Har du någonsin varit inne i henne?

Inaktiv
Har du någonsin varit inne i henne?

Har du någonsin varit inne i henne? Din dator alltså. Har du öppnat din stationära och tex bytt RAM minne? Jag gör en liten poll för att se hur det ligger till.

INNAN någon moderator skickar iväg den här tråden till ett ensamt område mitt ute i öknen(aka hårdvaruforumet) så vill jag ha en dag här så att jag kan få med dem som inte besöker Hårdvara så ofta. Om inte det går för sig så får jag hoppas at så många som möjligt hinner svara


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

varje nörd med självrespekt bygger sin dator själv. rolig rubrik förresten


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

Rolig rubrik förresten

Jag hoppas ingen blir upprörd av den bara


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Självfallet bygger man sin egen dator som den datorentusiast man är. Senaste gången jag var inne i datorn var väl igår då jag blåste bort damm för bättre kylning. Nått som borde göras oftare men det har jag inte tid med. Kan även tillägga att det är med viss hjälp av pappa som också är intresserad.

Medlem

Byggt min själv


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Byggt min själv


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av b0ne:

Byggt min själv


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

jag beställde ÄN färdig, men sen har man pillat lite.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Självklart har man varigt inne i henne. Då får man ju henne som man vill ha henne.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Går det att köpa en färdigbyggd dator ?????

Hehe ....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Självklart har jag varit inne i henne, ni borde komma, och sen titta på henne! Jag är ingen redig high tech super datornörd som alla på FZ är men det var inte så svårt att bygga ihop en dator faktiskt, bara du vet vilka grejjer du ska köpa. Om nåt inte funkar så tar du bara en gaffel och skrapar lite på kretsarna, som jag gjorde på mitt ljudkort, funkar nu galant.

Medlem

*Ja. Jag har t.o.m byggt hela datorn själv

absolut man är väll nörd :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ånej, är tekniskt svagsint. Litar fullt ut på företaget jag köper av och det har funkat hittills.Är fullkomligt skräckslagen för att börja operera och ha mig.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Har ju byggt den själv såklart!!, fast min är faktiskt en han, inte en hon...

Medlem

Vote: Ja, flera gånger.

Tidigare hade jag framförallt Windows-burkar på "lease" (Hem-PC eller vad det kallades) men självklart pillade man dit nytt grafikkort ibland m.m.

numera sitter jag på Mac (MacBook Pro, laptop alltså) men har skruvat bort locket under och kikat på batteriet och "RAM-luckorna", dock inte fått tummen ur röven och köpt mer RAM-minne... vilket jag borde göra, bara 2Gb i denna gamla dumburken hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Ja, har byggt den själv.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Ja, många gånger. Har byggt ihop flera datorer.

Medlem

Jag har byggt en dator från grunden.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tycker rubriken är lite lätt...missvisande.
Nej, jag har inte byggt min burk själv. Nej, jag får väl inte nörd-priset i år. Men då jag anser mig sakna det tekniska kunnandet köper jag hellre färdig, då vet man att allt fungerar.:)


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Nuvarande är byggd efter beställning men givetvis kan man öppna och byta allt själv.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av b0ne:

Byggt min själv

Medlem

Bygger alltid mina datorer själv. Gillar att bygga datorer. ^^ Brukar hjälpa vänner med att bygga datorer också.

Medlem

jag byggde inte henne själv, men visst är jag inne i henne då och då, specielt när hon blir för varm!, måste ju gå in o kyla ner henne med lite kylpasta

Medlem

har man byggt över 2000datorer själv så har det förlorat sin charm för länge sen , nästa burk kommer jag låta någon annan bygga


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd

Under mitt livs stilla gång har jag haft två egna datorer (varav den ena är rätt nyköpt). Båda dessa har jag byggt själv (eller rättare sagt med hjälp av några vänner).

Edit: Förutom det har jag även varit inne och mixtrat en hel del i alla stationära datorer i hushållet (5 st).

Medlem

jag har nog byggt några hundra datorer i mitt liv, plus alla mina egna såklart


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av b0ne:

Byggt min själv


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Byggt själv. Även bytt delar vid senare tillfällen.

Medlem

Jag har byggt det mesta själv, vissa saker ingick monterade i köpet, men grafikkortet, ram minnet och isoleringen för att nämna några exempel är hemma byggt.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Självklart har man varigt inne i henne. Då får man ju henne som man vill ha henne.

Du funderar inte på att skicka henne till doktorn om hon är varig innuti?

Min polare hjälpte mig med att bygga min dator fast efter det har man bytt processorkylare och nordbryggekylare och även grafikkort och minnen ett par gånger. Sedan måste man in då och då för att piffa upp henne.

12
Skriv svar