En nybliven Fars gamer problem.

Medlem
En nybliven Fars gamer problem.

Jaha, då var man där då. Nybliven far sedan två månader tillbaks och en uppsjö av PC spel framöver som jag vill sätta tänderna i. Hur fan ska jag hinna med allt? Vi har ju BIA:HH som kommer om några dagar, och jag bara längtar efter att låsa in mej i datarummet nästa helg och bara käka skräp mat och spela BIA:HH så fingrarna blör.

Missförstå mej rätt nu, det är inte så att jag ångrar att jag blev farsa, absolut inte. Men är man en gamer så är man, och problemet att få tiden att räcka till både min dotter och mina kära skjuta spel är förtillfället inte jämnt fördelad direkt.

Så min fråga är: Vad ska jag göra? Är det spela på nätterna som gäller och riskera att jag är helt slutkörd på jobbet nästa dag, eller är det smällar man får ta? Allt för sakens skull så att säga.:P
Finns det någon i samma sitts som jag som har en bra lösning? HJÄLP!!

Medlem

Hade jag varit du så hade jag umgåtts med barnet så ofta det gick. Det är den bästa och gulligaste tiden under det första året. Lek och prata med barnet så ofta det går. Så pass små barn sover ofta, då kan man passa på att spela.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det är nog bara att hamstra upp med kaffe för din del.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

ja har du barn så är det väl inte så mycket du kan göra? om du inte är pappaledig såklart och kan lira när ungen sover

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

både min dotter och mina kära skjuta spel

fint att dottern inte fick nåt förskönande adjektiv

som andra hävdat här; passa på att umgås med henne nu, spela kan du göra när hon är tonåring och inte vill veta av dig längre (då lär spelen dessutom vara mycket billigare)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

det är sena kvällar som gäller
Där i början sover de ju en del under dagen också och är det ok för mamman så kan man utnyttja den tiden.

Det är såklart viktigt att man får tid för sig själv också, då man får varva av, men det är ändå kompromissande... vissa slutar spela helt.
Jag själv har valt att hålla mig till ut2004 då jag lira lite snabba pickups på kvällskvisten, men frugan är också spelintresserad så vi kollar på nåt spel som vi kan lira tillsammans. Det är alltid roligare med två

Tänk på att lyssna på mammans behov, är du där när det behövs kanske du inte behövs där hela tiden. Med det menar jag att är du borta 4 timmar under dagen då det är hushållsarbete, matlagning etc så är du inte där när det behövs och då uppstår irritation och den där känslan hos mamman att du inte är där alls, samtidigt blir du kanske irriterad och vill fly till spelvärlden. Det blir lätt en ond cirkel.

Sen såklart ska du umgås med dottern som de andra säger, men så här i början är det inte så mycket som händer i deras liv, de behöver närheten till mamman mer, sen börjar de snabbt bli medvetna och det hela börjar bli mer intressant för farsan också

Grattis!


signatur

thank you, come again

Medlem

Sena kvällar och de nätter du orkar skulle jag säga....

Spelen finns kvar och inget ändras med dem även om tiden går, barn däremot växer ganska snabbt och det är inget man vill missa.

Kartlägg barnets sovtider och din fru/flickväns upptagna stunder och nyttja dem väl, är det sista jag kan komma att tänka på.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Eller hoppa BIA: HH eftersom det kommer att suga.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

^- Det har fått ganska bra betyg på blandannat Gametrailers, so dont cry wolf just yet.

Medlem

måste säga att det låter lite konsigt.
se spelandet som nåt du kan unna dig att göra, inte en självklarhet. det är väl det enda tips jag har.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tycker också det är självklart.

Spela och skit i ungen!

not...

Självklart skall du prioritera familjen. Utan familj har vi människor snart ingenting. Nej jag är ingen kristen fanatiker, jag uppskattar bara familjelivet.

Var det inte någon wow-nörd för några år sedan som skiljde sig från sin son och fru? Har för mig att mamman ställde ett ultimatum i stil med "spelet eller oss", varav pappan såklart svarade:"ta du ungen med dig". I USA hände det såklart...

Medlem

Avkomma & partner > pixlar.

Medlem

Släng upp ett LAN och sätt ungen framför den ena datorn. Du får både spela och umgås med ditt barn. Problemet är väl att motståndet ibland kan bli lite för lätt. Löses genom att frugan/flickvännen får teama upp med barnet.

Alla vinner på det - Du får spela, umgås med ditt barn och samtidigt tillfredställer du din tjej genom att visa din manliga gamerförmåga.

Nä... Seriöst nu.
Familjen får faktiskt gå före i dessa sammanhang. Spela kommer du ha tid med senare men att se sitt barn växa upp upplever du endast en gång (om du inte skaffar fler dvs.)

Medlem

alla behöver ha sin egen tid och hobby, mår du inte bra, mår inte familjen bra. Tyvärr är väl spel ibland något som drar en lite för mycket i träsket och det är viktigt att man lägger gränser för sig själv hur mycket man spenderar framför spelen.
Kan man inte hålla sig till dem så kan det vara bättre att lägga av och hitta på nåt nytt att spendera fritiden på.


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar