Medlem
Websida

Jag håller på att göra en hemsida. Och jag undrar hur man gör när man vill att en eld ska brinna ner och sedan komma in på startsidan! Någon som har någon idé:) te.x ett script eller något sådant?

Medlem
Skrivet av Power_Metal:

Jag håller på att göra en hemsida. Och jag undrar hur man gör när man vill att en eld ska brinna ner och sedan komma in på startsidan! Någon som har någon idé:) te.x ett script eller något sådant?

Spruta lite tändvätska på skärmen.

OnT: Sök lite på google, borde nog vara något script.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

hehe bra tips:P har inte hittat något script:(

Medlem

lära sig flash kanske?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

kan lite i flash men inte hur man gör sånt:(

Medlem
Skrivet av Power_Metal:

kan lite i flash men inte hur man gör sånt:(

Bara att lära sig finns inga genvägar att ta , hard work work ! :\


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

de förstår man väll:) men de borde väll finnas ett färdigt script någon stans?

Medlem
Medlem

Ett tips är att inte använda för mycket rörliga saker, sånt är en av de mest störande saker som finns på många hemsidor. Om vi bortser från popup reklam.

Medlem

den har inga rörliga saker förutom det här eld saken ja söker! skulle var tufft om man fick det att funka:)

Medlem

jag tipsar dig att inte ha någon rörlig eld på hemsidan ändå, så vidare det inte är tolvåringar du vill locka ;).

Medlem

de är inte till för tolvåringar utan det är en hemsida för en resturang och de ville ha en eld i början av hemsidan som slutar med att den går till startsida:)

Medlem
Skrivet av Famest:

jag tipsar dig att inte ha någon rörlig eld på hemsidan ändå, så vidare det inte är tolvåringar du vill locka ;).

what he said. (+ alla galna MCknuttar kanske)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

okej:D då undrar ja bara en sak till!! Om hemsidan ligger uppe på en server hur kommer han åt att ändra i den på ett enkelt sätt?

Medlem
Skrivet av Power_Metal:

okej:D då undrar ja bara en sak till!! Om hemsidan ligger uppe på en server hur kommer han åt att ändra i den på ett enkelt sätt?

antingen så ändrar han i html-koden med ftp-access eller så får du bygga sidan i t ex asp eller php och skapar/lånar ett admin-verktyg som han kan ändra innehållet med direkt på hemsidan.


signatur

thank you, come again

Medlem

får man en del av din lön om man hjälper till?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ne de kan du inte:P

Medlem

Hmm, känns som om att du borde ta och läsa någon bra guide eller kurs för detta. Eftersom att du inte verkar överdrivet erfaren och faktiskt gör den som annat än en hobby sida.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

arbetar med webbsidor/photoshop/flash i skolan:D så en del kan man men en del behöver man hjälp med:P

Medlem

Ta dig inte an jobb om du inte vet vad du pysslar med, här låter det som om du inte har en susning om vad som sker :p.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Agree. Börja lite lätt med HTML där det kanske blir bäst som nybörjare använda dig av iframes.


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar