Crysis 2 tillkännagett

Robot
Medlem
Crysis 2 tillkännagett

Uuuuuuuusch.

Medlem

Då får man börja spara pengar till nya datordelar nu då:)

Medlem

-> till spelet

-> köpa ny dator igen

=

end


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Yes. Jag har längtat till 2an. Jag har inte spelar Warhead än men det känns inte som om det spelar jättemycket roll.

Inaktiv

Hmm... Hade inte Crytek sagt att Crysis kommer vara en PC-EXCLUSIVE FRANCHISE?
EA ligger nog bakom detta... Det känns extremt konstigt faktiskt, varför skulle dom släppa Crysis 2 på konsoller när typ ingen av dom spelat Crysis (1) ? Ajah hoppas detta inte minskar kvaliteten.. Förhoppningsvis låter dom free radical jobba på PS3/360 versionen medans dom gammla gubbarna på Crytek jobbar på PC.

Medlem

Jaha,får hoppas att det kommer en liten gameplay film

00a
Medlem

ingen grafikrevolution den här gången då. lite synd..

Medlem
Skrivet av JokieOne:

Hmm... Hade inte Crytek sagt att Crysis kommer vara en PC-EXCLUSIVE FRANCHISE?
EA ligger nog bakom detta... Det känns extremt konstigt faktiskt, varför skulle dom släppa Crysis 2 på konsoller när typ ingen av dom spelat Crysis (1) ? Ajah hoppas detta inte minskar kvaliteten.. Förhoppningsvis låter dom free radical jobba på PS3/360 versionen medans dom gammla gubbarna på Crytek jobbar på PC.

Nej, de ändrade sig pga alla jävla pirater (Nu är ju inte Crysis världens bästa spel, men man förstår hur de känner) De kollade ju upp med fildelningssajter och det hade blivit nedladdat 10 gånger mer än vad det köpts.

Jag tror att Crytek gör samtliga versioner, meningen med CryEngine3 är väl att det ska bli mer skalbart.

Hoppas att ingen av er som klagar har laddat ned det för då får ni skylla er själva...

Medlem

Fan va jag hatar konsoller alltså. Bara för att dom ska göra spelet till konsoller nu så kommer grafiken knappast bli revolutionerande och dessutom lär man få dras med att allt blir fördummat ordentligt och idiotiskt uppbyggda menyer.

Medlem

Bara för att det kommer till ps3 och 360 betyder det ju inte att det blir sunkigare. Förhoppningsvis blir det något mer optimerat än vad Crysis var. Jag har iofs inte hunnit skaffa warhead, kanske var bättre optat där.

I vilket fall så tyckte jag att Crysis var kick ass efter de första tråkiga sneakinguppdragen.

PS! Har för mig att de släppte en demo på hur motorn renderade på en ps3 för ett tag sedan. Såg helt ok ut. DS!


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Nej, de ändrade sig pga alla jävla pirater (Nu är ju inte Crysis världens bästa spel, men man förstår hur de känner).

Har ingenting med pirater att göra.

Att sälja ett PC exklusivt spel kan inte vara lätt. Relativt liten marknad jämfört med spel som släpps på PS3/360/PC.

Lägg sen till på det att Crysis när det kom krävde den absoluta high-end maskinerna för att spelas som det var tänkt. Då klipper man ner marknaden ännu mer.

Dom skyller på piraterna, men kom igen. Vem som helst kan se att spelet var dömt att floppa (iaf till viss del) vad dom än gjorde. Det krävde helt enkelt allt för mycket.

Ska dom sen göra en uppföljare så är det ju självklart att dom kommer dra ner en del på grafiken, och då finns det ingen anledning att inte även släppa det på konsolerna.

Medlem

Får hoppas att Crysis 2 bjuder på mer än bara grafik och effekter.
Crysis 1 i allmänhet var ju en ganska rejäl besvikelse när det kom till allt annat.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Då kanske man får reda på vad som hände med prophet?!

Medlem

Så jäkla snyggt var det ju inte, folk tyckte däremot att det var en gudagåva bara för att det var färgstarkt och avbildade paradisöar.

Helhetsmässigt var det inte så jäkla bra, och det var detaljfattigt.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Floppspel ju, hur mycket de än försöker så går det inte att dölja ett på sin HÖJD mediokert FPS till gudastatus med snyggt vatten och förstörbara träd.

Det är än idag i princip ospelbart med allt på max på riktigt brutala maskiner vilket bara är sinnes, så jävla snyggt är det inte. Spelet var för övrigt ointressant spelmässigt, kort, dåligt återspelningsvärde och värdelös multiplayer.

Nu försöker de som alla andra att tjäna pengar på sin mediokra produkt genom att vända sig till i många fall en mindre insatt, entusiatisk och krävande publik. A.k.a "konsollsvensson".

Men inte ovanligt att det dras fram piratsiffror det gör inte lika ont på egot som att inse att man skapat en dålig produkt.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av v1lle3:

Nej, de ändrade sig pga alla jävla pirater (Nu är ju inte Crysis världens bästa spel, men man förstår hur de känner).

Har ingenting med pirater att göra.

Aja, det var lite pga pirater också


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Mysigt. Men warhead tröttnade man snabbt på. Orkade inte ens spela ut det =/
CryEngine3 ser sjukt nice ut. Kan bli ett awesome lir.


signatur

Rawr

Medlem

Fy fan va sweet, Warhead e lätt en av de coolaste lir jag spelat

Medlem
Skrivet av Fisse:

Floppspel ju, hur mycket de än försöker så går det inte att dölja ett på sin HÖJD mediokert FPS till gudastatus med snyggt vatten och förstörbara träd.

Det är än idag i princip ospelbart med allt på max på riktigt brutala maskiner vilket bara är sinnes, så jävla snyggt är det inte. Spelet var för övrigt ointressant spelmässigt, kort, dåligt återspelningsvärde och värdelös multiplayer.

Nu försöker de som alla andra att tjäna pengar på sin mediokra produkt genom att vända sig till i många fall en mindre insatt, entusiatisk och krävande publik. A.k.a "konsollsvensson".

Men inte ovanligt att det dras fram piratsiffror det gör inte lika ont på egot som att inse att man skapat en dålig produkt.

Haha, känns verkligen som "surt sa räven om rönnbären", från en gamer med otillräcklig hårdvara att lira spelet.

Visst, jag håller med om att det var onödigt höga minimikrav för spelet och näst intill omöjligt att lira spelet på maxinställningar.
Men, det är ju lögn att påstå att det var ett mediokert FPS, även om man bortser från den rent grafiska orgasmen. Likt föregångsspelet FarCry, så var har ju Crysis några av FPSspelens mest avancerade och intressanta fiender vad gäller artificiell intelligens och attackmönster. Något som de byggt vidare på och till och med gjort bättre från FarCry.

Dessutom med ett jävligt kul vapenmodssystem och en dräkt, som öpnnar för nya taktiker, samt för en gångs skull en logisk ersättning av de annars urbota fåniga instant-läkning-medikitsen i de flesta andra spel.

Utspelat i en "halvöppen" värld. Ogillar spårvagns-FPS, där man vallas framåt och inte ens kan hoppa häckar (tex CoD och BIA). Gillar heller inte helt öppna världar, som lätt åsidosatt plotten för att spelaren ska ha helt fria val att göra vad de vill i en sandlåda.
Så Crysis ger en bra kompromiss mellan de båda.

Allt sammantaget med en helt ok grundstory. (Ja, jag gillar faktiskt den Predatorliknande storyn, även om det så klart inte rör sig om mycket mer avancerad plott än en bättre porrfilm, som i många andra FPS


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Att det kommer på multiplatform leder nog bara till att pc versionen blir nerfad. rejält.

Rätt kul att folk gnäller på specifikationerna.

Är det grafiskt krävande,så gnäller man på att kraven är för höga.

Är kraven låga så gnäller man på grafiken.

Är kraven genomsnittliga så gnäller man på att det inte är lika snyggt som crysis.

Medlem
Skrivet av Crawller:

Mysigt. Men warhead tröttnade man snabbt på. Orkade inte ens spela ut det =/
CryEngine3 ser sjukt nice ut. Kan bli ett awesome lir.

Warhead var ju fruktansvärt mycket bättre än Crysis.

Inaktiv

NICE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111111111111111

Medlem
Skrivet av frunk:

Att det kommer på multiplatform leder nog bara till att pc versionen blir nerfad. rejält.

Rätt kul att folk gnäller på specifikationerna.

Är det grafiskt krävande,så gnäller man på att kraven är för höga.

Är kraven låga så gnäller man på grafiken.

Är kraven genomsnittliga så gnäller man på att det inte är lika snyggt som crysis.

Svensken i ett nötskal?

Medlem

har inte råd me ny dator får köpa de till ps3

Medlem
Skrivet av Fisse:

Floppspel ju, hur mycket de än försöker så går det inte att dölja ett på sin HÖJD mediokert FPS till gudastatus med snyggt vatten och förstörbara träd.

Det är än idag i princip ospelbart med allt på max på riktigt brutala maskiner vilket bara är sinnes, så jävla snyggt är det inte. Spelet var för övrigt ointressant spelmässigt, kort, dåligt återspelningsvärde och värdelös multiplayer.

Nu försöker de som alla andra att tjäna pengar på sin mediokra produkt genom att vända sig till i många fall en mindre insatt, entusiatisk och krävande publik. A.k.a "konsollsvensson".

Men inte ovanligt att det dras fram piratsiffror det gör inte lika ont på egot som att inse att man skapat en dålig produkt.

4870x2 klarar allt på veryhigh med 50+ fps utan nemas problemas det kortet har väl varit ute minst ett år nu , köpte mitt förra sommarn.

Klart att piraterna bidragigt med minskad försäljning så är det ju alltid oavsett om spelet är bra eller inte. I mina ögon var Crysis mest ett grymt techdemo med medioker story / multiplayer.

Medlem

Får se vad det blir av det här gött iaf att det blir till PS3/360 den här gången
Förstår inte riktigt varför spelen skulle vara så mycket sämre bara för att det skulle vara till multiplatform men jag antar att PC folket måste försvara sig med nåt. Visst grafiken kanske är bättre på PC men med tanke på vad man får lägga ut för att få denna extra lilla boost. När ändå konsolerna ger fantastiskt bra grafik.

Medlem
Skrivet av Joel1992:

ingen grafikrevolution den här gången då. lite synd..

Behövs inte. De får fokusera sig på annat, som buggar, bättre AI (lär t.ex. korearna att SIMMA)..

Inaktiv

Om det är cryengine 3 kommer alla dagens highend inte ha några större problem. http://www.youtube.com/watch?v=WMZEO3z4maE&fmt=22

Cryengine 2 pc mot cryengine 3 konsol.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Får se vad det blir av det här gött iaf att det blir till PS3/360 den här gången
Förstår inte riktigt varför spelen skulle vara så mycket sämre bara för att det skulle vara till multiplatform men jag antar att PC folket måste försvara sig med nåt. Visst grafiken kanske är bättre på PC men med tanke på vad man får lägga ut för att få denna extra lilla boost. När ändå konsolerna ger fantastiskt bra grafik.

Vilket århundrade kommer du ifrån om du tycker att konsollerna ger "fantastiskt bra" grafik?
:S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar