Crysis 2 tillkännagett

Medlem
Skrivet av simulacra:

Så jäkla snyggt var det ju inte, folk tyckte däremot att det var en gudagåva bara för att det var färgstarkt och avbildade paradisöar.

Helhetsmässigt var det inte så jäkla bra, och det var detaljfattigt.

Du kanske ska ta reda på vilket spel det snackas om innan du säger något?

on-topic: Crysis var grymt, ser framemot uppföljaren

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Saarela81:

Får se vad det blir av det här gött iaf att det blir till PS3/360 den här gången
Förstår inte riktigt varför spelen skulle vara så mycket sämre bara för att det skulle vara till multiplatform men jag antar att PC folket måste försvara sig med nåt. Visst grafiken kanske är bättre på PC men med tanke på vad man får lägga ut för att få denna extra lilla boost. När ändå konsolerna ger fantastiskt bra grafik.

Vilket århundrade kommer du ifrån om du tycker att konsollerna ger "fantastiskt bra" grafik?
:S

Vill du ha en orgasm varje gång du spelar ett spel lr :O? Konsollerna har faktist hyffsat bra grafik, ta bara de senaste konsoll släppen "killzone 2".

Avstängd

Bara jag som tycker att Crysis-spelen är som någon slags uppvisning för deras motor? Jag menar, de gör ju en ny hela tiden istället för att optimera... Jaja skitsamma.

Inaktiv

Det är lugnt, är nog inte så få som måste spendera tusenlappar på att få datorn att klara av detta spel när spelet förmodligen anpassas för vad konsollerna klarar.

Nåja, hoppas vi som vill spela detta på PC inte får lida alltför mycket.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Är man tvungen att uppgradera med senaste nu eller? Windows 7, 8 GB ram, två special grafikkort?

Medlem

Gillade både Crysis och Warhead. Blir spännande att se de har att visa denna gången.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

fan va dom snackar skit.. vill minnas att crevat själv sa att konsoller är på tok för klena för att ens porta cryengine dit.. nu plötsligt så kan man göra det på 3 år gammal hårdvara som 360/ps3 har...

jävla nötter.. crysis var ju från början inte ens tänkt till konsoller.. knappt så det funkar idag allt maxat utan en biffig dator.

Medlem

Yes!!!! Har länge önskat att det skulle komma en uppföljare, det är trotts allt uppbyggt som en trilogi. Har en rätt bra dator som nästan maxar:) så tvåan blir inge problem. Älskade storyn i första, visst den kanske inte var så jättedjup men fortfarande en bra sci-fi storry, bättre än många andra, okej inte bättre än storryn mass effect men ändå:P snygg grafik är det!!


signatur

cags

Inaktiv

hmm jag fattar inte varför alla klagar.....
crysis är ett sjukt snyggt spel och jag älskar det.
Warhead var lite för lätt bara jag menar, jag satt och spela i 3h
och sen var spelet slut:O

Inaktiv

Warhead var jävligt roligt

dock har jag inte spelat orginalet


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Citat:

Lägg sen till på det att Crysis när det kom krävde den absoluta high-end maskinerna för att spelas som det var tänkt. Då klipper man ner marknaden ännu mer.

Du har fel, när jag har alla inställningar på max så är det fortfarande spelbart och jag tycker inte att jag har en super dator precis.

1680x1050
Windows 7 64bit - Beta
ATI Radeon HD 4870 1gb
4gb 800mhz ram
Dual 2 Core 2,33ghz x2

OT: För mig blir det en

Måste bara inhandla lite nyare delar, men har gott om tid för det.

Medlem
Skrivet av skauninG:
Skrivet av Fletchett:

Har ingenting med pirater att göra.

Aja, det var lite pga pirater också

Okej, ursäkta... "Ingenting" är kanske ett för hårt ord.

Vad jag menar är bara att piratkopiering inte lär varit den huvudsakliga orsaken till låga försäljningssiffror så som utvecklarna gärna vill måla upp det.

Skrivet av realin:

Du har fel, när jag har alla inställningar på max så är det fortfarande spelbart och jag tycker inte att jag har en super dator precis.

Nu ja. När spelet kom ut var din nuvarande burk extrem, långt över vad de flesta hade. För det mesta säljer spel mest precis när det kommit ut, inte nästan 2 år senare.

Medlem

Yeees äntligen ^_^ längtar faaan!

Inaktiv

Kan det bli mycket bättre? Får hoppas på nån video nu om en timme.

Medlem

enligt vad jag hört så sålde spelet ganska bra till slut men det kanske inte var tillräckligt för cryteck.
ang. tvåan hoppas jag man har har med en ny och förbättrad version av Sandbox Editor, att kunna göra sina egna banor
och uppdrag höjer spelet enligt mig;)


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Har ingenting med pirater att göra.

Att sälja ett PC exklusivt spel kan inte vara lätt. Relativt liten marknad jämfört med spel som släpps på PS3/360/PC.

Lägg sen till på det att Crysis när det kom krävde den absoluta high-end maskinerna för att spelas som det var tänkt. Då klipper man ner marknaden ännu mer.

Dom skyller på piraterna, men kom igen. Vem som helst kan se att spelet var dömt att floppa (iaf till viss del) vad dom än gjorde. Det krävde helt enkelt allt för mycket.

Ska dom sen göra en uppföljare så är det ju självklart att dom kommer dra ner en del på grafiken, och då finns det ingen anledning att inte även släppa det på konsolerna.

Det har absolut till viss del med pirater att göra. Får man se statistik strax efter release som visar att spelet laddats ned i 15-20 gånger så många ex som det har köpts är det rätt självklart att man tänker efter en extra gång innan man släpper något PC-exklusivt igen.

Sen är det klart att systemkraven också påverkat försäljningen, men med tanke på hur många som har tankat det måste ju ändå rätt många ha kunnat spela det, uppenbarligen.

Cryteks uttalanden om att piraterna påverkat försäljningen har av någon anledning blivit betydligt mer kontroversiella än de egentligen borde. Det känns stundtals lite som om vissa pirater gärna hittar vilka andra anledningar som helst för att ett spels försäljning inte blir vad den borde ha blivit, så länge de slipper ta något som helst ansvar själva...

Sen ska det dock tilläggas att Crysis inte blev en flopp. Det hade sålt över 1,5 miljoner ex sist jag kollade, vilket absolut får räknas som helt ok.

Medlem

Frågan är om dom är samma spel, jamena, om dom utvecklar PC versionen separat så kanske den blir lika snygg som Warhead


signatur

All those moments will be lost in time... like tears in rain...
Time to die.

Medlem

We built this multi-platform choice! We built this multi-platform choice on pi-ra-cy!
http://open.spotify.com/track/7aHRctaQ7vjxVTVmY8OhAA

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Crawller:

Mysigt. Men warhead tröttnade man snabbt på. Orkade inte ens spela ut det =/
CryEngine3 ser sjukt nice ut. Kan bli ett awesome lir.

Warhead var ju fruktansvärt mycket bättre än Crysis.

Warhead var väl inte bättre än första Crysis? Det tog slut för fort. Det som var positivt var mer action + Crysis Wars - paketet.

Medlem

jaaaaa crysis 2 kommer fan vad bra det ska var bäst.
den vi ha en bästa dator min är bäst jag har en GTX 285 på GDDR på 2600mhz
gå in på https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-geforce-g... den är cool

Inaktiv

Seriöst varför ens bry sig att skriva en kommentar om ni inte gillar spelet? Håll Klaffen istället, vill ni att alla ska sluta göra spel? va glada att dom ens orkar göra spel åt otaksamma idioter som laddar ner och sen gnäller. Bli programmerare och gör ett bättre spel då om du tror att du kan.

Medlem
Skrivet av Joel1992:

ingen grafikrevolution den här gången då. lite synd..

Siktade på de förra gången nu blir de förhoppningsvis AI:n som blir revolutionerande


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av oramei:

Seriöst varför ens bry sig att skriva en kommentar om ni inte gillar spelet? Håll Klaffen istället, vill ni att alla ska sluta göra spel? va glada att dom ens orkar göra spel åt otaksamma idioter som laddar ner och sen gnäller. Bli programmerare och gör ett bättre spel då om du tror att du kan.

Nått av de visaste jag har hört


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

12
Skriv svar