Ultimata beviset för att Gud är universums Orsak! (Vi tar det i 7 steg)

Inaktiv
Ultimata beviset för att Gud är universums Orsak! (Vi tar det i 7 steg)

.
(Det finns bara 2 alternativ...antingen var det en Högre makt som skapade universum, eller så var det ett gäng med stendöda stenflisor, som Big Bang-kreationister gör gällande...vilket av alternativen verkar mest logisk?)

GUD DET ENDA LOGISKA!

VEM ANNARS SKULLE HA SKAPAT UNIVERSUM?

Att Gud, allas vår gemensamma evige Skapare, med nödvändighet måste ha skapat vår temporära materiella värld, får vi här ett grymt starkt logiskt bevis för!

Häng med här, SJU LOGISKA STEG, punkt för punkt!

1. Eftersom vårt universum, den materiella världen, inte kan ha funnits för evigt* så måste den någon gång ha skapats! (För några miljarder år sedan, enligt Veda-skrifterna)

2. Det måste av nödvändighet finnas en ursprunglig ORSAK**, dvs Skapare av universum! Kausalitetslagen kräver en Orsak!

http://en.wikipedia.org/wiki/First_cause_argument

3. Eftersom skapandet av universum inkluderade den relativa rumtiden***, så måste Orsaken/Skaparen av nödvändighet ha befunnit sig i den absoluta rumtiden, dvs i den andliga dimensionen, i den eviga andliga världen, innan Han skapade vårt materiella universum!

Den absoluta andliga världen (Guds framsida) är källan, grunden till vår relativa materiella värld (Guds baksida)! Allt relativt är nämligen relaterat till det absoluta, beroende av det absoluta, på samma sätt som mörker är relaterat till ljus och kyla är relaterat till värme! Godhet här i den materiella världen är på samma sätt relativt, relaterat till det absolut goda i den andliga världen, där ingen ondska finns!

4. Detta innebär att Orsaken till universum nödvändigtvis måste vara EVIG****, eftersom Han inte är bunden eller påverkad av vår temporära relativa rumtid, som Han ju själv har skapat!

Att Gud är evig, innebär ju naturligtvis att Han har existerat i all evighet, utan att någonsin ha skapats, eftersom vår temporära relativa rumtid inte existerar i den andliga världen. Där råder nämligen en evig nutid, där inget föds, åldras eller dör! Även vi själar, minigudar, är eviga till vårt väsen! Att fråga vem som skapade Skaparen är för övrigt lika ologiskt som att fråga vem som vann över Vinnaren, eller vad som kommer före A i alfabetet!

5. Detta medför också att Orsaken måste vara ett LEVANDE väsen, en individ, eftersom allting i den andliga världen är levande individer, dvs medvetet och levande (LevAnde), i motsats till vår materiella värld, materia, som är omedvetet och dött! Det är bara när den medvetna levande andliga energin - den medvetna själen - finns i materien, i den omedvetna materiella energin, som materia tycks leva!

6. Med tanke på att den inbillade Big Bang-smällen vare sig är en levande individ eller är evig, vilket ju alltså är en förutsättning för universums Skapare, så kan Big Bang omöjligen vara universums Orsak! Vi kan därmed utesluta den absurda hokuspokus-teorin att universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet och sprängt sig själv i bitar likt en självmordsbombare, i en stendöd IQ-befriad Big Bang!

Hur någon vid sina sinnens fulla bruk kan tro att ett gäng med stendöda, informationsfria exploderande stenflisor skulle ha haft den kompetens och IQ som krävdes, för att konstruera, organisera och koordinera fram vårt fantastiskt intelligenta universum, torde snarast genomgå en grundlig mental hälsokontroll....smällar, kollisioner och explosioner kan endast resultera i KAOS och förintelse, inte i den fantastiska ordning, harmoni och balans som råder i universum!

7. Bara någon med en SUPER-IQ kan ha skapat vårt superkomplexa, perfekt lagbundna, finkalibrerade intelligenta universum!

Skaparen av vårt universum lever och verkar i den andliga dimensionen och är evig, och kallas populärt för Gud! Gud är levande, medveten och intelligent, och är naturligtvis orsaken till allt liv, medvetande och intelligens som finns här i den materiella världen!

Faktumet att liv, medvetande och IQ finns här i den materiella skapelsen (verkan), bevisar att det även måste finnas hos Skaparen av skapelsen (Orsaken), eftersom en verkan naturligtvis inte kan ha något som dess Orsak inte har!

Anmärkningar:

* (punkt 1) Om den materiella världen skulle ha funnits för evigt, så skulle vi aldrig kunna befinna oss i nuet, eftersom det skulle ta en evighet att överhuvudtaget komma till nutid från dåtid! Universum kräver alltså en begynnelse, en början, för att nuet ska kunna passera från dåtid till framtid! Utan någon början, ingen dåtid eller framtid!

** (punkt 2) Eftersom tiden här i materians värld har en början - i den andliga världen råder en evig nutid - så måste någon ha orsakat den! Orsaken kallas populärt för bokstavskombinationen G U D, men är man allergisk mot just denna bokstavskombination och gillar någon annan bättre, fine!

*** (punkt 3) Den relativa rumtiden är inte evig, utan skapas alltid initialt när den materiella världen skapas! Den materiella världen skapas och förintas om och om igen, i ett evigt cykliskt förlopp, i takt med Guds in- och utandning, i Hans form som Maha-Vishnu! När Gud andas in dras allting in i Honom och när Han andas ut expanderas allt ut ur Honom, ur Hans transcendentala kroppsporer! Alla materiella universum skapas ur det "Kosmiska Ägget" (utan explosioner), av vår skapargud Brahma, som är en avatar av Gud!

**** (punkt 4) Att Gud är evig är inget konstigt alls, med tanke på att t.o.m. Hans energier är eviga! Termodynamikens 1:a lag (Energiprincipen) bekräftar nämligen att energi vare sig kan skapas eller förintas! Detsamma måste då givetvis gälla även själva energikällan, Gud, den evigt Energiske:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Energiprincipen

SLUTSATS:

Precis, logiskt sett kan det omöjligt vara någon annan än vår Allsmäktiga Allvetande Skapare, Gud, som skapade universum!

Den fiktiva inbillade Big Bang finns endast, måste vi härmed vara överens om, i fantasin hos Big Bang-kreationister! Detta fantasifoster (Bing Bang) sägs ju till råga på allt ha varit stendöd, medvetslös och totalt IQ-befriad....därmed är Big Bang för alltid diskvalificerad från alla diskussioner kring vad som var Orsaken till universums intelligenta skapelse!

Att tro att vårt perfekt lagbundna superkomplexa universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet - flummigare än magi till och med, där det i alla fall finns *någon* som trollar, med *någonting* - i en hokuspokus-explosion, är lika idiotiskt som att tro att CERN och LHC skulle ha stått färdigkonstruerad och klar för drift, efter en liknande IQ-befriad hokuspokus-explosion!

_______________________________________________________________

"I want to know how God created this world. I'm not interested in this or that phenomenon, in the spectrum of this or that element. I want to know His thoughts; the rest are details."

(From E. Salaman, "A Talk With Einstein," The Listener 54 (1955), pp. 370-371, quoted in Jammer, p. 123.)

"What I am really interested in, is knowing whether God could have created the world in a different way; in other words, whether the requirement of logical simplicity admits a margin of freedom."

(C. Seelig, Helle Zeit?Dunkle Zeit (Europa Verlag, Zuürich, 1956), p.72, quoted in Jammer, p. 124.)

- Albert Einstein

"Gravitationen förklarar planeternas rörelser, men den kan inte förklara vem som satte planeterna i rörelse. Gud regerar över allt och vet allt som ska och kan göras."

"Detta det mest storslagna system av Sol, planeter och kometer, kan endast ha härrört från styrningen hos en intelligent och mäktig varelse." (Principia Mathematica)

- Sir Isaac Newton

VAD TROR NI, KÄRA VÄNNER?

VEM var det som skapade vårt fantastiskt komplexa universum?

VEM konstruerade, organiserade och koordinerade universum?

EN HÖGRE MAKT eller ett gäng med IQ-befriade STENDÖDA STENFLISOR?
.

Medlem

Jag tror inte du är klar här än:

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=6782

Du har redan fått påpekat för dig att det du säger inte innehåller någon form av logik.

Medlem

Wow, redan punkt ett är helt åt skogen. Gör om, gör rätt...

Min favorit är nog:

Citat:

Om den materiella världen skulle ha funnits för evigt, så skulle vi aldrig kunna befinna oss i nuet, eftersom det skulle ta en evighet att överhuvudtaget komma till nutid från dåtid!

