Snart Dags...

Medlem
Snart Dags...

Snart dags att välja bland dom olika skolorna nu efter nian. Alltså en "linje"...

Vilken borde man gå?
edit, funderar på IT i V-ås. (IT-gymnasiet)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Går på Södertörn. Skit bra.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

vad har du för intressen? Vad vill du jobba med?


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

JAg funderar själv på om jag ska välja NV med inriktning Mate och data på Östra Real, Cyberg eller Hersby gymnasium(Lidingö). Det lutar år det hållet.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Trevligt Mina intressen är mest dator och musik så något i den stilen skulle inte sitta fint :D.

Skulle vilja veta lite mer vad man egentligen gör på IT med dator inriktning och så. (edit) Webbdesign är någonting jag verkligen är sugen på att lära mig mer av också


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

JAg funderar själv på om jag ska välja NV med inriktning Mate och data på Östra Real, Cyberg eller Hersby gymnasium(Lidingö). Det lutar år det hållet.

Äsch, kom till Thorildsplan och gå den linjen!

Tycker det är en sjukt kul linje, dock är programmering lite svårt i början.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Trevligt Mina intressen är mest dator och musik så något i den stilen skulle inte sitta fint :D.

Skulle vilja veta lite mer vad man egentligen gör på IT med dator inriktning och så. (edit) Webbdesign är någonting jag verkligen är sugen på att lära mig mer av också

Hejsan hå. Själv var jag del av den första klassen på IT-Gymnasiet i Västerås när skolan startade. Vet inte riktigt hur det är nu, var ju nåt år sedan nu.

Var såklart lite problem med lärare och nya kurser hit och dit, men överlag så är jag nöjd med mitt val, först och främst för att jag hade jävligt kul, mycket LAN blev det

Mycket eget ansvar på IT-Gymnasiet, vilket jag gillar starkt så hur mycket skolan kommer betyda är lite upp till dig själv. Att glida igenom IT-gymnasiet utan att direkt göra något är (var) fullt möjligt.

Have fun!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Låter kul SeniiL


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

SeniiL leder folk till förslappning med sin datorlinje där man inte behöver arbeta.

Vi behöver mer sådant folk!

SENIIL FOR PRESIDENT!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Spelutvecklingen är ett brinnande intresse för emj (nörd kanske:P)

Fått en möjlighet med att intervjua en DICE arbetare också, så man har lite mera kött på benen iallafall, bättre än skolans jefla studievägledare som fattar inte så mycket

Årestår och se vilket gymnasium man ska gå på, någon som har ett bra tips?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Lycka till! Livet är inte kört även om man "väljer fel", bara så du vet!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

JAg funderar själv på om jag ska välja NV med inriktning Mate och data på Östra Real, Cyberg eller Hersby gymnasium(Lidingö). Det lutar år det hållet.

Äsch, kom till Thorildsplan och gå den linjen!

Tycker det är en sjukt kul linje, dock är programmering lite svårt i början.

Thorrildsplan? Alldrig hört talas om. Mate och data fel linje säger du eller är tor grejen något slags ordspråk?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Addar en grej. Ni som har gått ut grundskolan. Visst finns det en regel som säger att samhället inte behöver konstnärer och musiker om inte allt annat funkar? Eller något sånt. Ni borde ha hört talas om den

(Hur passar det här in i tråden? Jo Sverige kanske är på väg in i en lågkonjuktur och därför kommer det inte vara kul att hålla på att utveckla spel.)


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Addar en grej. Ni som har gått ut grundskolan. Visst finns det en regel som säger att samhället inte behöver konstnärer och musiker om inte allt annat funkar? Eller något sånt. Ni borde ha hört talas om den

(Hur passar det här in i tråden? Jo Sverige kanske är på väg in i en lågkonjuktur och därför kommer det inte vara kul att hålla på att utveckla spel.)

Never heard off...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Trevligt Mina intressen är mest dator och musik så något i den stilen skulle inte sitta fint :D.

Skulle vilja veta lite mer vad man egentligen gör på IT med dator inriktning och så. (edit) Webbdesign är någonting jag verkligen är sugen på att lära mig mer av också

Jag går natur matte data med Musikprofil( ca 4-5 timmar extra musik i veckan) Är dock inträdesprov för själva musikprofilen. Nu vet jag inte vart du bor men detta är i kungsängen på upplands-bro gymnasiet.

Medlem

Låter kul, bor i området Fagersta. Liten stad några mil från Västerås :(.


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar