att dem kostar ca 600kr så fort det är nytt (med vissa undantag).:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

De flesta spelen till X360 kostar också runt 550-600 så skillnaden är minimal, det är på konsollerna i sig som priserna skiljer sig mycket.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar