Nästa Metal Gear Solid till... 360

Medlem

kanske något nytt på ps3 fronten eller wii fronten då?

Medlem

Kom det som en överaskning för alla att spelet kommer att handla om Naked Snake(Big Boss)?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv
Skrivet av Sito:

Skall bli kul och se hur dom löser cgi sekvenserna samt okomprimerat ljud på en 7 gigs DVD lol

Okomprimerat ljud låter dumt. Däremot är förlustfritt (lossless) komprimerat ljud ett alternativ för de som vill ha maximal kvalite.

Angående utrymme, de kanske har färre CGI sekvenser eller så släpps spelet på 2 DVD.

Medlem

Bara det kommer till PS3 så är jag nöjd.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Bara det kommer till PS3 så är jag nöjd.

Om Microsoft hade haft det som en exklusiv titel hade de slagit på stora trumman när de annonserade det. Så det bör definitivt komma till båda systemen. De dubblar sin kundkrets på det sättet, vilket ger mer pengar i kassan.

Medlem

Ge oss ett riktigt nytt metal gear solid till ps3 istället för något halvdant till xbox , för dom skivorna klarar inte ens av cutscenerna osv.
ge oss mer metal gear..

Medlem
Skrivet av Sito:

Skall bli kul och se hur dom löser cgi sekvenserna samt okomprimerat ljud på en 7 gigs DVD lol

Dock så använder inget MGS spel CGI filmer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

hörde nyss att kojima gänget kommer att meddela under ps3 tiden att mgs med solid snake i vietnam kommer att släppas. För 360 ser det ut att vara story med raiden...

Sannt eller inte?

Medlem

Sony förlorar sina bäst exklusiva spel serier en efter en såsom FF och MGS. Om du ska spela spel så är X360 mycket billigare om du däremot också vill se film i blue ray så är väll PS3 värt pengarna.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

jag hoppas vi ps3ägare får spelet också, annars borde han inte hypat maskinen som han gjorde iom mgs4.

dock älskar jag tanken på att vi nu får uppleva mgsvärlden ur andra karaktärers synvinklar. Vore hur coolt som helst om vi fick spela igenom och uppleva revolvers liv!!!!

MGS4 var ju (hoppas jag) slutet på sagan men det är så mycket som hänt i mgs världen som snake inte varit inblandad i som kan bli en hel drös med spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Öh alltså, visst faen sa dom på konferansen precis innan L4D 2 att de 10 efterföljande titlarna kommer att vara Xbox 360 exklusiva? Jag är 99,9% säker på att det sades.. Så enligt MS så är MGS: Rising exklusivt till 360n vilket vore ett enormt slag i ansiktet på Sony och deras Ps3


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Man blir ju fundersam, Hideo har ju alltid ett kort i rockärmen och av vad jag kunde tolka av hans blyga framträdande var att han hade något mer att dölja, vad gör t.ex big boss på teaser siten? inget nämndes om det, sen kan man ju undra om det här spelet kommer följa serien över huvudtaget om det blir exklusivt, vilket om jag förstod det rätt att det skulle vara eftersom det presenterades efter att Microsoft killen sagt att "allt ni ser efter detta kommer vara xbox only etc." Hur ska de kunna hålla storyn igång när majoriteten av alla xbox ägare inte har spelat de tidigare spelen eller åtminstone inte 4:an, så verkar det ju väldigt långsökt att Hideo skulle tro att alla PS3 ägare och fans skulle köpa en Xbox för att fortsätta spela spelen, och alla dessa xbox ägare skulle köpa ett ps3 för att ens fatta storyn, men men själv bryr jag mig inte så mkt då jag har båda konsolerna, men man undrar hur dom har tänkt sig blir intressant å se i framtiden.

Inaktiv

Man var ju inte solid snake i metal gear 3 utan big boss / naked snake.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

vilken jefla traitor

Inaktiv

Vilket skit :S
Exklusivt my ass..

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Ingen Solid Snake.
Metal Gear är inte Metal Gear utan Snake.

Vad är MGS 3 då ?


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Inaktiv
Skrivet av BlåMes:
Skrivet av AstroCreep:

Ingen Solid Snake.
Metal Gear är inte Metal Gear utan Snake.

Vad är MGS 3 då ?

Och MGS 2, med Solid som en "side kick"

Raiden var en störig liten Puss* i MGS2 som bara gick hem i Japan. MGS 3 så var man farsan, eller ska man säga orginalet snake. Sen fyran så är han en gammal gubbe, skit kul...

Men men MGS äger endå, jag hade hoppas på en remake av MGS1 eller hideos MGS2.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Kommer detta INTE till PS3 så kommer alla PS3 MGS fanboys bli så hårt *öv**ullade av hela Konami gänget att dom inte kommer kunna sitta eller gå på toa i en hel månad!

Tur att man inte gillar MGS så jätte mycket. Tråkigt för fansen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Haha nu rasar alla ps3 fanboys


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag började grina när jag läste 360... Aja, sålänge det inte är exklusivt så överlever jag nog... :'(

Medlem

Coolt att man spelar som Raiden! Lightning Bolt Action ftw

Medlem

Utannonseringarna av exklusiva spel skedde efter att man sagt "Följande spel är exklusiva".

Metal Gear Solid: Rising avtäcktes en bit in på presentationen av kommande Live-funktioner, alltså inte under exklusiva spel. Det är ett sätt att förvirra "konsumenterna" och ge falska tankar om att det skulle vara exklusivt. Skulle spelet vara exklusivt så skulle man inte varit sena med att säga "Remember: Xbox ONLY".

Medlem

Grattis 360 ägare roligt att ni får ta del av metal gear serien också själv håller jag mig till min PS3. Känns lite märkligt med ett metal gear spel utan Snake men men går väl inte att dra med rollatorn på slagfältet Kan man gissa att Raiden får sitt egna spel nu när snake pensionerat sig?

Medlem

Fyfaaaan va glad ja blir! : D

Medlem

Nu har Xbotsen, för denna generation, spottat sin sista loska på MGS-serien. Gör mig både glad och ledsen.


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av Sito:

Detta är ju inte mgs4 utan en spin off på mgs utan snake. Skall bli kul och se hur dom löser cgi sekvenserna samt okomprimerat ljud på en 7 gigs DVD lol

ääh. som att det spelar någon roll om man inte har fet reciever osv

Medlem

Kul. Inte för att jag gillar MGS något speciellt, mest att det är en nagel i ögat på äckliga PS3 fanboys


signatur
Medlem
Skrivet av mosoloa1:

köper en xbox om dom inte släpper detta till ps3... svikar konami!

Jag håller med, det är ju för djävligt att företag försöker tjäna pengar. Jag menar vad ska de med pengar till?

Inaktiv

Är inte Snake med kan gott 360-folket behålla det.

Medlem
123
Skriv svar