Du har ju, per definition, också haft just en evighet på att ta dig till nutid. Fantastiskt, va? Precis den så mycket tid som behövdes!

Medlem

Big Bang var ingen explosion, det var en expansion av universum.

GUD går inte att bevisa, så antingen går man på fakta eller så börjar du helt enkelt tro på något.

Inaktiv
Skrivet av VacaGorda:

Wow, redan punkt ett är helt åt skogen. Gör om, gör rätt...

Min favorit är nog:

Citat:

Om den materiella världen skulle ha funnits för evigt, så skulle vi aldrig kunna befinna oss i nuet, eftersom det skulle ta en evighet att överhuvudtaget komma till nutid från dåtid!

Du har ju, per definition, också haft just en evighet på att ta dig till nutid. Fantastiskt, va? Precis den så mycket tid som behövdes!

Åt skogen?

Till och med de ateistiska vetenskapsmännen håller ju med om att universum skapades för ett antal miljarder år sedan!

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Big Bang var ingen explosion, det var en expansion av universum.

GUD går inte att bevisa, så antingen går man på fakta eller så börjar du helt enkelt tro på något.

Och vad orsakade expansionen, enligt er BB-troende?

Youtube-proffs

Om detta nu stämmer så har jag en fråga.

Vem födde gud? Hur kom gud fram?

Nej detta är lite för mycket faktiskt. Stenflisor it is.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Om detta nu stämmer så har jag en fråga.

Vem födde gud? Hur kom gud fram?

Nej detta är lite för mycket faktiskt. Stenflisor it is.

Bara här i den relativa rumtiden som skapelser sker!

Gud skapade ju även rumtiden, och är alltså inte bunden av tidens verkningar, alltså kan Han inte ha skapats av någon!

Gud är med andra ord EVIG!

Dessutom är det fullständigt ologiskt att tro att Ursprunget till allting, själv skulle ha någon skapare bakom sig, eftersom det ju inte kan finnas någon före det första!

För övrigt har stenflisor ingen som helst IQ eller information som skulle ha krävts för att fixa till universum!

Medlem
Skrivet av PhD:
Skrivet av nils45:

Big Bang var ingen explosion, det var en expansion av universum.

GUD går inte att bevisa, så antingen går man på fakta eller så börjar du helt enkelt tro på något.

Och vad orsakade expansionen, enligt er BB-troende?

Ingen aning. Men om jag skulle tro på något skulle jag säga GUD.

Youtube-proffs

Castorfiber kommer ha kul hela natten med denna tråden.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Alltså du börjar gå lite för långt. Du kanske borde läsa på lite mer innan du tar citat ur sitt sammanhang? "Einstein's use of "God", as a metaphor for nature or the mysteries of the universe."
Intressant att kalla vetenskap "IQ-befriad" när man sitter och spyr ut historier som man inte kan bekräfta.

Roligt att du pratar om två olika "teorier" (med mer eller mindre bakomliggande belägg) utan att ens ha satt dig in i Big Bang-teorin övht.
"Ett vanligt missförstånd rörande Big Bang är att teorin beskriver en explosion i likhet med en bomb. Skillnaden mellan expansionen som Big Bang-teorin beskriver och en vanlig expansion är att den vanliga expansionen sker i ett befintligt rum medan universums expansion är en expansion av själva rummet i sig självt."

Sedan att kalla dina punkter för "bevis" är ju helt befängt, du gillar att provocera människor?

Jag ska dra ner argumentationen på din nivå lite.
x Om nu "Gud" är en energikälla varför kallar man "Gud" för "Han" och inte "Det"? Och varför kalla det "Gud" och inte "absoluta energin".
x Hur kan endast energi prata till andra?
x "levande (LevAnde)" - Så på engelska heter det "lifeSPIRIT" och inte "living"?
x "kan därmed utesluta den absurda hokuspokus-teorin att universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet"
Den blev istället framtrollad av nån eneriggubbe? otroligt lågiskt.
x Definiera "SUPER-IQ".
x Jag förstår inte hur du kan se att orsaken till att universum skapades är "Gud". Vad är orsaken egentligen? Ville "Gud" ha något att kolla på?

Nä, fan. Jag orkar inte längre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av PhD:

Gud skapade ju även rumtiden...

Vetenskaplig fakta på det eller ska jag bara tro dig till orden? (Jag lovar dig, det gör jag inte)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av båtsman:

Jag tror inte du är klar här än:

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=6782

Du har redan fått påpekat för dig att det du säger inte innehåller någon form av logik.

