Nästa Metal Gear Solid till... 360

Medlem

Najs :): Tur man har både konsolerna då

Medlem

Vad är det speciella med Metal Gear Solid? Och Snake? Som inte ens är någon huvudperson "egentligen"?

Skrivet av Exxo:

Vad är det speciella med Metal Gear Solid? Och Snake? Som inte ens är någon huvudperson "egentligen"?

Spelhistoriens mest invecklade berättelser?

För såna som mig som egentligen tycker illa om spel men gillar film och böcker så är det den intressantaste spelserien i hela spehistorien.

Snake som karaktär är inte så intressant egentligen. Ge honom ett eget spel så skulle det bli pisstråkigt. Det intressanta är mysteriet och de som ligger bakom händelserna i varje berättelse. Därför välkomnade jag Raiden och om det nu kommer en ny huvudkaraktär igen.
Jag menar, hur många gånger kan man blåsa samma huvudkaraktär och behålla trovärdigheten?

Medlem

Läste lite på Kojimas blog, alla PS3 fanboys som flippar ut. Vet inte om man skall skratta eller gråta. Hur kan folk bryr sig så mycket om ett spel?

Verkar inte allt för spännande, SC: Conviction verkar vara lite mer nära verkligheten. En cyborg-ninja? Snälla...

Skrivet av Hagman:

En cyborg-ninja?

Inte bara det.

Cyborg-ninja vs jätterobot och cyborg-ninja vs vampyr.

Kan du tänka dig nåt bättre?

Näe. Trodde inte det.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Exxo:

Vad är det speciella med Metal Gear Solid? Och Snake? Som inte ens är någon huvudperson "egentligen"?

Spelhistoriens mest invecklade berättelser?

Braid har en mer välskriven och vad jag hellre skulle säga "utvecklad" historia än MGS. MGS serien är full av dåligt berättande. Även om Yahtzee på Zero Punctuation är satire, så tycker jag att hans kritik mot kojima och MGS serien är väldigt korrekt.

länk till zero punctuation

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Braid har en mer välskriven och vad jag hellre skulle säga "utvecklad" historia än MGS. MGS serien är full av dåligt berättande. Även om Yahtzee på Zero Punctuation är satire, så tycker jag att hans kritik mot kojima och MGS serien är väldigt korrekt.

länk till zero punctuation

Jadå, det är helt legetim kritik, men ändå lyckas MGS fånga mig på ett sätt som inga andra spel (men däremot böcker och filmer) lyckas med. Trots helt skruvade karatärer och ett hav av galenskaper utan trovärdighet.

123
Skriv svar