Inaktiv
Skrivet av nils45:
Skrivet av PhD:
Skrivet av nils45:

Big Bang var ingen explosion, det var en expansion av universum.

GUD går inte att bevisa, så antingen går man på fakta eller så börjar du helt enkelt tro på något.

Och vad orsakade expansionen, enligt er BB-troende?

Ingen aning. Men om jag skulle tro på något skulle jag säga GUD.

Men om du nu INTE VET vad som orsakade din expansion, hur kan du då utesluta explosionen?

Medlem
Skrivet av PhD:
Skrivet av VacaGorda:

Wow, redan punkt ett är helt åt skogen. Gör om, gör rätt...

Min favorit är nog:

Citat:

Om den materiella världen skulle ha funnits för evigt, så skulle vi aldrig kunna befinna oss i nuet, eftersom det skulle ta en evighet att överhuvudtaget komma till nutid från dåtid!

Du har ju, per definition, också haft just en evighet på att ta dig till nutid. Fantastiskt, va? Precis den så mycket tid som behövdes!

Åt skogen?

Till och med de ateistiska vetenskapsmännen håller ju med om att universum skapades för ett antal miljarder år sedan!

Jag har inte påstått att vårt universum inte har en "början", jag säger bara att du har helt fel i att nutid inte skulle inträffa ifall tiden var evig.

Ser du inte själv det ironiska i att du gör en stor show av att ditt resonemang skulle vara logiskt, också klantar du till det så där grovt redan på första punkten?

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av PhD:

Gud skapade ju även rumtiden...

Vetenskaplig fakta på det eller ska jag bara tro dig till orden? (Jag lovar dig, det gör jag inte)

Om du nu tror på den absurda hokuspokus-smällen, så måste det ju vara enormt mycket lättare att tro på att vår evige Skapare även skapade rumtiden!

Vem annars skulle ha skapat rumtiden?

Några mer logiska alternativ?

Medlem

Antingen så är han sveriges forums största troll just nu, vilket jag betvivlar.
Eller så är han bara någon förvirrad, hjärntävttad unge som söker bekräftelse och känslan av att "påverka".
Hans omogenhet vad gällande resonemang och argumentering är slående så jag har svårt att tro att han rört sig utanför sin kristna friskola.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Polish:

Castorfiber kommer ha kul hela natten med denna tråden.

Inte alls. Jag orkar inte ens läsa inlägget. Min enda övriga tanke (förutom det uppenbara om forumtroll) är: Tänk om all denna energi kunde användas till/läggas på något nyttigt.

Phd - välj ett forum och stanna där/här. Du är som telefonförsäljare och reklam rolled into one.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Polish:

Om detta nu stämmer så har jag en fråga.

Vem födde gud? Hur kom gud fram?

Nej detta är lite för mycket faktiskt. Stenflisor it is.

Stenflisor it is, ja!

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Antingen så är han sveriges forums största troll just nu, vilket jag betvivlar.
Eller så är han bara någon förvirrad, hjärntävttad unge som söker bekräftelse och känslan av att "påverka".
Hans omogenhet vad gällande resonemang och argumentering är slående så jag har svårt att tro att han rört sig utanför sin kristna friskola.

vore ju iofs kul om vi fick en svensk venomfangx (youtube) här på forumet

Medlem

PhD, eftersom vetenskapen inte har sagt något om gud skapade allt eller inte är dina argument ganska meningslösa. Vetenskapen försöker bara förklara VARFÖR saker och ting ser ut och agerar som dom gör. Men visst om nu gud skulle ha skapat allt, så frågar jag dig vilken gud? Finns ju ett par att välja mellan. Och hittills har inga av de "heliga" böcker som finns hållit måttet nånstans. Speciellt då varenda en av dom skrivits och tolkats av människor. Inte "gud".

Sen var det ju tyvärr inge speciellt mycket "logik" i ditt inlägg. Synd att det inte är på engelska, då skulle jag kunna skicka in det till www.fstdt.com . Undrar om babelfish kan ordna det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

min reaktion till den här tråden:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Sen var det ju tyvärr inge speciellt mycket "logik" i ditt inlägg. Synd att det inte är på engelska, då skulle jag kunna skicka in det till www.fstdt.com . Undrar om babelfish kan ordna det.

Google Translate fixar:

[info].
(There are only 2 options ... either there was a higher power created the universe, or so it was stone dead stone chips, as the modern myth claims ... which of the options seem the most logical?)[/info]

GOD only logical!

Who else would have created the universe?

God, all our common eternal Creator, must necessarily have created our temporary material world, we here a cruel strong logical proof!

Join here, SEVEN logical step, point by point!

1. Since our universe, the material world, can not have been around forever *, then it must be ever created! (A few billion years ago, according to veda-scriptures)

2. It must of necessity be an original REASON **, that the Creator of the universe! Kausalitetslagen requires a Cause!

http://en.wikipedia.org/wiki/First_cause_argument

3. Since the creation of the universe included the relative Spacetime ***, it must cause / creator of the necessity to have been in the absolute Spacetime, that in the spiritual dimension, in the eternal spiritual world, before He created our physical universe!

The absolute spiritual world (God's face) is the source, the foundations of our relative material world (God's Back)! Everything is fairly related to the absolute, dependent on the absolute, just as darkness is related to lighting and cooling is related to the heat! Goodness here in the material world is in the same way relative, related to the absolute best in the spiritual world, where no evil exists!

4. This means that the cause of the universe is necessarily ETERNAL ****, because he is not bound or influenced by our temporary relative Spacetime, as he himself has created!

God is eternal, the course that he has been in existence for all eternity, without ever being created, because our temporary relative Spacetime does not exist in the spiritual world. Where there is an eternal present, where nothing is born, grow old or die! While we souls, mini-gods, is eternal for our service! The question of who created the Creator is also equally illogical to ask who won over the winner, or what comes before A in the alphabet!

5. It also means that the reason must be a living creature, one individual, because everything in the spiritual world is living individuals, that is consciously and live (live), in contrast to our material world, material, which is unconscious and died! It is only when the conscious living spiritual energy - the conscious soul - is in the matter, in the unconscious physical energy, that matter seems to live!

6. Given that the supposed Big Bang-bang is neither a living person or is eternal, which is therefore a prerequisite for the Creator of the universe, so can not possibly be the Big Bang universe CAUSE! We can thus eliminate the absurd HEY PRESTO theory that the universe would have magically itself from nowhere and blown himself to pieces like a suicide bomber, in a dead IQ-exempt Big Bang!

How anyone in their right mind can believe that the use stone dead, freedom of information exploding stone chips would have had the skills and IQ required, to construct, organize and coordinate our wonderfully intelligent universe, should continue to undergo a thorough mental health .... Knocks , Collisions and explosions can only result in chaos and destruction, not in the glorious order, harmony and balance that exists in the universe!

7. Only someone with a SUPER-IQ may have created our super complex, perfect lagbundna, finkalibrerade intelligent universe!

Creator of the universe live and work in the spiritual dimension and is eternal, and called for popular God! God is alive, aware and intelligent, and, of course, is the cause of all life, consciousness and intelligence that exists here in the material world!

The fact that life, consciousness and IQ is here in the material creation (effect), proves that it also must reside on the Creator of creation (reason), as an effect of course can not have something that does not have its CAUSE!

Notes:

* (1) If the material world would have been around forever, so we would never be able to find ourselves in the moment, because it would take an eternity to even get to the present from the past! The universe thus requires a beginning, a beginning, to present to be able to pass from the past and future, but the beginning, no past or future!

** (Paragraph 2) Since the time this material world has a beginning - in the spiritual world is an eternal present - so someone must have caused it! The reason is called popular in the letter combination "God, but you are allergic to this particular letter combination, like any other better, fine!

*** (Paragraph 3) The relative Spacetime is not eternal, but always created initially in the material world is created! The material world is created and destroyed again and again, in an eternal cyclical processes, in line with God's in-and exhalation, in His form as Maha-Vishnu! When God breathed in others everything into Him, and when he breathes out decompress everything out of him, out of His transcendental body spores! All the material universe is created out of the "cosmic egg" (without the explosions), of our skapargud Brahma, who is an avatar of God!

**** (Paragraph 4) that God is eternal is nothing strange at all, given that even His energy is endless! Thermodynamics 1st Law (Energy Principle) confirms that energy can neither be created or destroyed! The same must of course also apply themselves power source, God, the eternal Energetic:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Energiprincipen

CONCLUSION:

Like, logically, can not be anyone other than our Allvetande Almighty Creator, God, who created the universe!

The fictitious imagined the Big Bang is only available, we have the honor to be agreed, in the imagination of the Big Bang-believers! This fantasy fetuses (Bing Bang) says is on top of all have been dead, unconscious and total IQ-exempt .... thus is the Big Bang forever disqualified from any discussion of what was the cause of the universe intelligent creature!

To think that our perfect lagbundna super-complex universe would have magically himself from nowhere - woolly than magic and even, where in all cases, there * any * that magics, with * anything * - in a HEY PRESTO-explosion, is equal stupid as to think that the CERN and the LHC would have been completed constructed and ready for operation, following a similar IQ-exempt HEY PRESTO-explosion!

_______________________________________________________________

"I want to know how God created this world. I'm not interested in this or that phenomenon, in the spectrum of this or that element. I want to know His thoughts; the res
t are details. "

(From E. Salaman, "A Talk With Einstein," The Listener 54 (1955), pp. 370-371, quoted in Jammer, p. 123.)

"What I am really interested in, is knowing whether God could have created the world in a different way, in other words, whether the requirement of logical simplicity admits a margin of freedom."

(C. Seelig, Helle Zeit? Obscure Zeit (Europe Verlag, Zuürich, 1956), P.72, quoted in Jammer, p. 124.)

- Albert Einstein

"Gravitation explain planetary movements, but it can not explain who set the planets in motion. God reigns over everything and know everything that should and can be done."

"This is the most magnificent system of the Sun, planets and comets, could only have derived from the management of an intelligent and powerful being." (Principia Mathematica)

- Sir Isaac Newton

BELIEVE WHAT YOU, MY DEAR FRIENDS?

WHO was it that created our universe tremendous complexity?

WHO designed, organized and coordinated the universe?

A higher power or stone dead stone chips?
.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Jag betalar den forummoderator som stänger ner den här tråden, den är inte skapad för att diskuteras i utan enbart för att PhD vill ha flamewars.

Hade det inte varit så hade han inte gått på så starkt, motiverat sina argument så dåligt eller lagt fram sina argument på det vis han gjorde.

Och detta.....

"Om du nu tror på den absurda hokuspokus-smällen"

Det finns bra mycket mer bevis på big bang än vad det finns om någon form av högre makt, så lägg ner är du snäll, vi som stödjer vetenskapen kan iallafall motivera med annat än utstuderade former av "Jag känner i mitt hjärta att Gud finns".


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Bah, inser ni inte att vi bara är en avancerad version av Spore för några Aliens!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

[ia=8645]

mullins ingrip innan jag blir irriterad.. Religionsdiskussioner hör inte hemma på något forum tycker jag. Det ska göras face-to-face..

Medlem

Ska vi kalla det kosmiska ägget för gud eller stenflisor!? Jag har fått lära mig att det från början handlade om en ur-atom med en enorm energiladdning som sedan exploderade (Big Band). Tror att forskarna drog den slutsatsen när de upptäckte att vi fortfarande kan se att galaxer expanderar. I värmen från den begynnande explosionen skapades helium och väte, något senare sitter vi här och diskuterar saken. man ska förstås alltid vara lite skeptisk till vetenskap som behandlar något så ofantligt avlägset. Att ge sig ut i det metafysiska för att finna svaren är inte något för mig.

Medlem

PhD - Du har ingen aning om det här va?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ujuj, hjärntvätt e läskiga grejer.

Roligt med sånahär fanatiker dock, vem försöker dom omvända egentligen? Inte hoppar vi icketroende runt i troende forum med trådar i stil med "7 logiska argument till att er gud INTE finns"?

Om de var så säkra i sin tro så skulle dom ju inte behöva spamma runt i forum med idiotiska såkallade "argument" och försöka övertyga andra.

Om det nu vore så att det fanns en gud, hur kommer det sig att *han inte visar sig?
Håller en presskonferens eller nått? Utför lite underverk som ALLA på hela jorden kan ta del av, (Jamenar han ska ju vara allsmäktig, kan inte vara jobbigare än pilla sig i naveln framför bingolotto då).

Varför vill *han att folk ska TRO blint på honom, gentemot VETA med 100% säkerhet att han finns? (inte veta som troende VET att det finns en gud, utan VETA som att passera honom på gatan o växla några ord o be om en autograf.)

Och vilket tjat om rumstid, varför skulle en gud ha hittat på tiden för?

Människan har hittat på tid, tid finns inte för universum.
För universum finns bara omvandling av energi och materia, det var människan som kände sig tvungen att applicera en måttenhet för det, kallad tid.

*fyll i passande benämning.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

123
Skriv svar